یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

جنگلی از رول‌های دستمال کاغذی

چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۱۳ ب.ظ

این کاردستی ساده و دوست داشتنی رو مدت‌هاست گذاشتم تا در یانون‌دیزاین منتشر کنم. برشی ساده از یکی از پیش پاافتاده‌ترین متریال‌هایی که به طور طبیعی ماهیانه در خونه همه ما دور ریخته می‌شه، از اون یک حجم پراحساس ساخته که با ترکیب با همانندهای خودش قابلیت فضاسازی فوق‌العاده زیبایی داره. 


It just goes to show you that there is delicate artistic potential in the most mundane of waste materials. What could be more boring and ordinary than those cardboard tubes the clutter every garbage can in America?

Their creator, Yuken Teruya, currently lives and works in New York City but ”was Born in Okinawa, Japan in 1973. Yuken received his BFA from Tama Art University in Tokyo in 1996, MFA from the school of Visual Arts, New York in 2001.” This work arises out of the fine crafts of Japanese paper art and fascination with the details of nature.

This project plays with light, shadow, decor and intimate settings. “Toilet rolls sprouting and spreading branches are installed to a wall to create a forest. There is a moment when the cut-out branches and leaves start holding themselves up with their own strength. It is as if I am helping the paper awakens its ability to come to life.”
 
[ طرح انتخاب شده از : Dornob ]

نظرات (۳)

من مشابه این کار رو با قوطی چیپس انجام دادم و کار بسیار ظریفی هم بود چون طرح تذهیب بود و با دست و با تیغ جراحی کار کردم که بسیار ظریف و زیبا از کار در آمد

یانون‌دیزاین:
می‌تونین برامون تصاویر بفرستین و توضیحی که یک پست از کار شما هم انتشار بدیم.
شما از کجا میدونید که برش لیزره؟!
درسته که از یه ماده به ظاهر بی ارزش چیز خوبی ساخته اما کلی هزینه برش های لرزشه!شاید همون دور ریختنش تو بعضی مواقع بهتر باشه
یانون‌دیزاین:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی