حتما تا کنون از ارتباط میان موسیقی و طبیعت یا موسیقی و معماری شنیدهاید. ادعا میشود موسیقی و نواهای ریتمیک به دلیل نظم فوقالعادهای که میان ارکانشان وجود دارد، حضوری جدی در ساختههای تمدنهای گذشته و به طور محسوستر در طبیعت عجیب خداوندی دارد، به طوری که همیشه یک پای مباحثی نظیر تناسبات، نظم، ریتم و این روزها بحثهایی مانند فرکتال در هنر و معماری و طبیعت موسیقی است.
طراح اوکراینی، آنا ماریننکو با نگاهی متفاوت به این همانندیها، سعی کرده است تا موسیقی بصری طبیعت یا به طور دقیقتر نوفه (نویز) طبیعت را پیدا کند. او خلاصهسازی فراز و نشیبهای یک سیر خطی در طبیعت و تبدیل جلوههای بصری خطی گوناگون به موجی خطی، به موجهایی موسیقایی دست پیدا کرده است که انگار موسیقی بصری منظره طبیعی هستند. موجهای آوایی یک سلسله کوهستانهای برفی، جنگلهای سوزنی، موجهای آب، حرکت یک جت مافوق صوت در آسمان آبی و .... حتی دورنمای شهرهای امروزی.
[+]