یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

پروژه دقیقه ۹۰ / طراحی صنعتی تبریز

پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۱۰ ب.ظ

تقریبا اگر طراح باشید، چه یک طراح گرافیک یا تجسمی، چه طراحی صنعتی و چه طراح معماری، با مفهوم شارت بودن، تنگی زمان، طراحی دقیقه نودی و در واقع عدم برنامه‌ریزی درست در پروژه‌های طراحی حتما آشنا هستید و در بهترین حالت -اگر هنوز هم گریبان‌گیر شما نباشد- روزگاری گرفتار این مصائب بودید! چرا ما در پروژه‌های طراحی‌مان این‌قدر دقیقه نودی هستیم؟ آیا واقعا طراحی فرآیندی پیچیده و غیرقابل برنامه‌ریزی است این قدر که باید بپذیریم همیشه در دقایق آخر به زور خط قرمزهای زمانی به نتیجه برسد؟ یا دانستن و تجربه‌ی نکاتی کلیدی برنامه‌ریزی طراحی را هم‌وار می‌کند؟ انجمن علمی طراحی صنعتی دانش‌گاه هنرهای اسلامی تبریز کارگاهی جالب با موضوع پروژه‌ی دقیقه نودی، با مدیریت طراح صنعتی مصطفی آروند (برگزیده مسابقه طراحی قلک خیریه هنر) و با روی‌کرد تجربه‌ی طراحی یک پروژه کامل در کارگاهی دو روزه برگزار می‌کند که در تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

گروه طراحی صنعتی دانش‌گاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌کند:

کارگاه آموزشی پروژه دقیقه ۹۰ با اهداف :

ـ تمرین یک پروژه حرفه ای در قالب گروه

ـ درک چگونگی به کارگیری راه‌حل‌های موجود در پاسخ به پروژه‌های کارفرمامحور

ـ دست‌یابی به نتایج آموخته‌های دانش‌گاهی و چگونه‌گی ارائه آن‌ها

ـ یادگیری تطابق زمانی با فرآیند پروژه و چارت زمانی پروژه

کارگاه آموزشی "پروژه دقیقه ۹۰" بر اساس نیاز موجود در محیط های علمی و حرفه‌ای طرح‌ریزی شده است. علی‌رغم تمام برنامه‌ریزی‌های موجود هم‌واره شاهد آن هستیم در چنین محیط‌هایی ارائه پروژه در زمان‌های پایانی هم‌راه با تنش و استرس‌هایی خواهد بود و با وجود تلاش‌های همیشه‌گی، ارائه طرح به دلایل مختلف به نحو مطلوبی نخواهد بود.

دقیقه ۹۰ بر آن است تا با آگاهی از این موضوع به ارائه بهتر طرح پیش‌نهادی، با درنظرگرفتن زمان و محدودیت‌های موجود بپردازد و با تمرین یک پروژه با درخواست‌های کارفرما شرایطی حرفه‌ای را شبیه‌سازی کند.

روی‌کرد دیگر این کارگاه بهره‌مندسازی شرکت‌کنندگان از خصوصیات حرفه‌ای آن‌ها در محیط کاری و تیمی بوده تا از این طریق مجال آفرینش و خلق آثاری نوین فراهم آید.

نظرات (۱)

  • نعیمه رمضانی
  • با سلام و احترام
    تشکر و سپاس  فراوان از آقای آروند که اینگونه با عشق تجربیات خودشان را در اختیار ما دانشجویان قرار میدهند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی