یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

میزهای قابل حمل / استودیو پروداکز

پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ق.ظ

میزهای جمع‌شو طرحی از استودیو پروداکز  است که با بهره‌گیری از طراحی میزهای سنتی مراکشی، توسط شرکت آرتیسان به وسیله‌ چوب و آهن ساخته شده است. طراحان با ایجاد شکافی در چوب به پایه‌ها اجازه‌ی درگیر شدن با جداره‌ی میز را داده‌اند به گونه‌ای که بدون نیاز به داشتن اتصالات، می‌توانند ایستایی خود و میز را حفظ کنند. این پایه‌های جمع شو اگرچه کاملا مستقل از میز عمل می‌کنند و داری مزایایی هستند، اما سطح صاف و یک‌دست میز را از بین برده اند و ممکن است به هنگام استفاده مشکلاتی را ایجاد کنند. غیر از طراحی باید به مهارت سازند‌گان در کار کردن با چوب نیز اشاره کرد که با ساخت خوب، طرح اولیه‌ی این محصولات را به یک خروجی مناسب تبدیل کرده است.

producks reveals kahawa tables for artisan at imm cologne 2015

producks kahawa tables artisan imm cologne

producks kahawa tables artisan imm cologne

producks kahawa table artisan imm cologne designboom

producks kahawa table artisan imm cologne designboom

producks kahawa table artisan imm cologne designboom

[+]

نظرات (۲)

  • سید محمدرضا موسوی
  • هوشمندانه بود. ممنون
  • مخاطب همیشگی
  • سلام
    ببخشید میشه نظرتون رو در مورد این مساله بگید: سبکِ اسم (!) در معماری !
    آیا در یانون دیزاین رویکردی وجود داره که در مورد این موضوعات بنویسه و یا اونها رو نقد کنه ؟

    http://www.buildingmagazine.ir/index.php/reports-and-news/reports-of-buildings-and-equipment-exhibition/214-as-a-result-of-enduring-design-in-the-mind-of-the-viewer-into

    http://architects.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=501&newsview=12322

    معذرت میخوام کامنتم به این پست بی ربط بود...
    یانون‌دیزاین:
    بله در یانون‌دیزاین این روی‌کرد هست اما معمولا دوست داریم به موضوعاتی بپردازیم که به نحوی دیدنی و آموزنده یا مهم در حوزه دیزاین هستند. 
    در مورد سبک (!)  مورد نظر که صادقانه یک بازی فرمی بی‌مایه و ضعیف است،  کلمه سبک اساسا صادق نیست و حتی در حیطه طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد اما به دلیل بیش‌فعالی معمار در فضای مجازی و تلاش برای جاانداختن آن به صورت یک سبک، توسط برخی دانش‌جویان کم‌دانش و ابتدایی جریان معماری مورد انتشار قرارگرفته است. 
    طراحی های معمار محترم  مورد نظر طرح‌هایی سطحی و فاقد ارزش‌های معمارانه  هستند و کم‌ترین رابطه‌ای با مفاهیم ادعایی ندارند و از این جهت پرداخت ما نیز به آن کم‌توجیه است. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی