یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

نقطه گریز پرسپکتیوی از نور / UVA

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۲۱ ب.ظ

هنرهای دیجیتال روزبه‌روز در حال توسعه هستند چرا که هنرمندها در برخورد با جریان دیجیتال به دلیل ظرفیت‌ها و امکانات فوق‌العاده اون خیلی زود دل‌باخته جریان دیجیتال می‌شن. کم‌تر هنرمندی این روزها به اصالت فنون قدیم فکر می‌کنه و کم‌تر هنرمندی هم هست که به نوعی درگیر امکانات و ظرفیت‌های رایانه‌ای نشده باشه.

بسیاری از فنون دیجیتال معطوف به ایجاد نوعی وهم مجازی در جهان حقیقی هستند. به طور مثال ایجاد گریزی از اشعه‌های نورانی که نسبت به مکان ناظر تغییر جهت و راستا خواهد داد و به این ترتیب در فضای تاریک اتاق مخاطب احساس حضور در بی‌کرانی می‌کنه که تنها به واسطه‌ی شاخصه‌هایی از نور در قالب یک پرسپکتیو انتزاعی تعریف می‌شه.

United_Visual_Artists_Vanishin_Point_08

Created by UVA, Vanishing Point employs perspective as both tool and visual outcome to reshape, redefine and represent a pristine space. Inspired by sketches of Great Masters like Leon Battista Alberti, Leonardo DaVinci or Albrecht Dürer, UVA sends lines into space from an arbitrary vanishing point, creating different volumes, divisions and rooms to be explored by the audience.

The project is the result of research UVA did in the studio with atmospherics, lights and of course.. lasers. The team has always been interested in physical presence of light, and through projects such as Speed Of Light, Y-3 and Originthey’ve been exploring different ways of creating a structure out of light. In some projects they used existing architecture, in others built their own. Vanishing Point uses the idea of ‘light architecture’ to the concept of perspective; drawing real perspective lines in a space. ‘White’ laser, a red, green and blue diode combined are used, driven by d3(UVA’s custom software and hardware bundle) through a Pangolin interface. A custom Pangolin extension for d3 was coded in order to facilitate this, and they programmed a custom module takes care of the drawing.

It was interesting how the different lasers we experimented with required different drawing techniques. Depending on the quality of the laser, the effort required to trick it into drawing evenly lit, straight planes can be quite considerable. Though at the same time, part of the fun is to play with the medium, and adjust the animation of the programming to work with it—not against it. Safety is the other major concern. In a way, as part of the medium, danger is definitely part of what is exciting about lasers. But burning retinas (either those of human spectators, or those of their cameras) wasn’t part of the brief, so you have to put a few smart systems in place.

Like in other UVA installation, sound always plays a big part. In this particular case, the sound is sampled directly and in real time from the laser using a contact microphone. A MaxMSP patch running on a separate machine takes input from this microphone and from d3 over OSC. The sound you hear is directly generated by the mechanics of the laser drawing what you see.

The installation is currently on show at the Olympus Photography playground in Berlin until end of May.

For more about UVA, read our special feature from few weeks back: Creating spectacles with d3 / United Visual Artists

Project Page

United_Visual_Artists_Vanishin_Point_03

United_Visual_Artists_Vanishin_Point_04

United_Visual_Artists_Vanishin_Point_05

United_Visual_Artists_Vanishin_Point_07

United_Visual_Artists_Vanishin_Point_01United_Visual_Artists_Vanishin_Point_02

United_Visual_Artists_Vanishin_Point_06

United_Visual_Artists_Vanishing_Point_MO_2

United_Visual_Artists_Vanishing_Point_MO_1

United_Visual_Artists_Vanishing_Point_MO_3

[ طرح انتخاب شده از : CreativeApplications ]

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی