یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

بلا رُبا

نعل اسب به آهن‌ربای U شکل نزدیک می‌شد؛ نزدیک و نزدیک‌تر.
آهن‌ربای U شکل گفت، دور شو! نزدیک نیا! نمی‌خواهم ببینمت! اما نعل اسب هم‌چنان پیش می‌آمد. نعل اسب به آهن‌ربای U شکل که رسید٬ آرام گرفت؛ و از حرکت بازایستاد. آهن‌ربا از نعل اسب پرسید: دوستم داری؟
نعل اسب پاسخ داد: معلوم نیست؟! آهن‌ربا گفت: پس خودت را آماده کن!
نعل اسب: برای چه؟!
دستی نعل اسب را جدا کرد؛ و برد. در حالی که نعل اسب ناباورانه آهن‌ربا را نگاه می‌کرد، صدای برخورد اجسامی سخت با سطح آهنی کوچک و U شکلی به گوش می‌رسید.

227 Flat / OODA

يكشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۴۹ ب.ظ

 تجربه فضاهای به شدت متفاوت در معماری، تنها از دست معمارهایی آوانگارد برمیاد که جرات داشته باشن! و البته همراهی کارفرما بی‌شک لازمه و تعیین کننده

نمی خوام بگم لزوما این طور جنگولک بازی ها خوبه، اما وقتی می بینم با ایده هایی ساده و ارزان می شه خیلی متفاوت به تجربه هایی جدید و استفاده های جدید دست پیدا کرد، حیفم میاد تشویق نکنم.

© ctrl + N | productions
Architects: OODA
Location: Oporto, Portugal
Design Team: Diogo Brito, Rodrigo Vilas-Boas, Francisco Lencastre
Project Year: 2012
Project Area: 150.0 sqm
Photographs: ctrl + N | productions
   
In a place nearby the sea in , we had the chance to design a complete transformation of a two story apartment.

© ctrl + N | productions
It was our intention to play with the light that strongly flows into the apartment merging it with new program needs.

© ctrl + N | productions
The relation between voids, volumes and the function among then was the prime project drive aiming to create fine detailing while suggesting new surprising spaces and features to be used

Plan
227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA © ctrl + N | productions 227 Flat / OODA Plan 01 227 Flat / OODA Plan 02 227 Flat / OODA Plan 03 227 Flat / OODA Section 01 227 Flat / OODA Cross Section 01 227 Flat / OODA Diagram 01 227 Flat / OODA Diagram 02 227 Flat / OODA Diagram 03

نظرات (۱)

تصویر در وحله اول به نظر جالب وابتکاری میاد اما...
یه پارادوکس هایی توی تصویر هست : مطالعه (که مستلزم
یک مکان ثابت و امن هستش ) روی تور ( و آن هم در فضایی معلق !) و بالای جایی مثل
راه پله که جزو فضاهای ارتباطی خونه ست! البته
و مسلما هدف طراح رسیدن به یک امر خلاقانه در فضاسازی معماری بوده (استفاده
از فضای آزاد بالای راه پله ، شاید)، نه اینکه از فضای به وجود آمده به این صورت (برای
امری مثل مطالعه) بهره برداری شود.
به عنوان ابتکاری ساده و ارزون که فقط زیبایی فرم
داره جالبه ولی خالی از عملکرد انسانیه... معماری مناسب علاوه بر زیبایی فرم باید
پاسخ گوی مناسبی برای عملکردهای انسانی باشه.متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی