یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Photography in Motion : The Creativity of Cinemagraphs

دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ق.ظ
برای دیدن این پست باید صبور باشین!
----------
سینماگراف به تصاویر متحرک کوتاهی می گن که شاید بیشتر ما اون ها رو به پسوندشون یعنی GIF می شناسیم.
با اون که امروزه سینماگراف تبدیل شده به یه فن برای انتقال کم حجم صحنه های خنده دارو با مزه و .... اما در واقع یه قالب و بستر مناسب برای یه جور بیانه!
در سینماگراف شما در مدت زمانی کوتاه می‌خواین چیزی رو تعریف کنین که با ظرفیت بازپخش بی نهایتش در صفحات وب باید هم‌خوانی داشته باشه.
شما فیلمی خیلی خیلی کوتاه می سازین!
پس اگه در فضای گرافیک‌ راه دارین و در عین حال هوس کردین این وادی رو هم تجربه کنین روی سناریوی همین کسری از ثانیه خوب با خودتون چالش کنین....
 
راستی لینک هایی هم برای آموزش در انتهای پست هست.
 



A Cinemagraph is an image that contains within itself a living moment that allows a glimpse of time to be experienced and preserved endlessly.
On their site Cinemagraphs, you can view their many more amazing pieces than the handful we have gathered here. If you have some spare time, it really is worth going through. As we mentioned, here are just a few:
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
Misc
 
Below are some cinemagraphs by random artists who have taken to this new form, and wrought some inspiring works from its grips. They have brilliantly gone through the door opened wide Beck and Burg. Enjoy!
Cinemagraph by burakereno


Vela by Osvaldo Gon


Untitled by m-a-r-v-i-n


As Time Goes By by Ludmila Vilarinhos


A Loop In Time by Edouard Olszewski (2 from the set featured)

 


Untitled by Mark Saldana


Swaying by MarvelousJewFish


Create Your Own

Naturally, we couldn't let you out of here without providing you with a few resources that you can take along with you in case you want to try your own hand at this artform. Or if you would just like to see more specifically how it is done. Either way, be sure that you take a look at the tips and tuts offered below.
  • یانون دیزاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی