یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

بلا رُبا

نعل اسب به آهن‌ربای U شکل نزدیک می‌شد؛ نزدیک و نزدیک‌تر.
آهن‌ربای U شکل گفت، دور شو! نزدیک نیا! نمی‌خواهم ببینمت! اما نعل اسب هم‌چنان پیش می‌آمد. نعل اسب به آهن‌ربای U شکل که رسید٬ آرام گرفت؛ و از حرکت بازایستاد. آهن‌ربا از نعل اسب پرسید: دوستم داری؟
نعل اسب پاسخ داد: معلوم نیست؟! آهن‌ربا گفت: پس خودت را آماده کن!
نعل اسب: برای چه؟!
دستی نعل اسب را جدا کرد؛ و برد. در حالی که نعل اسب ناباورانه آهن‌ربا را نگاه می‌کرد، صدای برخورد اجسامی سخت با سطح آهنی کوچک و U شکلی به گوش می‌رسید.

هویت بصری و گرافیک محیطی المپیک ۲۰۱۲ لندن

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۰۰ ب.ظ

در این پست مجموعه گرافیک و گرافیک محیطی و فضاسازی‌های مربوط به المپیک لندن 2012 رو با هم مشاهده می کنیم. سهم چون منی از جریان المپیک فکر کنم همین چند پستی باشه که این چند وقت از بناهای مربوط به المپیک و یا مثل این پست از هنرهای وابسته به جریان المپیک می ذارم چون به واقع اون قدر بی‌کار نشدم  و وقت رو مجانی به دست نیاوردم که پای تلویزیون جمهوری اسلامی به پای مسابقات المپیک هدر بدم.

خب پست رو مشاهده می‌کنین و می‌بینین که تعداد طرح ها به حدیه که نمی‌تونم در مورد تک‌تک‌شون نظر بدم. بگذارین تنها در مورد لوگوی مسابقات و الگوهای اقتباسی از اون که به نوعی خیلی از طرح‌های موجود در این مجموعه رو انتظام داده نکته‌ای بگم.

 

چه انکار کنن و چه نکنن، لوگوی مسابقات به روشنی عبارت zion رو تصویر کرده؛ صهیون، واپسین شهر تمدن انسانی که به نوعی همون اورشلیم یا دارالسلام بر اساس نگاه صهیونیست‌هاست و بسیاری افسانه‌ها و باورهای صهیونیسم در اطراف این مفهوم می‌گرده.
نکته قابل توجه اینه که اولا طراحان گرافیک محیطی مجموعه المپیک سعی کردند تا کوچک‌ترین عناصر مثلا گرافیک تاکسی‌های مسابقات هم اقتباسی رمزآمیز از شبکه به‌دست‌آمده از این لوگو باشه. و به این صورت انتظامی معنایی و رمز‌آمیز میون همه عناصر مجموعه بازی‌ها ایجاد کنن.
نکته دوم که به نظر اهمیت بالایی هم داره این که ورزشگاه با الگویی طراحی و رنگ آمیزی شده که محل اجرای مراسم افتتاحیه و اختتامیه و پاره‌ای از بازی‌ها در شبکه‌ی zion و در دل فضای منفی به دست آمده قرار می‌گیره.....
می دونین جریان چیه؟

 

بذارین با نگاهی نزدیک به این جریانات تحلیل فراماسونری بگم :
احساس می‌کنم المپیک این سال سعی داره بیش از هر دوره قبل حال و هوای مناسکی آیینی داشته باشه.... 
 
london olympics 2012 - the look of the gamesin four days time the london olympics will finally get underway. here we look at some of the designs that will help form 'the look' of the 2012 games.
the overall look of the 2012 games has been overseen by mccann worldgroup in collaboration with london’s organizing committee. over the past 3 years they've collaborated with several designers, architects, advertisers, sponsors and others to implement an impressive visual identity that will be seen across the world for much of the next month.

2012 london olympics logo by wolff olins
image: LOCOG
the logo needs little introduction, love it or hate it, you certainly recognize it. designed by wolff olins in 2007 the logo aimed to attract the attention of a young audience and enthuse them about the games imminent arrival to the british capital. olff olins worked with london’s organizing committee (LOCOG ) to define a clear ambition for london 2012. these games were to be everyone’s. they would call on people to challenge themselves – to try new things, to go further, to discover new abilities. the brand we created supports this ambition.

2012 london olympics logo by wolff olins
image: wolff olins
the emblem is 2012, an instantly recognizable symbol and a universal form one already closely associated with the games in london. it is unconventionally bold, deliberately spirited and unexpectedly dissonant, echoing london’s qualities of a modern, edgy city.
containing neither sporting images nor pictures of london landmarks, the emblem shows that the games are more than london, more than sport. the games are for everyone, regardless of age, culture and language.  the emblem is designed to be populated, to contain infills and images, so it is recognizable enough for everyone to feel and be part of london 2012.

2012 london paralympics logo by wolff olins
image: LOCOG
for the first time ever, the olympic and paralympic games will share the same brand, using their own variant of the emblem. and in another first, the cultural olympiad will be able to share the brand. with the addition of the commercial partners, this will be the most cohesive olympic brand in history. new technology is being put in place to get everyone closer to the action and more deeply involved.

variations of the 2012 london olympics logo by wolff olins
image: LOCOG

2012 london olympics typeface by alias
image: alias
'the logo was already designed before alias became involved in the project, wolff olins had used our 'klute' typeface as its starting opine and because of this they thought it would be appropriate for us to design a typeface to accompany it.
the type was briefed and designed to work as a dramatic, powerful and characterful headline type, for use at large sizes, working within and supporting the logo's pre-defined system of angles and shapes. the typeface does this by being linear
and graphic rather than typographic, by capturing a spirit of simplicity, modernity and angular geometry.
- gareth hague, alias

2012 london olympics pictograms by someone
image: LOCOG
38 olympic pictograms designed by someone will be used on merchandise, signs and tickets, environmental graphics and signage - helping spectators find their way to their sport of choice when the olympics begin.
pictograms of each sport were first used at the 1948 games in london and have become a regular feature of the olympic movement since the tokyo games in 1964. otl aicher's pictograms for the 1972 olympics in munich are largely regarded as the design benchmark.
'we wanted to make sure that whatever we came up with was a great piece of design but it also worked hard for our identity… to create an asset that we, our licensees and our partners would use in more creative ways than just at games time - we really wanted to push the concept for the pictograms and one of the outcomes of this was to create two style versions - a silhouette version used for high visibility and information-based applications, and a dynamic version used
both as decoration and where a more exciting version is called for. - do I believe they could rival the munich games' versions? absolutely, because I strongly believe these will touch and inspire everyone – whether in london, the UK or more widely around the world.'
- yasmine say, london 2012 organizing committee (LOCOG)

by continuing the outline of the logo 'shard' patterns are formed
image: futurebrand
as part of the mccann worldgroup, futurebrand’s role involved developing 'the look’ of london 2012 and an developing an identity system that works across every touchpoint. from venues, signage, interior dressing, street dressing, ticket design, medal ribbons, the cars that would ferry athletes around; essentially every physical touch-point that spectators, sponsors, officials, the media and athletes would come into contact with during the course of london 2012, both in london and across the UK.
'the core idea was to use the lines and shards ­that the logo emanates, creating a 'burst of energy'.­ whether the entire field of play with the seating becoming a huge graphic, or simply surrounding the olympic rings with the burst, printed on a coral on the field of play. it all goes back to the idea of a festival of human endeavour, with athletes pushing beyond their personal best.'
'the grid is used in a flexible and dynamic way, creating shards patterns and textures that radiate from a central focal point. the joy of this graphic device is that it can be adapted across lots of different spaces and places yet remain clearly recognisable and consistent.this means we can tell a single design story, from the seating bowl designs to the patterning
on the concourse.'
'the ensuing look is provocative, unexpected, distinctive and bursting with life. it captures the youthful spirit of london and the energy of the games. this core look has evolved  to create separate but related identities for each of main sub brands that are a vital part of the london 2012 experience such as – games makers, get set programme, torch relay
and london 2012 festival. each has to remain true to the core spirit of the games but develop a distinct take on it.'
- matt buckhurst, creative director, futurebrand london

drawing showing how the 'shard' gird pattern is applied to stadium seating
image: futurebrand
this is a good examples of how the grid system can be applied even to the largest applications. this design approach was used at a macro level across stadia and concourses down to a more micro level on individual corals around the field of play where the focal points of the burst are the olympic rings.
as the budgets were never going to be on the scale of beijing we came up with clever ideas, like building the visual look into the seating bowls and flooring (no extra cost for changing the seat colours or aggregate used on concourse areas).

drawing showing how the 'shard' gird pattern is applied to stadium seating
image: futurebrand

olympic stadium seating
image: LOCOG / getty

seating and staidum wrap at the olympic stadium
image: LOCOG / getty

track numbers set in the 2012 typeface designed by alias
image: LOCOG / getty

basket ball arena stadium seating
image: LOCOG / getty

hockey stadium seating
image: LOCOG / getty

ground view of stadium wrap by sophie smallhorn
image: LOCOG / getty

the wrap by sophie smallhorn is formed from canvas banners that run from the top to the bottom of the stadium’s exterior, creating 300 slit-like entrances. each banner is assigned a different colour from a palette of 56 colours in total to create an undulating effect.


stadium wrap by sophie smallhorn
image: sophie smallhorn

stadium wrap by sophie smallhorn
image: sophie smallhorn

entrance gantry at the olympic stadium
image: surface architects
wayfinding signage by surface architects
surface architects were appointed to work with LOCOG and ISG in the design and delivery of a family of high profile wayfinding structures for the 2012 olympic park. the proposals combine historic vectors and iconic influences into a highly distinctive design that fits LOCOG’s original ‘look and feel’ brief. TFL's johnston typeface is used on the signage in addition to the 2012 typeface.
'each form incorporates LED backlighting, creating a field of glowing beacons across the stratford park. six 7m high zone beacons, five 15m high major beacons and two 12m high entrance gantries are currently being constructed. all are designed from sustainably sourced fabrics and will be dismantled, recycled and reused post games.'
- surface architects

entrance gantry being contsructed at the olympic stadium
image: LOCOG / getty

signage diagram
image: surface architects

signage diagram
image: surface architects

wayfinding beacon by surface architects
image: surface architects

wayfinding beacon by surface architects
image: surface architects

wayfinding beacon by surface architects
image: surface architects

wayfinding beacon by surface architects
image: LOCOG / getty

360 view of one of the smaller the signage beacons
image: surface architects

wayfinding beacon by surface architects
image: surface architects

side view
image: surface architects

stratford subway station
image © designboom

central park bridge by heneghan peng architects
image: LOCOG / getty
while heneghan peng architect's central park bridge falls under the olympics architectural program we have included it here because of its graphic nature, for sure this will be a favorite of broadcasters and photographers.
the central park footbridge spans over the river lea at a focal point between the olympic stadium and aquatics centre, and features both permanent and temporary elements to integrate games and legacy use.

detail of the multicolored rubber deck featured on the central park bridge by heneghan peng architects
image: LOCOG / getty
the bridge features two permanent footbridges linked by a central blade-like walkway, creating a ‘Z’ shape clad in mirror-finish stainless steel that spans the river lea. for games-time, a multi-coloured temporary deck has been placed between the permanent spans of the bridge to increase the width, allowing it to carry increased spectator numbers. the temporary games-time bridge deck has been covered with a multi- coloured rubber surface inspired by the london 2012 brand colours.
after the games, the temporary bridge surface will be removed to create new links from the olympic park concourse level down to the river tow paths and carpenters lock, a 1930’s historic structure on the river lea owned by british waterways.

central park bridge by heneghan peng architects
image: LOCOG / getty
the areas around the legacy bridge will be landscaped to create new meeting spaces and the permanent structural elements of the bridge will be further revealed with its mirror-finished stainless steel cladding designed to reflect the sunlight off the water in the river lea. a total of 125 tonnes of steel was used in the construction of the central park bridge which has a games-time width of 58 metres, with the two main permanent sections spanning 30m in length.
the central park bridge, which was last week shortlisted in the prime ministers better public building awards, is part of the wider structures, bridges and highways project – the single biggest construction project the oda has delivered to create new connections across the olympic park. construction work is now 90 per cent complete on more than
30 new bridges and underpasses that cross waterways, roads and rivers to create a connected, open and accessible olympic park for games and legacy.
you can find more about the central park bridge here

fully dressed water polo venue - banners and environmental graphics by futurebrand
image: LOCOG / getty

fully dressed water polo venue
image: LOCOG / getty

fully dressed water polo venue
image: LOCOG / getty

fully dressed water polo venue
image: LOCOG / getty

fully dressed water polo venue
image: LOCOG / getty

archery which will take place at lords cricket ground will look something like this
image: LOCOG / getty

hockey field using the london 2012 brand colors
image: LOCOG / getty

dressed BMW with graphics by futurebrand will make up the majority of the 2012 olympics vehicles fleet
image: futurebrand

dressed BMW with graphics by futurebrand
image: futurebrand

dressed BMWs with graphics by futurebrand
image: futurebrand

walk in the park identity by futurebrand
image: futurebrand
‘walk in the park’ gives you the chance to see the olympic parklands from a completely different angle, surrounded by meadows, trees, flowers and wildlife – and to discover fascinating facts about its history and redevelopment. whether you have time for a 30-minute stroll or a three-mile walk, it’s the perfect way to explore the olympic park - just follow the butterflies along the trail.

view of the parklands
image: LOCOG / getty
250 acres of new parklands, on former industrial land, that will provide a colourful and festival atmosphere for the london 2012 games and afterwards become the largest new urban park in the UK for over a century.
over 1,500 trees have been planted along with thousands of wetlands plants and the wetland bowl in the north of the park is complete with 15,000 square metres of riverside spectator lawns, timber seating, frog ponds, loggeries, wetlands, woodlands and tree-lined footpaths.
walk in the park identity by futurebrand
image: futurebrand

just follow the butterflies along the trail
image: futurebrand

olympic torch relay identity by futurebrand
image: futurebrand
the olympic flame is an iconic symbol. the moment when the torch passes through their neighbourhood is the moment when the olympic games becomes ‘real’ to them. it is a moment when people feel connected to what can seem like a distant entity. we wanted to make the most of this feeling of being ‘part of it’. we invited the public
to nominate people they knew personally, inspiring people, to become a torch bearer. we encouraged the public to ‘give people their moment to shine.

olympic torch relay uniform by adidas and livery by futurebrand
image: futurebrand
the sentiment is reflected in advertising and design. the design used the idea of reflected and refracted light, always harking back to the flame itself. this design motif appears across print, web and even the livery of the british airways plane bringing the flame from athens. at the end of the application process we had found enough inspirational people to
fill the available torch bearer places tenfold. everyone nominated by their own peers, nominated to proudly bear the torch through the streets of their own neighbourhoods.

olympic torch relay livery by futurebrand
image: futurebrand


detail of the olympic torch relay livery by futurebrand
image: futurebrand
british airways firefly with graphics by futurebrand
image: futurebrand

british airways firefly with graphics by futurebrand
image: futurebrand

aaron bell holds the olympic flame at the historic estate of temple newsam in leeds at the end of day 37 of the london 2012 olympic torch relay
image: LOCOG / getty
winner of the london design museum 'design of the year' 2012, the torch is made from a golden aluminium alloy that is perforated by 8000 circular holes, each representing one of the 8000 torch-bearers that will take part in the olympic relay. it has a height of 800mm and weighs 800g. more information about the torch can be found here and here.


paralympic graphics on the torch designed by barberosgerby
image: LOCOG / getty

medals by david watkins
image: LOCOG / getty
the medals' circular form is a metaphor for the world. the front of the medal always depicts the same imagery at the summer games – the greek goddess of victory, nike, stepping out of the depiction of the panathinaiko stadium to arrive in the host city. the core emblem is an architectural expression, a metaphor for the modern city, and is deliberately
jewel-like. the river thames in the background is a symbol for london and also suggests a fluttering baroque ribbon, adding a sense of celebration.  the square is the final balancing motif of the design, opposing the overall circularity of the design, emphasizing its focus on the centre and reinforcing the sense of 'place' as in a map inset. the ribbons used for the medals were designed by futurebrand.

olympic winners podium by kims
image: kims
podium and ceremonial costumes by RCA students
the royal purple podiums and costumes were created by students at the royal college of art (RCA) in london. the students have worked with london 2012 over the last eight months to create and develop the designs.when designing the podiums, the team of students - gaetano ling, hong-yeul eom, luc fusaro, heegun koo

and yan lu - used dynamic lines representing the energy that the games and athletes represent. 40 podiums will be used across all the victory ceremonies and approximately 4,400 medal-winning athletes will stand on them to celebrate their success formally.
olympic winners podium and ceremonial cotume
image: LOCOG / getty
the ceremonial costumes will be worn by games maker volunteers in athlete and presenter escort roles and flower and medal bearer roles. the elegant and dynamic designs by students thomas crisp and trine hav christensen represent london and its architecture with a modern twist. when designing the costumes the students were inspired by greek mythology as well as british heritage. a hat will also be worn by the presenter escorts. the inspiration for this design by former student zara gorman included the architecture of the london 2012 olympic and paralympic games venues combined with aspects of british tailoring and sportswear.

tickets by futurebrand
image: futurebrand
designed by futurebrand, the tickets incorporate someone's pictogram designs toegther with images of the venues each ticket features the relevant sport pictogram. a specific colour scheme is used to denote each venue and use a hologram,
a barcode as security measures.
olympic merchandise store by futurebrand
image: futurebrand

merchandise shop by futurebrand
the merchandise shop had to reflect the core brand values of london 2012. but, it also had to be an efficient and commercially viable retail space, driving flow through the shop and up to the till

olympic merchandise store by futurebrand
image: futurebrand

olympic mascots 'wenlock' and 'mandeville' by iris
image: futurebrand
'wenlock' and 'mandeville' designed by iris are just as flexible as the rest of the 2012 identity, with their appearance changing to incorporate different elements of the branding elements. the one-eyed characters were created from the last two drops of british steel used for the london 2012 olympic stadium - more information on the mascots can be found here.

sonnet wenlock, part of stroll: discovery trails
image © designboom

london 2012 festival billboard by futurebrand
image: futurebrand
the cultural olympiad runs alongside the olympic and paralympic games. it is a little known and often misunderstood part of the games experience. the challenge is to drive awareness of it and make it seem inviting and approachable. for many people ‘culture’ can seem heavy and ominous. calling it london 2012 festival was the first step to making it more accessible. the second step was the development of the pink ribbon, a symbol of celebration and inclusiveness.

london 2012 festival guide by futurebrand
image: futurebrand

london 2012 festival guide by futurebrand
image: futurebrand

london 2012 festival billboard by futurebrand
image: futurebrand

london 2012 festival graphics by futurebrand applied to turner margate galler
image: futurebrand

 

نظرات (۱۹)

در ضمن یک نکنه بی ربط به بحث
جمهوری اسلامی اصلا خوششش نمیاد طرفدارانش با تبلیغ شبکه های ناسالم و منحرفی مثل فیس بوک و تویتر و گوگل پلاس که همگی رو فیلتر کرده اینطوری بهش دهن کجی کنن. من هر دفعه این لوگوها رو پای کامنت ها می بینم وسوسه های شیطانی میزنه به سرم که روشون کلیک کنم و جهنمی بشم. نکن این کارا رو یانون جان. بر دار این راه های ارتباطی رو اگه به افکارت اعتقاد داری. مرسی
من فکر نمی کنم که حرف بی ربطی زده باشم. شما نظر کارشناسیتون رو در مورد طراحی لوگوی المپیک دادین. من هم نظر خودم رو دادم. شما نظر سیاسی دادین من هم نظر سیاسی دادم. خیلی سخته برانون که حرفی که دوست ندارین بشنوین؟ جمهوری اسلامی که بیدی نیست که با این بادها بلرزه. پس حیف وقت و انرژی نیست که دارید برای جواب دادن به مهملات بنده از دست می دین؟ دنیای دشمن تراش اسلام بار اولی نیست که اینطوری به غرب حمله می کنه. حتما داستان لامحمد لامکه لوگوی کوکاکولا رو هم شنیدین. نگین که اون لوگو که ۱۲۵ سال پیش طراحی شده بود هم با نیت تخریب اسلام سفارش داده شده بود. تاریخ نشون داده که این شکل تنش زایی هیچ وقت جواب نداده. کوکاکولا همچنان به عنوان شناخته شده ترین برند تجاری داره به بقای خودش ادامه میده. لوگوی المپیک لندن هم سالها ازش خواهد گذشت و کسی به یاد نمیاره که زایانی در کار بوده و ایا روی میلیون ها بیننده المپیک تاثیر سیاسی داشته یا نداشته. این حواشی زودگذر هم متاسفانه فقط جنگهای ژورنالیستی هست که تنها افکار مردم و ورزشکاران و هنرمندانی که می خوان لحظه ای از زیر سایه سنگین سیاست خلاص بشن رو پریشون می کنه.
در مورد بخش مرتبط کامنت تون ازتون تشکر می کنم
در یانون دیزاین همیشه از شما همین انتظار می ره
که با هر نامی هر دفعه میاین حداقل مرتبط حرف بزنین
در مورد بخش یاوه گویی سخن تون هم
خب عرصه ای آزاده و کسی جلوتون رو نخواهد گرفت. هرچند آزادی به معنای اجازه ای الاهی برای گفتن هر نامربوطی و تهمت زدن ها و تخریب ها و .... نیست.
جمهوری اسلامی با تخریب های حقیر اهل دنیا خوار نخواهد شد.
......
به هر تقدیر امیدوارم همیشه -حالا که مدام ازخودتون تمایل به کامنت نویسی در این بلاگ نشون می دین!!!- مرتبط بنویسین.
در مورد فضای آلوده که اینقدر ذهن شما رو درگیر کرده باید بگم که بله من و خیلی از هموطنانم متاسفیم که در این فضا نفس می کشیم. ولی به این معنی نیست که از کشورمون بدمون میاد و بخواهیم بخاطر حکومت حاکم بر اون این فضا رو ترک بکنیم. تنها شانسی که داریم اینه که بتونیم در فضای مجازی که کمی آزادی بیشتر برای انتقاد از سیستم حاکم هست مبارزه کنیم و بگیم که کجاهای کار ایراد اساسی داره. توپ و تفنگ و چماق که نداریم حداقل با کیبورد می تونیم انتقاد کنیم بلکه کم کم ذهن مردمی که با تبلیغات وسیع جمهوری اسلامی بسته نگه داشته شده و تمام سیاست های اون رو فوق العاده تصور میکنه باز بشه و امیدی برای آینده بهتر برای ایران عزیزمون بدست بیاریم. به هر حال در مورد لوگوی لندن من نظر شخصی خودم رو مثل شما میدم. اگر ایران کلمه زایان رو در این لوگو نمی دید و سروصدا به پا نمی کرد مسلما نه شما و نه هیچ کس دیگه ای تو دنیا متوجه اون نمیشدید. این یعنی اگر بر فرض سیاست خاصی پشت پرده هم می بود باز جواب نمیداد. چون اصلا صورت مسئله پاک می شد و کسی زایانی نمیدید. هیچ طراح گرافیک ایرانی شناخته شده ای هم در این زمینه با مسئولین هم نظر نیست. چون اصولا رسم الخط لاتین عمودی نیست. یعنی برای خوانش صحیح یک کلمه چهار حرفی در دو خط٬ پس از حرف اول حرف بعدی در همان خط خوانده می شود بعد خط زیری. که در این صورت کلمه زایان در ۲۰۱۲ دیده نمی شود. من خودم طراح گرافیک هستم و اتفاقا برای موضوعات سیاسی مذهبی هم کار کرده ام. یادم میاد در طرحی که برای یک پوستر آماده کرده بودم در وسط کار دو دست سفید که شکل قنوت رو گرفته بودند کشیدم. بعد یکی از مدیران پس از دیدن طرح گفت این طرح شما اروتیک به نظر میرسه. گردیه زیر دو دستی که دیده میشه شبیه فرم باسن هست. همه به اون نظر خندیدن. کاری که کل دنیا به نظر مدیران کج فهم و بی سواد کرد. ایران یا باید پیه منزوی شدن در دنیا رو به هر قیمتی به تن خودش بماله یا اگر بر فرض از روی بی سوادی و سو ظن همیشگیش به غرب شبهه ای براش بوجود آمد خیلی خصوصی از مسئولین اون رویداد سوال بکنه تا با توضیحات اونها قضیه براش روشن تر بشه. دیگه شمشیر کشیدن و تهدید کردن و بعد عمل نکردن به تهدیدها دیگه بچه بازیه. مسلما باید می دونست که اگه در المپیک شرکت نکنه ضررهای بیشتری می کنه. ایران از فرصت های مهمی که برای نشون دادن ارزش هایش داره باید استفاده کنه نه سو استفاده. حرف من اینه و به عنوان یک ایرانی نظر خودم رو دادم. همین و مرسی
جواب سوال شما ذیل کامنت دیگری که بدون نام همین بالا نوشتین داده شده بود.
همون جا که تمایل به حضور در فضای آلوده رو نشون دادین.
شما باز داری از جواب دادن به سوال من طفره میری. حرف من اینه که اگه شما و دولت محترمتون اینقدر از المپیک لندن شاکی بودین که تهدید به کناره گیری کرده بودین برا چی اومدین شرکت کردین؟ مگه نمی گی المپیک رویدادی انسانی و مصلحانه نیست؟ پس جمهوری اسلامی تو یه همچین رویداد حیوانی و جنگ طلبانه ای چی میگه؟
دیدید خودتون تمایل به حضور در فضاهای آلوده و هواهای مریض کننده دارید و تقصیر از خودتونه! امثال من نه انگیزه دارند و نه نیاز و نه حتی جرات اون که بخوان شما رو مریض کنند ولی گویا خودتون تمایل دارین....
حالا که تمایل به ادامه بدون نام حقیقی در این جا دارید پیشنهاد می کنم در طول گفتمان ها مانند خیلی از دوستان تون برخورد نکنین که خیلی زود رو به توهین و ادعاهای نامربوط میارن. این طور می تونیم هم صحبت های خوبی باشیم
اما درمورد سوالتون
درست می گین . این یکی از انتقادهای ما به جمهوری اسلامیه. که چرا با وجود ادعاهای درست و استدلال های قوی ای که در رد این گونه لهویات و برنامه های جهانی غافل کننده داره باز هم ذلیلانه به حضور در اون ها تن در می ده...
می دونم خیلی از اهل درد امروز ایران زمین دوست دارن از جمهوری اسلامی کمی صلابت و عزت بیشتری ببینن. مشکل این جاست که قامت جمهوری اسلامی با کوتاهی و بلندی قامت مسئولانش کوتاه و بلند می شه و اگرچه در این ملک علما و بزرگان رفیعی هستند اما در سطح بدنه ی مسئولین امور، خیلی زیاد آدم های قدکوتاه تر از قامت رفیع جمهوری اسلامی داریم....
مثلا رسانه ورزشی سرتاسر حماقت ما به جای اون که مایه تحریک و فرهنگ سازی در بین مردم به خود ورزش و مسائل اخلاقی حاشیه ای ش نظیر برادری و ایثار و اخلاق و.... باشن ، هم سو با جریان استحماری و سرتاسرباطل ورزش قهرمانی در دنیا دارن مردم ایران رو به نادونی و غفلت می کشونن و این اصلا در قامت جمهوری اسلامی نیست؛ جمهوری ای که با آگاهی ملت رقم خورد و آینده ش رو هم جز در آگاهی هرچه بیشتر نباید جستجو کنه
اگه ادعا می کنی المپیک رویدادی انسانی و مصلحانه نیست پس ایران تو همچین رویداد حیوانی و جنگ طلبانه ای چی میگه؟ اصولا برای ایران و هر کشور دیگه ای که الکی مغلطه می کنه کسی فرش قرمز پهن نکرده. هر کی تابع ضوابط المپیک هست شرکت کنه هر کی هم حال نمی کنه نیاد. ایران چرا علی رغم عمل نشدن به تهدیدش تو همچین رویداد ناسالم صهیونیستی شرکت کرد؟ جواب سوال منو یکی از شما برادران بده لطفا. 
متوجه منظور من نشدین انگار.
موضوع اینه که شما مجبور به تنفس در فضایی نیستی که اذیت می شی و مریضتون می کنه. به هر تقدیر چه شما از این دیکتاتوری کامنتی دست بردارین چه تلاش کنین مثلا من رو مجاب کنین, من با نگاهی روشن و با هویتی روشن دارم رفتار می کنم
با هویتی ناشناس و با نگاهی که معلوم نیست دل زده از چیه که این طور نادانسته های خودش رو انکار می کنه کاری از پیش نمی برین
کسی چون من معتقده این ها اتفاقی نیست و المپیک هم رخ دادی انسانی و مصلحانه نیست
و چون شمایی نگاهی متفاوت دارین
چه نیازی به توهین و بدگویی و عقده گشایی هست!!!؟ اون هم بدون نام و نشون!
منظور این بود؛
که خودتون رو زحمت ندین و مریض نکنین. باور کنین با تمام تفاوت های نگاه مون باز هم راضی به مریض شدن شما
نیستم و فکر می کنم اگر مثلا به سایت های هم فکر سالم خودتون برین می تونین از هوایی پاک و سالم و محیطی منطقی و بدون خیالات توهم زای یک عده متوهم بهره ببرین....... :)
هیچ چیز اتفاقی نیست .....المپیک 2012 لندن
همین حرف رو به دولت خودت هم بزن که ادعا می کنه فضای المپیک با این طراحی ناسالم شده و تهدید به کناره گیری کرده ولی با کمال پررویی پاشده اومده شرکت کرده. اگه از المپیک لندن خوشتون نمیاد بی جا می کنین شرکت می کنین. یا مثل بچه آدم به کل دنیا احترام بگذارین و بیان بازی هاتونو بکنین یا اگه هر مشکلی دارین نیاین و دنیا رو به حال خودش بگذارین. اصلا یه المپیک اسلامی درست کنین و بقیه رو راه ندین واسه خودتون حال کنین.
عکسی آپلود نکردین که!
خب فضای تنفس تون رو عوض کنین؛ چرا هوای تنفس ما رو آلوده می کنین!!!؟ :) جناب بی نام!
نتیجه افکار مریض بعضی ها همین میشه که دچار توهماتی از قبیل دیدن کلمات هراسناکی چون زایان در لوگوی المپیک بشن. این طرح در سال ۲۰۰۷ طراحی و همه جا پخش شده بود. بعد از ۴ سال! یکی از خواب پا شد دید که اوه! این می تونه شبیه زایان باشه. بعد فرداش نامه نوشت که آقا اگه لوگوتونو عوض نکنین ما تو المپیک مسخره تون شرکت نمی کنیم. کل دنیا به این حرف خندید و براش تره هم خورد نکرد. ایران هم با آبرو ریزی حرفش رو پس گرفت و بی سر و صدا اومد و شرکت کرد. آخه چقدر هارت و پورت؟ شما هستین که یه گوشه نشستین نمی دونین دنیا چه خبره و فقط سر و صدا می کنین و به همه چی سیاسی نگاه می کنین و صلح آمیزترین رویداد دنیا رو به تنش می کشین. شما هستین که دین و آیین و سیاست رو به خورد همه چی تزریق می کنین نه اونا. شما هستین که هنر و ورزش و فرهنگ و همه چی تون باید درراستای ایدئولوژی های مذهبی و سیاسی تون باشه نه اونا. همه مثل شما فکر نمیکنن و هر چیزیشون سر جای خودشه. مریض نیستن که بیان رویدادی که کشورشون یک دهه برای میزبانیش تلاش و هزینه کرده رو با یه همچین حرکتی زیر سوال ببرن. هیچ حکومت دیگه ای جز ایران که نه سر پیازه نه ته پیاز این ادعا رو نکرده. متاسفم برای اینکه در این فضای مریض نفس می کشم.
سلام با نگاه به عکسها متوجه موضوعی شدم که شاید به یاد آوردنش خالی از لطف نباشه و اون طراحی چهره دو مسکات المپیک بود که به صورت تک چشم هستن و این مسئله می تونه دلیل دیگه ای باشه بر تعمدی بودن چنین طراحی هایی
تو این عکسی که آپلود کردم عدد 2012 رو مثه بچه آدم نوشته بودن
اما تو آب که میافته یه عبارتی میشه به مضمون
sojs
تو بابی لون زدم این عبارت رو
برام آورد که این خلاصه شده ( ابریویشن ) عبارته زیره
Stand-Off Jammer Suppression معنیش رو متوجه نشدم کامل اما یه چیزی شبیه به
برتری نظامی در ادوات وتسلیحات نظامی ( راداری ) میشد
تو گوگل ایمیج هم که زدم عکس تسلیحات و ادوات نظامی رو آورد
شایدم اشتباه متوجه شدم
ممکن هم هست از توهمایی زده باشم باشه که این ضد فراماسونری های که همه چیزو نمادین میبینن میزنن
اما از این جنایت کارا هیچ چیز بعید نیست وقتی مهمترین رویداد ورزشی جهان و طبعاً اینترینمنت( به زعم خودشون رو) با زایون پرکردن دیگه این نماد پردازی های ریز براشون جوکه
دوستانی که زبانشون زیادی قویه اگر نظر دیگه ای دارن بدن که الکی تشویش اذهان عمومی نکرده باشم
خب کاشکی همین جا تو کامنت تون عکس رو آپلود می کردین که ما هم می دیدیم
سلام امروز یک ایمیل دریافت کردم مبنی بر اینکه ایران و عربستان اجازه ندادن که پرچم کشورشون تبدیل به لوگوی المپیک بشه.توی نمایی که از پرچم کشورها گذاشتن این دوتا پرچم به خاطر تفاوت ظاهریشون واقعا شاخص شدن
خیلی بی شرف و عوضی ان
همین امشب هم تو اخبار اعلام کرد که برای یکی از بازی ها یا معارفه ی کره شمالی پرچم کره ی جنوبی و گذاشتن و بعدش عذرخواهی هم کرده بودن که این اشتباه نا خواسته بوده
لعنت خدا بهشون باد از ازل تا ابد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی