یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

koh seating system by eyal soodai

سه شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۱، ۰۳:۱۱ ب.ظ
بذارین به عنوان یکی از منتقد‌های مبلمان‌های مرسوم، از این مبلمان تعریف کنم!
مجموعه مبلمانی شهری که به نظر حتی در خونه هم می شه به کار گرفتش و به جای رسمیت‌ دادن های بی‌دلیل به فضا، در عین دوستانه بودن و حال و هوای طبیعی و ارگانیکی که داره، مجموعه ای استفاده رو با خودش به همراه داره که از بازی بچه ها گرفته تا تزئین و فضاسازی تا استفاده های مرسوم نشستن تا کاربردهای نامعمول تر لم‌دادن و درازکشیدن و .... رو با خودش میاره
این چنین کارهایی رو حتی ممکنه بشه با چمن ها یا خزه های طبیعی هم ساخت و اگه این طور بشه هم یک عنصر سبز طبیعیه خوبه برای فضاهای شهری و پارک‌ها و هم کاربری مبلمان شهری و خیلی بیشتر از اون رو هم به همراه داره.
تو این شهرهای جدید، روی چمن نشستن واقعا غنیمتی گاهی دست نیافتنیه....

'koh' ('island') seating system by eyal soodai

'koh', by israeli designer eyal soodai (sooda-e studio), is a modular seating system designed for use in public areas like lobbies, pools, spas, and courtyards. capable of being customized in material and colour, and movable or fixed, the sofas encourage dynamic interaction among visitors, while also offering organizations a way to furnish various spaces. the word 'koh' in thai means 'island', reflecting the way that the seating appears like an archipelago when seen from above.
'koh' is the winning design in the category of 'hotel and hospitality' for the TIFF 2012 award, whose theme 'inside outside'
celebrates designs in which aesthetics and the environment share an equal role. 3025 designers from 87 different countries participated in the international design competition, which was organized by designboom in collaboration with the thailand department of export promotion (DEP), ministry of commerce, royal thai government, and TIFF - thailand international furniture fair.
the competition catalogue illustrating the 100 shortlisted entries is available for press, VIP and professional visitors
at the TIFF - thailand international furniture fair in bangkok. you can also browse the online version of the catalogue here.

full concept view of a single seating surface

detail

design plan of the range of seating options in the modular system
also earning top honors at the TIFF 2012 award ceremony in bangkok are 'bamboo windsor chair' by dutch designers bo reudler and olav bruin, in the category of 'home and hospitality' and 'A-bed' by china-born, finland-based designer huang chao in the category of 'pool and outdoor patio'. the 'raindrop xylophone' by south korean-born, france-based designer heesung baek won an honorable mention.
you can also see the original TIFF award 2012 call for entry here.

click the image above to browse online the competition catalogue of the 100 entries shortlisted from the 3025 submission (catalogue opens in a new window)

eyal soodai at the exhibition
image © designboom
  • یانون دیزاین

مبلمان

مبل

سبزه

چمن

نظرات (۳)

اینا که مبل نیستن/1 نشیمن هایی هستن برای مکان های عمومی...
به نظرم با توجه به کاربریشون، این پویایی و فرم و متریال طبیعی ش (اکه قرار باشه از چمن استفاده بشه ) بسیاااار مناسبه.
تو جایی مثل یه محیط شهری پویایی و نشاط حرف اولو میزنه و چنین مبلمانی میتونه جهت تعامل بین افراد حسابی کارآمد باشه   
نکته مهمی بود در مورد نحوه استفاده ‌شون. ممنون
راستش من به شخصه چهارزانو نشستن و روزمین نشستن رو ترجیح می دم به روی مبل بودن برای همین هم بالا نوشتم که کلا با مبل میونه خوبی ندارم. شاید هم از همین وجه بوده که با این طرح رابطه برقرار کردم اصلا :))
فک می کنم این مبلا ظاهر ارگانیک دارن.باطنشون غیر ارگانیکه :)چون آدم روش بشینه در مدت کمی احتمالا کمردرد می گیره.به نظرم روی این مبلا باید چهار زانو نشست یا لمید. در هر حال متفاوت بودن و نوع نگاهش جالبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی