یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

عکاس‌های سال AFP 2012

يكشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۰۴ ق.ظ

سال 2012 میلادی از دریچه دوربین‌های عکاسان خبری سالی شلوغ و پرفراز و نشیب به حساب میاد. گرچه الان چند سالیه دیگه به شلوغی عالم عادت کردیم و کم‌تر از آمار کشته ها و تلفات هر روز در نقاط مختلف عالم حیرت زده یا متعجب می شیم و گرچه برخی‌ها به دلیل تدریجی بودن تغییرات عالم هنوز حواس‌شون نیست که جهان تغییر کرده و دوران حکومت و اقتدار تفکرهای مادی گرایانه از میان رفته ... اما کسی نمی‌تونه انکار کنه سال اخیر سالی ناآرام بود.

این ناآرامی و تنش رو در مجموعه عکس برتر خبری AFP و حتی اون جایی که به ظاهر عکس مربوط به تنش یا جنگی نیست به خوبی می‌تونین ببینین.

 

A l’instar de l’agence Reuters l’année dernière, voici une compilation des images les plus marquantes de l’année 2012 sélectionnées par l’AFP et proposant de couvrir tous les sujets de l’actualité dans le monde. Des images impressionnantes et très touchantes à découvrir dans la suite de l’article.

 

 

 

 

 

 

نظرات (۶)

به هر تقدیر امیدوارم موفق باشید و روند رو به رشدتون رو ادامه بدین! در داخل پست ها هم (در صورت امکان) اگر متن لاتین به زبان انگلیسی باشه خیلی بهتره. لا اقل درصد بیشتری از توضیحات مربوط به مطلب رو میفهمیم. به عنوان مثال در همین پست، فک کنم زبان متن فرانسویه.

شاد و سربلند باشید
بله من هم کامل خوندم و متوجه هم شدم پر صفا!!!
اما در مورد برخی سایتها که اجازۀ نشر مطالبشون رو فقط با ذکر منبع میدن، به نظرتون اینکه لینک عکسها به آدرس عکس در سایتشون باشه و یا عکسای مورد استفاده در پست روی سرورهای مربوط به منبع باشه، کافیه؟ اگر کافیه پس چرا در مورد سایتهای ایرانی این مقدار براتون کفایت نمیکنه؟
یانون‌دیزاین:
من نسبت به جامعه ایرانی که مخاطب م هستند و نسبت به سایت‌های خارجی که مخاطبم نیستند تفاوتی قائل می شم. و برام معرفی و لینک دادن سودمندی که منجر به شناخت سایتی یا فردی ایرانی در جامعه ایران می شه خودم رو موظف می دونم.
برای من لینک دادن چیز سختی نیست. 
گرچه هر بار اضافه کردن یک عبارت و لینک در هر پست رو به همراه داره اما نیاز ندیدم به این کار.

اتفاقا برای این که نظر دوستانم رو در مورد این مساله جویا بشم مدتی یادداشتی رو در قسمت یادداشت سردبیر به همین موضوع اختصاص دادم. 
http://yanondesign.com/1391/10/yanondesign-refrence

دوستانم در ذیل اون پست کامنت نکردن اما جسته گریخته بهم فیدبک دادند و برخی هم نظر با شما و برخی هم موافق با رویه فعلی بودند
ممنونم ازتون که نظرتون رو برام گفتین.

به مرور زمان با همین نظرات یانون دیزاین بهتر و بهتر خواهد شد؛ کما این که همین مدت یک سال و اندی هم رو به رشد بوده.
در مورد عنوان سپاس!

اما در بحث ذکر منبع "قائل به رفرنس دهی به سایت های خارجی نیستم" یعنی نمیخواید این کارو انجام بدین یا نمیتونید؟ من هم طوری نگفتم که انگار چیزی رو کشف کردم، هدفم این بود که تذکری داده باشم. مگه فرق یه سایت خارجی با داخلی چیه که توی منابع ذکرش نمیکنید؟ رویۀ درست و معمول ذکر کردن منبعه و شما که اون رو اجرا نمیکنید اگر ادعا دارید که کار درستی انجام میدین باید به طور مستدل بگین که چرا این رویه رو انتخاب کردین. اگر هم چنین ادعایی ندارید که صحبتی نداریم.
یانون‌دیزاین:
فکر کنم پاسخ کاملی در جواب کامنت قبل دادم.
شما انگار تنها جمله "قائل به رفرنس دهی به سایت های خارجی نیستم" رو خوندین. با صفا شما که این جمله رو خوندین خب تا آخرش می خوندین
که نوشتم "چرا که با کپی کردن عکس ها از خود اون ها پست ها رو پابلیش می کنم و عکس ها بر روی هاست خود اون ها قرار داره و هیچ جای ابهامی نیست که مرجع هر عکس و یا پست کجاست
در عین حال لینک های سایت مرجع رو هم نگه می دارم تا شاعبه دزدی یا مثلا این که بخوام پستی رو برای خودم جا بزنم نمی مونه
و حتی در متن لاتین همین پست هم لینک مربوط به رویترز که شما هم کامنت کردین وجود داره !
بارها هم اعلام کردم غالب پست های یانون دیزاین تالیفی نیستند و فقط کامنت نویسی ابتدایی تالیف شده"

من سعی می کنم در پاسخ دوستانم کامل جواب بدم
دوستانم هم لااقل کامل بخونین :)) 
پیروز باشین سعید عزیز
با سلام
این عکسها مربوط به خبرگزاری ای اف پی هست، نه رویترز
در همون سایتی که منبعتون هست و ذکرش نمیکنید، عکسهای خبری رویترز وجود داره که آدرسش هم در زیر مشاهده میکنید:
یانون‌دیزاین:
در مورد عنوان درست می فرمایین و اصلاح شد. این پست‌ها در غیاب بنده پابلیش شده بودند و اشتباهاتی از این دست به دلیل سرعت عمل و زمان کم و بی دقتی محتمله.

در مورد رفرنس دهی. 
قائل به رفرنس دهی به سایت های خارجی نیستم چرا که با کپی کردن عکس ها از خود اون ها پست ها رو پابلیش می کنم و عکس ها بر روی هاست خود اون ها قرار داره و هیچ جای ابهامی نیست که مرجع هر عکس و یا پست کجاست
در عین حال لینک های سایت مرجع رو هم نگه می دارم تا شاعبه دزدی یا مثلا این که بخوام پستی رو برای خودم جا بزنم نمی مونه
و حتی در متن لاتین همین پست هم لینک مربوط به رویترز که شما هم کامنت کردین وجود داره !
بارها هم اعلام کردم غالب پست های یانون دیزاین تالیفی نیستند و فقط کامنت نویسی ابتدایی تالیف شده
لطفا طوری نگین که انگار چیزی ناپسند رو کشف کردین :) اگه فکر می کنین این برخورد من با پست‌های لاتین درست نیست به طور مستدل برام بگین تا تغییر رویه بدم

در مورد سایت های داخلی اما رویه ام متفاوته و همیشه رفرنس و لینک لازم رو خواهم گذاشت تا حقی ضایع نشه.... 
مهدی جان ; خسته ایم ......
دردناکه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی