یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

کیک‌های معمارانه / دینارا کاسکو

پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۱۶ ب.ظ

تب استفاده از روش‌های نوین ساخت در صنوف و فعالیت‌های مختلف حسابی گرم است. به خصوص تلاش‌های زیادی برای توسعه روش‌های ساخت دیجیتال به خصوص پرینت‌ سه‌بعدی در حوزه غذا در جریان است که به مرور زمان برخی را با هم مرور می‌کنیم. برخی از این روش‌ها کاربرد مستقیم فناوری‌های نوین در تهیه غذا و برخی کاربرد غیرمستقیم این فن‌آوری‌ها را درنظر دارند که کارهای دینارا کاسکو متعلق به این دسته دوم است.

دینارا کاسکو، قنادی اوکراینی‌ست که پرینت سه‌بعدی را به دنیای قنادی و کیک‌پزی آورده است. او که دانش‌آموخته معماری‌ست، نگاه طراحانه خودش را به عرصه کیک‌پزی آورده و حالا برای خودش صاحب امضا در طراحی و ساخت کیک‌های خلاقانه است. دینارا با طراحی سه‌بعدی اولیه، ساخت مدل‌های کیک‌ها و شیرینی‌ها و بعد پرینت سه‌بعدی نمونه‌های اولیه شروع می‌کند. سپس با تهیه قالب از این مدل‌ها و خلاقیت‌های مواد و متریالی که به فرایندش اضافه می‌کند کیک‌های متفاوت و خلاقانه‌ای به دست می‌آورد. 

Cherry cake

Dinara Kasko silicone molds

60

Sliced Cake

Dinara Kasko silicone molds

Dinara Kasko silicone molds

Dinara Kasko silicone molds

Land Rover 70th Anniversary cake

Land Rover 70th Anniversary cake

Dinara Kasko silicone molds

Dinara Kasko silicone molds

Sliced Cake

نظرات (۱)

سبحان الله...
 :))) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی