یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

سه‌چرخه جهانی / محمدحسین شوکت‌پور

پنجشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۰، ۰۱:۵۱ ب.ظ

آقای محمدحسین شوکت‌پور زحمت کشیدند و با فرستادن این تصاویر و مطالب، ما رو از موفقیت خوبش در یکی از بخش‌های مسابقاتی IF مطلع کردند.
طرح خوب جناب شوکت‌پور سه‌چرخه‌ای با نگاه پایداره که به شخصه اگه الان تو بازار بود ممکن بود دوچرخه م رو کنار بگذارم و سراغ این وسیله برم. توضیحات خوب پیرامون خوبی های طرح رو خودشون در پست دادند.

از طرف دوستان یانون‌دیزاینی بهشون تبریک می‌گم و همین جا هم بذارین از آب گل‌آلود ماهی بگیرم و بگم هر کدوم از دوستان که در مورد هر کدوم از کارهاشون در عرصه های هنر و طراحی (چه جایزه ای چیزی گرفته باشه و چه نگرفته باشه و تنها یک طرح تدوین شده باشه) برای ما پست بفرستن با جان و دل پذیراییم :)

Shokatpour.jpg (978×567)

مهندس محمدحسین شوکت پور، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد طراحی صنعتی از دانشکدۀ معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، توانست برای اولین بار از کشور ایران در یکی از سلسله مسابقات معتبر بین المللی آی اف ( iF - International Forum Design GmbH )  که در کشور آلمان با نام OutDoor INDUSTRY AWARD ( جایزۀ صنعت در فضای باز) برگزار می گردد، برگزیده گردد.

این مسابقه در شهر Messe Friedrichshafen کشور آلمان برگزار می شود و در طی آن نمایش گاهی از آثار به صورت پوستر، ماکت، محصول و Video Show Wall  دایر می‌باشد که صاحبان صنایع و شرکت‌های بزرگ در آن حضور می‌یابند. در این مسابقه که حدود 4500 طرح شرکت می‌کنند در ابتدا 300 انتخاب و سپس 100 طرح برگزیده یا شایستۀ تقدیر شده و سپس از بین آن‌ها تعدادی طرح برنده می‌شوند.

طرح آقای شوکت پور با نام ثبت شدۀ “ Universal Tricycle ” و با هدف طراحی وسیله ای وسیلۀ حمل و نقل غیرموتوری [i] درون‌شهری به منظور استفاده درون فضاها و مسیرهای معیین، نظیر شهرک‌ها یا معابر معیین شهری  برای کاربری‌های روزانه‌ی متعارف عمومی می‌باشد. کاهش مصرف انرژی [ii]، قابلیت تاشوندگی چشم‌گیر [iii]، تعادل بالا حین استفاده، امکان حمل بار [iv] با در نظر گرفتن محلی برای وسایل همراه کاربر، قابلیت حمل کودک، ارگونومیک بودن با پوشش دادن طیف وسیعی از آنتروپومتری‌ها[v] به خاطر امکان تنظیمات گوناگون از ویژگی‌های عمده و بارز این طرح است.

طرح ارائه شده در بخش " محصولات با ارزش بالای زیست محیطی و پایدار (Products of high ecological and sustainable value ) “ مسابقه برگزیده گردید؛ و برنده‌ی لوح و نشان مسابقه شد.

نکتۀ قابل ذکر اینکه این طرح در بخش Concept  مسابقه شرکت کرده بود اما با تشخیص هیئت داوران جایزۀ Product دریافت نمود که امری افتخاربرانگیز است. گفته‌می‌شود دریافت جایزه بر روی معیارهایی چون درجه نوآوری، کیفیت طراحی، طرز کار، انتخاب مواد، سازگاری زیست محیطی، توسعه پایدار، کارکرد، سودمندی، ایمنی، شخصیت Trendsetting و ارزش برند  تجاری استوار است.

برخی از لینکهای مرتبط:

http://exhibition.ifdesign.de/entrydetails_en.html?mode=madr&offset=0
http://us.mg1.mail.yahoo.com/neo/launch?.rand=6nnh6t6r8f12l
http://www.iust.ac.ir/find.php?item=27.8061.10379.fa&sw=%D8%B4%D9%88%DA%A9%D8%AA+%D9%BE%D9%25
Shokatpour_1.jpg (567×567)
Shokatpour_2.jpg (567×562)
Shokatpour_3.jpg (567×567)

[i] Human Power Vehicle (HPV)
[ii] Energy Saving
[iii] Folding Style system
[iv] cargo baggage
[v] ergonomics-friendly

نظرات (۵)

آفرین  تبریک میگم جدن بهت افتخارمیکنم دوست من
سلام 
صمیمانه ترین تبریکات از ما بپذیرید...
امیدارم موفقیت همیشه میهمان دستهای توانمند شما باشد...
آقای مهندس شوکت پور عزیز
تبریک میگم
این همون چیزی هست که ناصر کلینی میگفت این جایزه اصلا معتبر نیست! " آواردتون اصلا آوارد معتبری نیست"
و آی اف اصلا آوارد نیست! که باعث تعجب همه شد و ....
از صمصم قلب به شما تبریک میگم
و امیدوارم چون همیشه سربلند باشید
آقای مهندس شوکت پور عزیز
تبریک میگم
این همون چیزی هست که ناصر کلینی میگفت این جایزه اصلا معتبر نیست! " آواردتون اصلا آوارد معتبری نیست"
و آی اف اصلا آوارد نیست! که باعث تعجب همه شد و ....
از صمصم قلب به شما تبریک میگم
و امیدوارم چون همیشه سربلند باشید
wow...
fogholadast
Mohandes mese hamishe karet doroste
TABRIK

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی