یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

خانه گیاهی / آزوما ماکوتو

دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۳۷ ب.ظ

آزوما ماکوتو هنرمند با استعدادیه که مجسمه‌ها و کارهای تجسمی‌ش در تلفیق با گیاهان مشهوره. این هنرمند در نمایشگاه چشم‌انداز خانه‌ی آینده سال ۲۰۱۳ در توکیوی ژاپن یک غرفه کوچک ارائه کرده و اون رو Botanical House نام‌گذاری کرده. در این فضاسازی حضور متفاوت گیاهان و بافت سبز در فضای داخل در ترکیبی با کنتراست بالا با سطوح سفید فضای داخل ارائه شده که در گوشه‌هایی نظیر سرویس‌های بهداشتی و برخی فضاهای دنج خانه، به شاهکارهای فضاسازی بدل شده.

 

Coup de cœur pour Azuma Makoto, un artiste au talent incroyable qui parvient à composer des sculptures botaniques en intérieur de résidence. Déjà auteur d’œuvres magnifiques, voici une installation magnifique appelée YKKAP présentée au House Vision 2013 Tokyo Exhibition. Plus d’images dans la suite de l’article.

[ طرح انتخاب شده از : Fubiz ]

 

نظرات (۲)

بله
اما اینکه اون فرد این کار و برای گیاه شناسی و تهویه ی سرویس بهداشتی و این جور مسائل معرفی کرده بود و شما فقط از جنبه ی فضا سازیش حرف زدید منو بر اون داشت که اون متن رو بنویسم
در کل ممنون
یانون دیزاین از خیلی از سایت هایی که دیدم قدرتمند تره :)
اجازه بدید درباره ی این کار هم نظرمو بگم
این کار اگر محدود به سرویس بهداشتی یا برخی فضاهای جزء این چنینی باشه جواب میده اما اگه بخوایم با این روش برای کل خونه فضاسازی کنیم زیاد جالب نیست
چشم مخاطب از این کنتراست بالا و این دورنگ متضاد خسته میشه و طولی نمیکشه که با توجه به شخصیت فردی که در اون زندگی میکنه با یه آدم گوشه گیر و یا یک آدم عصبی مواجه میشیم :)
موفق و سربلند باشید.
یانون‌دیزاین:
یک دنیا ممنون از شما
باز هم و همیشه ما رو از نظرات و نگاه خوب تون بهره مند کنین...
http://www.designboom.com/architecture/naruse-inokuma-architects-green-bathroom-concept-house-vision-2013/

توی دیزاین بوم برای  این پست گفته که این فضا نمونه یک دستشویی برای نشان دادن یک تهویه طبیعی و محیطی برای تمدد اعصابه
و به نظرم معمارش نخواسته که یک خونه رو به این صورت معرفی کنه و این بخشی از خونه شه
عنوان این پست در سایت فوبیز Botanical House هست یعنی گیاه شناسی خانه
مطمئنید اسم این کار خانه ی گیاهی هست؟
دارم کم کم به فوبیز هم بی اعتماد میشم تناقض هایی توش میبینم جدیدا :)
یانون‌دیزاین:
نه خب درست می گین. در متن designboom همین که شما می گین آمده.
این تعبیر خبرنگار اون سایت از نمایشگاهه
واقع امر اینه که این بنده خدا در نمایشگاه یک غرفه ساخته با این مختصات.
من تعبیر خودم رو از کارها در یانون دیزاین ارائه می دم. می بینم این الگو می تونه فضای مسکون ایجاد کنه و می بینم اسم خانه گیاهی بهش می خوره این طوری اون رو به روایت یانون دیزاینی تدوین می کنم.
اگر من بخوام ترجمه دقیق این پست ها باشم 
دیگه چیزی جدا و اضافه ندارم و این روند رو دوست ندارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی