یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

shadow art by fred eerdekens

چهارشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۰، ۰۲:۰۵ ب.ظ

مجسمه هایی با سایه!
خیلی فرصت ندارم در موردش حرف بزنم فعلا و فقط یه پرسش می گم: فکر می کنین چه تفکرات و اندیشه هایی می تونه به این گونه کارها بار بشه؟ اصلا معنایی جدی می‌شه متصور بود برای این کارها یا یه جور امر تفننی هستن؟


'cutout', 2010
steel, light source
7 × 20 x 20 cm / edition of 3 / private collection
the light and sculpture work of belgian artist fred eerdekens is, in its finished form, shadow images. each piece is crafted from materials which have been altered by eerdekens in such a way that the observer is able to read his shadow creations. eerdekens has developed a portfolio in which every piece is light-contingent. the shadows cast from the sculpted objects spell out the meaning of each work, as if the artist also speaks to the manifestation of fleeting memory. clipped phrases are formed from either the negative or positive space offered by a projected light interacting with the solid material. the resulting piece is one of a multidimensional message for the gallery goer-- sculpture and significant language joined to form the piece in its entirety.
a selection of eerdekens work is on display in 'words and dreams' beginning march 17th at magda danysz gallery in paris.

'neo deo', 2002
synthetic material, light projector
Ø 1400 x 400 cm

'neo deo', additional view

'my emotions escaped from language', 2011
copper, light source
18 × 65 x 14 cm

'could suggest something…', 1999
copper, light source
14 x 220 x 18 cm

additional view of 'could suggest something...'

نظرات (۵)

:)
یه جور ایجاد حس غافل گیری از طریق نگاه  تازه ای به نور و سایه
شنیدید فلسفه های جدید بر اساس فیزیک مدرنو که معتقدند اون چیزی که ما می بینیم با واقعیت متفاوته و اصلا ما در دنیای تخیلی زندگی می کنیم 
البته فک کنم خیلی دور باشه از این پست ولی به هر حال هر دو اشاره ای به نگاه متفاوت و دنیایی متفاوت دارن، در ورای چیزی که همیشه می بینیم
البته صحت حرفاشون با خودشونه :)
یعنی چی این عبارت؟
فقط میدونم neo به یونانی میشه جدید
مجسمه هایی در خدمت سایه... سایه هایی در خدمت نوشتار!
راستی اون neo deo خیلی باحال بود! :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی