یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

اسکیس‌های فایرفاکس / مارتین ریون

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

این پست حاوی سیر از ایده و اتودهای اولیه تا اجرای نهایی طرحیه که برای طراحی غرفه و ارایه سیستم عامل فایرفاکس بر اساس طرح اصلی لوگوی فایرفاکس زده شده. مرادم از گذاشتن این پست توجه دادن به این نکته ست که طراحان ما چرا خیلی خیلی کم روند کار و حتی طرح های نهایی خودشون رو به طور متناسبی در فضای مجازی نشر نمی دن؟

رسانه‌های مجازی امروزه بخشی جدی از نهاد هنر به حساب میان و حتی اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم سهم اون‌ها رو باید به مراتب بیشتر از بنیادهای هنری بدونیم، و در تصدیق این ادعا همین بس که بنیادهای بزرگ هم این سال‌ها به ایجاد رسانه برای خودشون پرداختند و به دنبال جاگیری در جهان رسانه‌ها هستند. در چنین وضعیتی تدوین یک اثر هنری -هرچه که باشه- متناسب با این رسانه‌ها می تونه به رشد و دیده‌شدن و مطرح شدن اون اثر کمک دوچندان کنه. 

اکثر آثاری که امروز در جامعه هنری جهان و در رسانه‌های هنری منتشر و معرفی می‌شن کارهایی هستند که علاوه بر قوت تکنیکی قابل قبول به طور خوبی مناسب انتشار در رسانه‌ها عرضه شدند... و این حتی می‌تونه یک عکس‌برداری درست و متناسب و یک بلاگینگ ساده از یک کاردستی به ظاهر پیش پاافتاده باشه....

Firefox sketches

 

Martijn Rijven of Amsterdam-based Bolt Graphics kindly shared some of his sketches for the new Firefox OS identity. Martijn completed the work under the creative direction of Wolff Olins, who commissioned him for the project.

Here are some early versions.

Firefox sketches

Firefox sketches

Firefox sketches

And how the sketches were vectorised for the final outcome.

Firefox
The bolt

Firefox
The leap

Firefox
The charge

Firefox
The swoop

Firefox

Firefox
The pivot

Firefox

You can read more a bit more about the identity on the Wolff Olins blog.

There’s a quote on Co.Design from Mary Ellen Muckerman, head of strategy at Wolff Olins, that says “the Firefox logo boasts nearly 90% awareness in markets worldwide.” I’d love a behind-the-scenes of how that’s measured.

[ طرح انتخاب شده از : LogoDesignLove ]

نظرات (۱)

این قسمت اسکیس های فایرفاکستون 20

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی