یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Ellis Residence by Coates Design

شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۰، ۱۱:۰۰ ب.ظ

نمی دونم قبل از این در یانون‌دیزاین در مورد LEED حرف زدم یا نه!؟ خب در این پست یه اشاره ای می کنم و بعدها ایشالا در بخش یادداشت های یانون دیزاین با هم بیشتر و تخصصی‌تر حرف می زنیم در این موضوع.

LEED ، کوتاه شده‌ی عبارت "Leadership in Energy and Environmental Design" است که تحت نظر USGBC انجمن ساختمان سازی سبز ایالات متحده اداره و تدوین می شه. لید مجموعه ضوابط و اقداماتی که منتهی می‌شه به ساختمان‌سازی هم‌راه با محیط زیست رو کنترل و تدوین و نظارت می کنه. راه‌برد ارائه می ده. سفارش می کنه. به خواست شما طراحی و ساخت شما رو ارزیابی می کنه، گواهی نامه می ده و کنترل و مانیتور می کنه فعالیت ساختمان ها رو در طول زمان از منظر انرژی. به این صورت لید مدال ها و گواهی نامه هایی ارائه می ده که معرف این هستند که ساختمان مورد نظر تا چه میزان به اهداف لید رسیده. این مدال ها از بهترین هاشون یعنی پلاتین و طلا و نقره و برنز تا گواهی certification  معمولی ادامه داره و یه جورایی ارزیابی خیلی چیزها نظیر مالیات و عوارض و قیمت و فروش و اعتبارو ... در ایالات متحده رو تحت تاثیر داره. جالب این جاست که بدونین USGBC و LEED اساسا موسسات و موجوداتی خصوصی هستند که به واسطه‌ی کار و تخصصشون روال مدیریت دولتی رو در عرصه ی ساختمان سازی در ایالات متحده تحت تاثیر قرار دادن.

این یه توضیح مختصر در باب LEED برای کسایی که علاقه مند به معماری پایدار و سبز و این طور چیزا هستند؛ بعدا بیشتر درباره مسائل معماری سبز حرف می زنیم

--------------

این خونه در واشنگتن، مدال پلاتینیوم LEED داره. خیلی چیزها در اون هست که الگویی برای ساختمان های مشابه مسکونی می تونه باشه تا به مصرف اندک انرژی برسند. اما چیزی که من روش دست می ذارم برای فرصت این یکی دو خط، استفاده خوب از متریال بومی و نزدیک به محل ساخته که یکی از آیتم های مهم  LEED به شمار میاد. متریال در این خونه علاوه براین که معیارهای اقلیمی داره در هارمونی و تناسب هنری خوبی به کار رفته.

Coates Design completed the Ellis Residence on Bainbridge Island in Washington State.
Description from Coates Design:
The Ellis Residence is an example of modern residential design incorporating local environmental concerns, state-of-the art energy efficiency and visionary educational opportunities for the public. The project embodies the client's vision of home that raises the bar for energy producing housing while maintaining aesthetics and livability. This LEED Platinum certified home is a milestone in the efforts to create truly sustainable designs.
Perched high upon Yeomalt Bluff, this home enjoys a commanding 180 degree view of the Puget Sound and City of Seattle. It features a 70% energy use reduction compared to an average North American home through the use of geothermal heat, photovoltaic energy collection, solar hot water, thermal massing, and heat-recovery technologies. Additional key features include: rain water collection cisterns, radiant floor heating, site-milled wood trim, triple-glazed windows and a vegetated roof.
er_090911_01 er_090911_02 er_090911_03 er_090911_04 er_090911_05 er_090911_06 er_090911_07 er_090911_08 er_090911_09 er_090911_10 er_090911_11 er_090911_12 er_090911_13 er_090911_14 er_090911_15 er_090911_16 er_090911_17 er_090911_18
Visit the Coates Design website – here.
Photography by Roger Turk of Northlight Photography

نظرات (۱)

  • رسول زاده
  • بیشتر یه ویلاست تا یه خونه. از تمام اطراف نورگیر و چشم انداز داره. بام میانی که تبدیل به حیاط شده؛ فضای جالبی بوجود آورده
    اما راه پله و آشپز خونه عصا قورت دادش رو میشد بهتر کار کنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی