یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

بسته‌بندی‌های خلاقانه و جدید

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۴ ب.ظ

این مطلب به دلیل مشکلاتی چند روزی غیرفعال شده بود و دوباره بازنشرش می‌کنم.
---------

خلاقیت در بسته‌بندی کالا برای فروش چیزیه که اخیرا در ایران هم داره بهش توجه می‌شه. به لحاظ نگاه اخلاقی از اون‌جا که بیشتر این طور طراحی‌ها رو تلاشی از سمت تولیدکننده برای بهتر جلوه‌دادن کالا و فروش بهتر می‌دونم نه احیانا احترام به مخاطب! با روی‌کرد طراحی‌ بسته‌بندی‌ها چندان موافق نیستم. به زعم من نباید مخاطب رو فریب داد و اون رو تحریک به کاری کرد. ربودن چشم‌ها و اختیارها یک ظلم خاموشه.

هرچند می‌دونم انتشار این جور پست‌ها شاید به نوعی تبلیغ امر بسته‌بندی خلاقانه هم باشه اما بخشی که توجه من رو در این انتشارها به خودش جلب کرده خلاقیت موجود در برخی از این‌ بسته‌بندی هاست که برای همه فعالان عرصه دیزاین -در هر گرایشی- آموزنده و الهام بخشه.

With this collection, we are presenting a fresh collection of 45+ most creative as well as unique packaging designs. Packaging design is one of the most important marketing strategies that should not be taken for granted. For this reason, we thought to compile a fresh collection of some inspiring and creative packaging designs for you. With an effective and creative packaging design, one’s product can easily stand out on the shelf, and this is the main reason why clients allowing their designers to create what they have in their mind, that is, extreme creative stuff.

Let us have a look at this collection and enjoy this creative assortment, feel free to share your opinions with us via comment section below. Your comments are always more than welcome. Enjoy!

GIGS2 GO

Fashion Eyeglasses

Betsey Johnson Limited Edition KidRobot

Windfall

Shoe package design, Asia

Mister Imagine’s Toy Store

Fashion Eyeglasses

fruute: Adventures in Cookies

Bzzz Honey

Vlasta Kitchenware

Diamond Collection

Grain

Lékué Citrus Spray

Student Work – Michelle Wang

STIGA Table Tennis

Ugmonk 4th Anniversary

Sportline Sports Supply

Korea Traditional Accesary Package Design

Shake it up!

Vivaclam

Genki Sushi Take Away

YouArtMe

De Fold Containers

Saloio

Dominos Handmade Pan Pizza

Chocolart Galerie

Vissi Pasta

Fisher-Price Rebrand

Packaging

Milkin’ It

CEO Dish Soap

Pfeffersack & Soehne

Interapothek Toothpaste

Interapothek

Delhaize Soup

DeCecco

Penguin Water Bottle

Quarter Bag

Togo Burger

Carr’s Crackers Redesign

Student Spotlight: Eat & Go

Trafiq

Colorfall

Pietro Gala

Alemagna Easter 2013

OOQI Grips

[ طرح انتخاب شده از : Smashing Apps]

 

نظرات (۳)

من باهاتون مخالفم. اگه محصول کیفیت داشته باشه بسته بندی از نظر شما گول زننده غوغا می کنه. به نظر من زمانی حرف شما درسته که وقتی مخاطب گول خورد و اونو خرید و استفاده کرد پشیمون بشه.
به هر حال هر کسی یه نظری داره و البته محترمه.

یانون‌دیزاین:
ممنون از شما
با این حساب ما باید ممنون  هموطنانمون باشیم چون احترام به مخاطب رو تو اولویت قرار دادن و به قول شما اون ظلم خاموشو در حقمون نکردن چون بسته بندی محصولاتمون به هیچ وجه تحریک کننده نیست و تا رسیدن به این ظلم راه درازی در پیشه:)))
یانون‌دیزاین:
:) نگاه قشنگی دارین. ازتون ممنونم
  • محمد رضا آریا راد
  • واقعا فوق العاده بود.
    دستتون درد نکنه
    بی نهایت از زحماتتون ممنونم.
    خیلی خیلی آموزنده و الهام بخش بود.
    ممنونم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی