یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

yanondesign DISQUS comment system

دوشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۰، ۰۹:۲۱ ب.ظ

همون طور که می دونین یک روزی هست که سامانه‌ی کامنت نویسی یانون‌دیزاین رو به سرویس خوب و پرکاربر DISQUS تغییر دادم. DISQUS یکی از سرویس‌های خوب کامنت نویسی و گفت‌وگو برای وب‌سایت هاست که در سرویس‌های مختلفی عرضه می شه و ما هم از سرویس مجانی اون  که محدود به امکاناتی خاص اما کافیه (در حد و اندازه یانون دیزاین) استفاده می کنیم. از اون جا که این کمپانی تمام هم و انرژی ش رو به موضوع کامنت نویسی معطوف کرده باید خیلی انتظارها ازش داشته باشیم اما از اون جا که ما از سرویس مجانی اون استفاده می کنیم امکاناتی خوب اما نه چندان رو در اختیار داریم.

اما چه امکاناتی!؟

 خب حالا بیاین با هم امکانات این سرویس رو مرور کنیم:

بر طبق تصویر زیر که از بخش کامنت نویسی همین یانون دیزاین گرفتم و اعدادی که مشخص کردم

d4ttbgt3wofiqyfqgqp.jpg (731×460)

:

1. شما می تونین با زدن روی دکمه DISQUS برای خودتون اکانت مخصوص DISQUS باز کنین و بعد از این کار از این به بعد از همین دکمه می تونین تنظیمات پروفایل خودتون رو انجام بدین. کنار همین دکمه دکمه ای برای نوتیفای دادن داره که اگه وارد شده باشین، بارهای بعدی که در یانون‌دیزاین وارد می شین براتون نوتیفای می کنه رخ‌دادهایی که در غیاب شما رخ دادند رو!

2. لزومی هم نداره که در DISQUS یوزر داشته باشین. من سرویس‌های فیس بوک، توییتر، گوگل، یاهو و شناسه باز (OpenID) رو هم اضافه کردم تا اگه دلتون نخواست یوزر جدید باز کنین با یکی از اکانت های قبلی تون وارد بشین. راستی هر بار نیاز نیست وارد بشین ها! یک بار که وارد شین دیگه شما رو می شناسه، حداقل تا وقتی براوزرتون رو خلوت نکنین!
باید یادتون باشه در یانون دیزاین کامنت نویسی بازه! یعنی حتی اگه نخواستین می تونین بدون وارد شدن یا اکانت درست کردن، کامنت بنویسین و تنها وقت ثبت با دادن یک آدرس ایمیل ، کامنت شما ثبت بشه!

3. این یکی واقعا یک امکان نو و جدیده! می تونین به کامنت هاتون تصویر ضمیمه کنین‌ :) البته خودم تا حالا امتحان نکردم ش!

4. این بخش برای ثبت نام به منظور پیگیری بحث هایی که از این به بعد (یعنی از زمانی که شما پست رو دیدین و رفتین) به صورت کامنت پای یک پست می شه! در واقع شما می تونین هم از راه ایمیل و هم از راه آر‌اس‌اس پیگیر کامنت های یک پست باشین.

5. گاهی ممکنه شما براتوون مهم باشه کامنت ها و فعالیت های یک فرد خاص رو پیگیری کنین. با زدن روی تصویر و نامش می تونین تمام کامنت هایی که اون گذاشته رو مرور کنین . همون جا با زدن دکمه Follow می تونین پیگیر کامنت هاش باشین که از این به بعد می ذاره. البته به نظرم درکنار همون دکمه DISQUS براتون نوتیفای می کنه ها!

6. و آخرین امکان هم like کردن و پاسخ دادن (Reply) به کامنت های دوستان تون باشه. که در ذیل هر کامنت به شکل دو دکمه همیشه وجود داره! در پمن در پاسخ ایمیل هایی که از این سیستم هم دریافت می کنین اگه جواب بدین، به عنوان پاسخ به کامنت مورد نظر حساب می شه!

راستی با DISQUS شما می تونین کامنت های خودتون رو، در صورت نیاز،  ویرایش هم بکنین.

------

خب حالا ذیل همین پست بگیرین و این سرویس رو تست کنید ببینم اصلا متوجه شدین یا خیلی بد نوشت !؟ :)

نظرات (۱۹)

  • شکیب آنلاین
  •  بسیار خوب، ممنون بابت توجه شما .
    :)
    دیسکاس با وردپرس سینک می شه و اون رو هم آپدیت می کنه. نگرانی نیست
    سخت نگیر جناب شکیب. سرویس خوبیه. از کامنت دونی خود سرویس های بلاگینگ که حتما بهتره. چون تخصصی این کاره
    بقیه ش رو دیگه مزه مزه کن .
  • شکیب آنلاین
  • ببخشید که اینقدر مزاحم می شم، شما از وردپرس استفاده می کنید؟ این قسمت کامنت های اخیر مال
    disqus
    هست یا مال وردپرس؟ کامنت هایی که از اینجا ارسال میشه توی پنل وردپرس مدیریت می کنید یا توی خود دیسکیو؟
    بازم ببخشید.
    :)
  • شکیب آنلاین
  • سلام دوست عزیزم ممنون از توجه شما به کامنت من :)
     نمیدونم! می تویند نظرات وبلاگ من رو ببینید؟ به نطظرتون اگه توی وبلاگم از این سیستم استفاده کنم خوبه ؟ فکر می کنید بازدید کننده هام استقبال می کنن؟ از این ها هم که بگذریم، خیال زیاد راحت نیست، منظورم اینه که کامنت های من جاش امنه؟ می خوام بگم تا چقدر می تونم به این سیستم اعتماد کنم. می تونید کمی در مورد امکانات این سیستم توضیح بدید ؟ شما چند وقته که دارید از این سیستم استفاده می کنید ؟ ازش رضایت دارید؟ و یه سوال دیگه، توی
    filehippo
    یه قسمتی هست نوشته
    Real-time updating
    می تونید در موردش توضیح بدید.
    فکر می کنم این سرویس اش رایگان نباشه.
    در آخر باز هم ممنون از توجه شما و ببخشید که زیاد پرحرفی کردم.
    دقیقا چه کمکی می خواین جناب شکیب!؟
  • شکیب آنلاین
  •  من کمی مردد هستم توی استفاده از این سیستم :( کسی می تونه کمکم کنه ؟
    :)
    واسه همین سخته دیگه.
    ممنون از توضیحتون. :)
    خب کافیه به اسم دیگه ثبت نام کنین.
    یا ایمیلی دیگه رو وارد کنین. تا به اسم دیگه ثبت بشه
    ولی خب این سامانه ها طراحی شدن تا به نام اصلی کامنت گذاشتن رو راحت کنن. در نتیجه باید از مسیر تعریف شده برای این جور سامانه ها به غرض برسین.
    مثلا اگه نخوام با اسم خودم کامنت بذارم خب. باید چیکار کنم؟!
  • mohammad ebrahimi
  • خوب چیزیه!
    حالا از جاهای دیگه هم چک کنین ببینین چی می شه
    رجیستر که میخوام بکنم گیر میکنه تو صفحه ش.... حالا شاید مشکله اینترنته خوابگاه باشه
    پلاس وان سر جاشه. 
    اگه مثلا براتون لود نشده باشه مشکل از گوگله و احتمالا با refresh کردن صفحه ظاهر می شه. من چیزی رو عوض نکردم. برای خودم هم میاد این دکمه :)
    واقعا می گین؟ چرا سخت؟ این طوری که کامنت نویسی راحت تر از قبله! یک بار وارد می شین و برای همیشه دیگه هر وقت بنویسین شما رو شناسایی می کنه. این طور نیست؟
    چرا دیگه نمیشه به متن لایک یا پلاس داد؟
    برای من که کلا خسته ام سخته...
    مثل من که این کامنت تست رو به عنوان اولین کامنت گذاشتم. و تصویری هم براتون ضمیمه کردم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی