یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

هنرهای کاغذی برش‌خورده با لیزر / اریک استندلی

سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۰۱ ب.ظ

اگرچه امکان برش لیزر در خیلی موارد در بین دانش‌جوهای هنر و هنرمندها تبدیل به یک کارآسون‌کن شده و جور تنبلی جوون‌های عصر ما رو می‌کشه اما این گونه ابزارها یک امکان بالقوه هستند که اگر متناسب با امکانات‌شون به کار گرفته بشن به آثار متفاوتی دست پیدا می‌کنیم.

اریک استندلی با استفاده از ظرفیت‌های بالای برش لیزر به خلق آثار ظریف و جالبی دست می‌زنه که تنه به تنه آثار دوران کهن و نگاره‌های بناهای اساطیری می‌زنن. و جالب اون‌جا که همه این ظرافت‌ها تنها با دست انجام می‌شن.

eric-standley-01.jpg

We've seen the insanely complicated things people can do with paper by painstakingly folding it (Matthew Shlian) or cutting it by hand (Bianca Chang). It was just a matter of time before another OCD paper artist/engineer got his hands on a laser cutter and made things reallycomplicated.

Artist Eric Standley, a SCAD grad and now associate professor at SVA's Virginia Tech branch, painstakingly assembles hundreds of sheets of differently-colored laser-cut paper. The intricate shapes evoke stained glass windows or something you would carve if you were imprisoned for 30 years. This man has the focus and patience of a sniper on Adderall.

eric-standley-02.jpg

eric-standley-03.jpg

eric-standley-04.jpg

eric-standley-05.jpg

See more of Standley's stuff here.

 

laser Eric Standley 3 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

Successfully differentiate themselves in the world of artists is not necessarily obvious. Find new techniques, new materials, new ways of working area. This is what Eric Standleyen creating his works based on laser cutting of sheet paper.The works you see below (you like it or not) are created from dozens of layers of laser cut sheets and superimposed to form his creations perspective.

A mammoth task and original rendering.

laser Eric Standley 1 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

laser Eric Standley 2 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

laser Eric Standley 4 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

laser Eric Standley 6 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

laser Eric Standley 7 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

laser Eric Standley 8 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

laser Eric Standley 9 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

laser Eric Standley 10 Portfolio : les oeuvres papiers créées au laser Eric Standley

via

[ طرح انتخاب شده از : Core77 و Olybop]

نظرات (۲)

  • من یک مسافرم
  • خیلی قشنگ بود
    خیلی خیلی زیباست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی