یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Crafty Ceilings

شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۰، ۰۱:۴۰ ب.ظ

میراث هنر گره‌چینی و منبت اسلامی- ایرانی در دست جوان‌های اسپانیایی.


Gotta love the craftsmanship of this woodwork! Los Tres Juanes' dedication to the perfection of their signature woodwork shines in their Mudejar art inspired coffered ceilings. The dominant characteristics of the art emerge conspicuously in the ornamental panels which form a series of geometrical shapes made of finely intertwined wood. The intricate pieces are unsurpassed in sophistication but the design team has maximized time efficiency while maintaining attention to detail by streamlining their custom production process.
Designer: Los Tres Juanes

Los 3 Juanes – Mudejar Art from Maite Felices on Vimeo.

نظرات (۸)

بنده نوشتم و تعبیر اسلامی-ایرانی رو به کاربردم که اولا کلمه اسلامی ش تقدم داشت بر کلمه ایرانی و در ثانی ترکیبی مشهور و جاافتاده ست که داره به کل میراث هنر اسلامی با جانب‌داری از اصلاحات و خدمات ایران زمین به این هنر یاد می کنه
به هیچ وجه نگاهی ناسیونالیستی منجر به نوشتن این کلمه نشده و اصلا اون نگاه ناسیونال رو دروغ می دونم
من یه سوال دارم: ایمن متن بالای پست : "میراث هنر گره‌چینی و منبت اسلامی- ایرانی در دست جوان‌های اسپانیایی." رو کی نوشته؟؟؟
  • Mohammad Hossain Kasraei
  • اسم «لوس ترس یوانس» نوشته شده
    نمیدونم چرا یاد «آدلف لوس» با اون جمله ی معروفش ، «تزیین جنایته» افتادم
    واقعا به نظرم حذف تزیینات[به اندازه و بجا] از معماری یه جنایت بود
  • رسول زاده
  • همه رو خدا خلق کردن اما واسه خودشون هم مکان ها و آدما متفاوت هستن (با استناد به قرآن) ما که جای خود داریم. بعدش هم اگه دل با عقل پیمون می شد که دیگه این همه غم تو دنیا نبود. اما با این همه اون افق بلند نگاهتون ارزشمنده و فکر کنم تا حدودی متوجه شده باشید که منم بهش اعتقاد دارم. بحث ایران، بحث حق کشیه و موضوع احقاق اون حقه نه تعصب کورکورانه وگرنه کل این دنیا به قول ما "یالان دونیاس"م
    واقعا ما آدما جمع اضدادیم ها! ببینید تو یه بند چند تا جمع نقیضین آوردم!م
    اشکالی نداره. اسمش رو می ذاریم غیرت ایرانی که ایسم هم نداشته باشه :)
    راستش من نگاهم رو سعی می کنم به افقی بالاتر عادت بدم (سعی می کنم) که در اون بین این قومیت ها و ملیت ها تفاوتی نیست! در اون افق چیزهای مهمتری هست که آدمی رو از توجه به این غیرحقیقی ها باز می داره. من دوست دارم در این سعی بمیرم.
    اما با حتی همون نگاه غیورانه شما هم نباید بی خودی هرچیزی رو به ایرانی بودن چسبوند. خیلی از هنرها و فن ها میون ما و دیگر اقوام باستان مشترک بوده و در خیلی موارد هم ما وارد کننده بودیم. صادقانه با خودمون برخورد کنیم
  • رسول زاده
  • صادقانه بگم هیچ کلمه ایسم دار اجنبی رو در حدی نمی دونم که بتونه حس من به وطنم "ایران" رو نشون بده.م
     غریب تر و مظلوم  تر از اونی هم که تو خونه خودش غریب باشه؛ ندیدم!م
    یعنی این آب و خاک برای شما هیچ فرقی نداره!؟ شاید خودتون الان این طور فکر کنید؛ اما من مرده، شما زنده؛ اگه چند وقته دیگه ندیدید از همه بیشتر "عاشق" این سرزمین هستید، هر چی خواستید بگید  
    من به این ناسیونالیسم ایرانی نرسیدم در زندگیم .
    در مورد این پست هم مطمئنم که هنر مظلوم و غریب ایران نیست. منبت کاری در غالب تمدن ها و هنرهای کهن بوده و در سرتاسر پهنه‌ی جهان اسلام رشد داشته و این پست هم میراث شاخه‌ی اندلسی هنر اسلامیه.
    خیلی دقیق متوجه نمی شم علت این ناسیونالیسم رو. 
  • رسول زاده
  • هنر مظلوم غریب ایران! زری که زرشناس نداره و گوهری که گوهر شناس نداره
    با شکوه تر از وطنم سراغ ندارم. آرزومه که یه روزی "تمام حقایق" در موردش روشن بشه و به خودمون بیایم! خودمون باشیم. ایران سرفراز؛ سرزمین نور و سر بلندی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی