یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

satoru hirota architects: house and atelier PTL

يكشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۰۴ ب.ظ

نسبت این دفتر کار با خانه و در تناسب با حیاط مرکزی و حیاط خوبش و ... همه و همه آدم رو خیلی به یاد اون چیزی می ندازه که در الگوی زندگی اسلامی فکر می کنیم می تونه به کالبد اثر بگذاره و خانه های ما رو شکل بده
فرصت نکردم طرح رو به تمامه چک کنم اما خیلی نکات خوب و مثبت دیدم در طرح این خونه که شاید با هم‌کاری خودتون در کامنت های همین پست بهش رسیدیم.


'house and atelier PTL' by satoru hirota architects, kangawa, japan
all images courtesy of sartoru hirota architects
japanese practice satoru hirota architects recently completed 'house and atelier PTL' in kangawa, japan. measuring 210 square meters, the combined dwelling and studio is positioned upon a 230 square meter corner lot within a residential district. a U-shaped plan creates a centralized entry which is buffered from the adjacent street. wrapping the rooms around an outdoor patio courtyard and tree, the configuration separates the different programmatic spaces with large sliding glass doors which may be opened allowing a permeable circulation throughout the interior.

garage
clerestory windows illuminate the double-storey blanched studio space creating an airy work environment within the spacious room. half walls within the home's upper level corridors allow inhabitants to overlook the lower living areas,sharing the natural illumination introduced from the few strategically placed windows and glass doors.

garage

entry

patio

atelier overlooking the patio

(left) corridor / (right) stairway

studio

kitchen + living area

upper level

upper level

kitchen

patio

entry at night

dwelling at night

floor plan / level 0

floor plan / level 1

section

section

section
project info:
project: PTL
client: private
location of site: kanagawa,japan
program: single family house + atelier
architect: satoru hirota architects / satoru hirota + yoshimi kondo
structural design: nieda+hisaeda architects / taizen nieda + mitsuyoshi yoshida
contractor: daido kogyo co.,ltd / tomotaka iwamoto
collabotator: LIMES (roder made kitchen) / tomoya matsuda
site area: 253.74m2 built-up area: 213.53m2
year of completion: 2011
photo credits: satoru hirota architects

نظرات (۲)

نکته جالبی فرمودین در مورد تناسبات بازشوهای بیرون  ودرونش
درست مثل معماری سنتی خانه های خودمون
تناسبات پنجره های بیرونی رو به خیابونش نسبت به پنجره های رو به حیاطش جالبه.خیلی قشنگ تونسته با رعایت اصل زیبایی شناسانه و متناسب با کل کار پنجره های نمای بیرونی رو طوری طراحی کنه که دید عابر به درون کم باشه اما دید طبقه بالایی بیشتر باشه، اما در درون، این تناسبات برای داشتن دید و استفاده از نورحداکثری از حیاط درون متفاوت و متناسب شده.ادم وقتی این کار رو با اون زندانی که به اسم امنیت با عنوان خانه ساخته بودن و تو پست ها موجوده یا اون خونه ای که پنجره بسیار بزرگی داشت و پرده رو مثلا واسه پوشش!خونه انتخاب کرده بود مقایسه می کنه می تونه تا حدودی نوع نگاه های متفاوت و گاه متناقض رو به خونه و مفهوم اون درک کنه.البته من هنوز این مساله تمام سفید بودن این خونه ها و نحوه تمیز نگه داشتنشون واسم سواله!!با این تاقچه های سرتاسری این ور و اون ور خونه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی