یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Swoosh Pavilion at the Architectural Association

جمعه, ۶ خرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ق.ظ
مدرسه‌ی AA انگلستان معرف حضور غالب رفقای معمار و طراح بنده هست.
این مدرسه با بازگشت به متد معماری تجربی و ایجاد فرصت تجربه ساخت یک به یک در طراحی از یک سو و طرح نظریات و مباحث نظری از سوی دیگر، امروزه تبدیل شده به یکی از کانون های حادثه ساز و موثر در جو حاکم بر معماری در جهان.....
چیزی که این مدرسه و بچه هاش رو مطرح می کنه نه نام و رسم‌ش به طور معمول که پشتکار بروبچه هاش و همت شون در تجربه های یک به یک و اهمیت قائل شدن برای آموزش معماریه...
اما متاسفانه امروزه مد شده و من در دانشگاه زیاد دیدم که سودای رفتن به ای ای و تقلید مداوم از اون ها و در چشم دانشجوها بزرگ شدن این مدرسه، غالبا در نزد دانشجوهایی رخ می ده که در آتلیه های ایران خودمون حاضر نیستن کار کنن و مدام از کار و درس فرارین!!! 
رفقا!
تجربه بهترین استاده! بهترین!
پس آستین بالا بزنین و مرغ همسایه رو رها کنین........ (رجوع به پی‌نوشت)



Second and third year architecture students at theArchitectural Association school in London have completed this year’s AA Summer Pavilion, called the Swoosh Pavilion.

The structure is located outside the AA in Bedford Square and coincides with the London Festival of Architecture, which runs until this weekend.

In what is turning out to be something of a glut of pavilions, Swoosh joins the [c]space Pavilion (above), which is also located in Bedford Square. See our previous story for more info about this one.

Photographs by Richard Green. Here’s a bit of text from the London Festival of Architecture:
– The Swoosh Pavilion is the 2008 AA Summer Pavilion built annually by the second and third year students of Intermediate Unit 2 tutored by Charles Walker and Martin Self. For the students who conceive, design and construct the pavilion it’s a phenomenological exercise, going from idea to design and finally realization.



پی نوشت:
مطلع شدم که AA تو ایران یه دوره ی دوازده سیزده روزه گذاشته و داره ثبت نام می کنه و ملت هم با هزینه ای قریب به یک میلیون و چند صد هزار تومن بی زبون دارن می رن ثبت نام!!!!
خواستم از سر خیرخواهی به مخاطبای این بلاگ لااقل بگم، به نظر با همون هزینه ی بی زبونی که قراره بشه حق کمیسیون برگزار کننده ها و ... اگه برین و متریال خام بخرین شاید بتونین خودتون توی حیاط خونه تون یا پارکی جایی یه چیزی تو مایه های همین غرفه ی AA بنا کنین!!! حالا یه ذره کوچک تر... :)
حیفه به خدا... به جای تجربه برین پول تون رو توی این همایش ها و دوره ها هدر بدین.... چیزی که قراره تو این دوره ها عرضه بشه به خدا چندین برابرش تو وب مجانی در اختیارتونه! یه مقدار تکون می خواد که باید به خودمون بدیم!!!

راستی پیشاپیش بگم
هر کسی احیانا حاضر شد متریالی رو برای یه تجربه ی یک به یک معماری و فضاسازی
 -از جنس همین تجربه های بروبچه های مدارس معتبر جهان- 
تهیه کنه و دید نیاز داره کاری تیمی صورت بگیره! -که نیاز داره حتما‌:) -
من یکی پایه هستم که هم گروهی و کمک کارش باشم!     
کارگر مجانی :)!!!!
اینم از تیم! دیگه بهانه تون چیه!؟ برین پولاتون رو پس بگیرین :))))
  • یانون دیزاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی