یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Not So Tacky Design

سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۴۸ ق.ظ

 دیزاین وقتی با کوتاه‌ترین راه‌حل‌ها بتونه مشکلی رو رفع کنه احتمالا خودش هم از خودش راضی می شه و عذاب وجدان نمی گیره. بلاخره بشر امروز می تونه به مدد خرج و برج بیشتر و استفاده بیشتر از منابع بلاخره راه کارهایی برای حل معضلاتش به دست بیاره اما اون وقتی احساس شعف در طراحی رخ می ده که ببینی با راه حلی ساده  و بدون هزینه یا تمتعی خاص به راه حل رسیدی...

Tack pins are tack-pins: enlarged pinhead and a sharp steel protrusion that holds stuff in order. So why is there a big fuss about this design? Simple, many a nails have been chipped and sacrificed in a bid to remove them from the drawing board; mine included! Easy to Press is a redesign where the drawing pinhead makes it easy to pull out the darn thing. Saves you chipped nails and a whole lot of frustration!
Designer: Junwon Yang



The Spark mission is to promote better living through better design. The Spark founders believe Design is an important, relevant tool to help build a better world. We feel that Design and designers act as catalysts, addressing problems and improving our lives and our Earth. Designers may be from anywhere, of any age, of any education. But they design!

نظرات (۳)

اگه عمود در بیاد مشکلی ایجاد نمی کنه اما وقتی با زاویه در میاد کافیه فقط به رنگ دیوار آسیب بزنه، بالاخره باعث یه لکه قابل رویت روی دیوار میشه. اگه امتحان کرده باشی میخ رو اگر عمود از دیوار بیرون بکشی اتفاقی برای دیوار رخ نمی ده فقط کافیه یه کم کجش کنی اونوقت قسمتی از دیوار باهاش میاد بیرون.
در مورد پونز با وجود ظرافتش اگه کج بکشی در حد خودش آسیب میزنه. کاری که پونز کش یا منگنه کش انجام میده اینه که با ایجاد گوه و فرم منحنی اش منگنه یا پونز رو عمود میکشه بیرون. 
در مجموع ایده اش قابل تقدیره.
مگه چقد فشار میاره که دیوار رو خراب کنه یا آسیب سطحی به دیوار بزنه؟؟؟
به نظر من با توجه به اینکه موقع بیرون اومدن از دیوار محورش نسبت به سطح زیرش کج میشه ممکنه باعث تخریب سطح دیوار بشه. نمی دونم آیا در عمل درست کار میکنه یا نه. اما اگر این مورد رو نادیده بگیریم کارآمد خواهد بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی