یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Art Installations in the Shape of Fluid Pigeon Feathers by Kate MccGwire

سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ
این اول بنویسم که در طی انتقال از بلاگر به وردپرس قریب به 30 پست از 800 پستی که تا حالا داشتیم، به صورت draft انتقال پیدا کردند که جداکردن‌شون برای بنده از بین سایر پست های منتشر نشده ممکن نبود. این حرف یعنی این که ممکنه هر روزی یکی یا چندتا از این سی تا دوباره بازنشر بشن و دیگه حوصله و چشم اغماض شماست که می تونه تحمل کنه این اشتباه رو.
این رو اول این پست نوشتم که اگه تو این چهار پنج روزی که نیستم  (بقیه ش با خدا) و بلاگ خودش آپدیت می‌شه، به مواردی برخوردین ، پیشاپیش عذر خواسته باشم؛ هرچند می دونم برخی ازهمین پست های تکراری برای رفقای تازه‌ی یانون دیزاین هم تازگی داره...
--------
حرکت و سیالی رو خیلی خوب نشون داده در این اینستالیشن‌ها، اما آیا می تونین بگین چی رو مراد کرده از این فوران و پاشش پرهای ابلق؟
یعنی فکر می کنین این کار چیزی بیش از فرم داره؟
یا به دنبال رسیدن به این بوده که بتونه این کار رو بکنه فقط و به رخ ما بکشه!؟

Kate MccGwire is an artist from London whose statement is "I gather, collate, re-use, layer, peel, burn, reveal, locate, question, duplicate, play and photograph." For today we decided to showcase some of her art installations that feature fluid concepts achieved with the help of thousands of pigeon feathers. According to Environmental Graffiti, even though the artist was initially repelled by the idea of pigeons feathers in her works, MccGwire "obsessively started to collect" her feathers, "playing and experimenting with ways of assembling them, with no definite idea of what was going to evolve." The overall result is a series of intriguing works that challenge the mind of the viewer, while in the same time having a strong visual impact. As the artist herself asserts, her work "has a consistent 'otherness' to it that places it beyond our experience of the world, poised on a threshold between the parameters that define everyday reality". How would you describe these art installations?






نظرات (۱)

فوق العاده، فوق العاده، فوق العاده!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی