یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

حلقه هنر

جمعه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۳۳ ب.ظ

حلقه هنر برگزار می‌شود.
دوستان یانون‌دیزاینی، به خصوص اون‌ها که بیش‌تر و پیش‌تر از این هم دیگه رو می‌شناسیم! منتظر مشارکت فعال و جدی شما هستم تا این امر خوب ان شا الله به همت همه مون و یاری خدا، خوب و محکم پا بگیره....

cicle-of-art-logo.jpg (220×228)

بروبچه های آتلیه طراحی و معماری پنج‌اوهفت، (که بنده هم جزوشون هستم :) ) در اولین حرکت نیمه‌پژوهشی خودشون برنامه حلقه ی هنر رو قرار دارند به حول و قوه الاهی از همین اسفند ماه شروع کنن. از همه دوستانم تقاضای جدی دارم که در صورت علاقه شون به موضوع این حلقه ها، بیان پای کار تا ایشالا یه برنامه خوب در حوزه‌ی مباحث نظری هنری رو پایه بگذاریم و باقیات صالحاتی باشه از دوستان مون برای هنر این سرزمین عزیز.

circle-of-art-advertice1.jpg (800×354)

توضیحات کامل رو می تونین در سایت رسمی آتلیه طراحی و معماری پنج‌اوهفت خودتون بخونین و مشاهده کنین اما نقدا این جا هم بیارم:

شروع جلسات

در گام اول آغازین حلقه‌های هنر دو جلسه  در اسفندماه 90 و به عنوان شروع به کار حلقه‌‌ی هنر برگزار خواهد شد:
جلسه اول:‌ چهارشنبه ؛ 10 / 12/ 1390 ؛ ساعت 14:30 صبح الی 17:30
کتاب «چیستی هنر» نوشته اسوالد هنفلینگ؛ ترجمه علی رامین؛ انتشارات هرمس؛ تهران

fxf47h46aso30rw2wq7l.jpg (1240×1754)

زمان جلسات: چهارشنبه ها (هر دو هفته یک‌بار)؛ ساعت 14:30 الی 17:30
مکان جلسات: دانش‌گاه تربیت مدرس؛ دانش‌کده هنر و معماری؛ طبقه هم‌کف ؛ آتلیه طراحی شهری
برنامه حلقه به طوری طراحی شده که هم کتاب‌خوان ها و هم دوست‌داران مباحث (هرچند فرصت کتاب‌خوانی نداشته باشند) بتوانند با شرکت در جلسات از محتوای کتاب و نقد پیرامون آن مطلع شوند.
دوستانی که علاقه‌مند هستند در برگزاری حلقه‌ها نقش فعال داشته باشند،  لازم است تا پیش از تاریخ هر کدام از جلسات کتاب مربوط به آن جلسه را تهیه کرده و خوانده و احتمالا اگر اهل حاشیه نویسی باشند بر آن حاشیه زده و در روز برگزاری حلقه با کمک سایر دوستان شرکت کننده به نقدی خوب از کتاب دست پیدا کنند.

برنامه حلقه بیش از توجه و بذل محبت‌های شما، به دعاهای شما چشم امید دارد….

نظرات (۵)

  • صادق لطفی زاده
  • ساعت 15:30 امروز
    سالن فارابی دانشگاه هنر
    سلام
    امروز ساعت چند برگزار می شود حلقه هنر من کل سایت رو زیر و رو کردم پیدا نکردم ساعت چند و کجا خواهش میکنم زودتر پاسخم رو بدبد
    دوستان برگزار کننده حلقه خوشحال می شن در خدمت تون باشن و فضایی خوب و معطوف به فهم رو با هم بسازیم.... ان شا الله
    خیلی دوست دارم که بیام
    امیدوارم که حداقل جلسه ی اول رو بتونم بیام.
    به به.
    به سلامتی ، ان شاء الله که کارتون بگیره و به هدفتون برسین.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی