یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

تصاویر نادیدنی / بیوم‌یانگ

پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۹ ق.ظ

در چند روز اخیر ویجت سایت vimeo که یک شبکه بزرگ ویدیو آزاده و اکثر سایت‌های دیزاین ویدیوهای خودشون رو روی اون آپلود می‌کردن هم در ایران فیلتر شد! به این ترتیب خیلی از ویدیوهای یانون‌دیزاین هم از دسترس خارج شدند. یعنی بهتره بگم اکثر قریب به اتفاق شون! برای یانون‌دیزاین شکایت نمی‌کنم، چه این‌که اگر قرار بر شکایت بود از همون اولین روزهایی که در نونهالی این وبلاگ سرویس بلاگر گوگل فیلتر شد و بعد کم کم بسیاری از مراجع دیزاین و ... باید ضدانقلاب می شدم :)

اما به خاطر خود انقلاب -که سخت بهش علاقه دارم- شکایت می‌کنم. شکایت می‌کنم از بی‌تدبیری و جهالت. شکایت می‌کنم از حرکت‌های کورکورانه و تیغ گرداندن‌های مستانه...... چرا که با وجود فیلتر به حق تمام محتواهای نامربوط در همه سایت‌ها از جمله سایت‌های دیزاین با الگوی فیلتر کلمات خاص واقعا آیا نیاز هست که یک سرویس مهم ویدیویی که بستر همه نوع محتوا می‌تونه باشه به کل فیلتر بشه!؟ پیش از این خود سایت  vimeo نظیر youtube فیلتر بودند و شاید هم این تصمیم عاقلانه بود چرا که با ورود به اون‌ها راه دسترسی به محتواهای گوناگون باز می‌شد! اما فیلتر ویجت اون‌ها -که در سایت‌های دیگه فراخوونی می‌شه و بسته به نام صفحه معلومه حاوی چه محتواییه- واقعا کار درستیه؟؟؟

در پاسخ به این حرکت‌های نامربوط غیر از این شکایت‌ها بیاین یک پست هنری ببینیم! اشاره‌ای به دنیایی که ما داریم!

می‌ریم تا برسیم به روزی که هر محتوایی اون روز در برابر ما بسته خواهد بود و ...... الاسف.

 

Graphic Designer Beomyoung tried to crack the border between cyber space and our physical reality with his installation ‘Broken Things’. Usually the broken image icon is used to replace an image that failed to load or is missing, which has no reason to exist in physical reality. Though Beomyoung transfered the little eyecatcher from one world to another, wondering how people will react to the broken image icons in the real stuff. Will they feel blankness and imagine missing images, focusing on its original information, or will they accept them as just small images?

All images © Beomyoung

 

نظرات (۱)

حرف دل ما رو زدید... جدا عصبی می شم وقتی می بینم سایت یا سرویس محبوبم فیلتر شده یعنی چی آخه؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی