یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Patriotic Photography

يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۰۲ ب.ظ

می دونم سخته باورش اما گویا در حین جنگ جهانی اول آمریکایی ها برای جنگ تبلیغاتی هم که شده از آرتور مول عکاس می خوان تا با عکاسی از چینش های متهورانه  و تبلیغاتی از گروه های سربازهاشون یه تبلیغات گسترده خفن از قدرت نظامی آمریکا به تصویر بکشه!

نتیجه این فکر متهورانه و بسیار پیشرو نسبت به زمان خودش می شه این چند پرده عالی!

عکاسی وطن دوستانه!!!

 
Durant le Première Guerre Mondiale, le gouvernement américain avait décidé d’engager l’anglais Arthur Mole et l’américain John D. Thomas pour créer des photographies de foules de soldats représentant des symboles forts des USA. Plus de ces clichés historiques dans la suite.
patriotic-photography7
patriotic-photography6
patriotic-photography5
patriotic-photography4
patriotic-photography3
patriotic-photography2
patriotic-photography
       

نظرات (۷)

  • از دوستان
  • رو دامنه کوه فرق می کنه با روی زمین. همون زاویه دامنه کوه کار رو راحت می کنه. ولی می دونید باید نور و طلق تو چه فاصله ای از سطح زمین قرار بگیره تا بشه همچین اتفاقی بیوفته؟
  • رسول زاده
  • کارهای دیواری ما در این ابعاد نبود اما کسی که مسئول ما بود می گفت که از این ترفند برای کشیدن تصاویر بزرگ روی دامنه کوه ها هم استفاده کردن
    من ساده نمی گیرم؛ کلا این علمه فیزیکه که خیلی سادس و خب منم عاشق همین سادگیش هستم :) م
    خیلی ساده می گیرین خانم رسول زاده. با طلق و نور در این ابعاد!!!!؟
  • رسول زاده
  • میشه تصویر اصلی رو روی یه طلق شفاف کشید و با پروژکتور به صورت عمودی روی زمین انداخت (هر چی از زمین فاصله بگیری تصویر بزرگتر میشه). بعد با کمک گچ مسیر نور رو دنبال کرد. این طوری یه تصویر بزرگ بدون اعوجاج داریم. ما از این روش برای کشیدن نقاشی های دیواری استفاده می کردیم
    زیاد هم نباید به واقعی بودن زمان ادعا شده عکس ها اعتماد کرد. اونا برای بزرگ کردن خودشون به هر ترفندی دست می زنن
  • از دوستان
  • عکسا عالی بود. فقط این دو تا عکس آخری خیلی عجیبه. فک می کنم عکس طرحی که می خواستن بسازنو رو زمین کشیدن بعد آدما وایستادن. راه دیگه ای نداره.
    بشین بشمر صادق !
    چند نفرن؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی