یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

حتما کلیپ ایستاده‌ایم ۱ را یادتان هست. داستان گروهی جوان و فعال که در اقدامی حساب شده تصمیم می‌گیرند در یک روز آفتابی تهران، بسیار غافل‌گیرانه در کنار برج آزادی یک قطعه شورانگیز برای ایستادگی ملت ایران اجرا کنند. حالا محمدباقر مفیدی‌کیا به تهیه‌کنندگی باشگاه فیلم سوره، اقدام به ساخت قسمت دیگری از ایستاده‌ایم « تا آخرین قطره خون» کرده است. 

ایستاده‌ایم ۲ از حیث داستان و جلوه‌های بصری ویژه‌گی‌های بسیاری دارد. روایت آمیخته با حادثه سهم‌ناک حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی که به نحوی هنرمندانه، فنی و نمادپردازانه، به نبرد آخرین و پیروزی حق بر استکبار جهانی متصل می‌شود. داستانی از گذشته و آینده که با تجربه این روزهای ملت ایران و منطقه نیز سخت دیدنی‌ست. اما از جهاتی نیز موفقیت‌های ایستاده‌ایم ۱ را با خود ندارد.

روی‌کرد اجتماعی حماسی کلیپ اول که با سرودخوانی جمعی (این گم‌شده روزهای پس از انقلاب) و مشارکت همه بازیگران توفیق خوبی در جذب و هم‌آوایی مخاطب داشت در کلیپ دوم به پای تک‌خوانی نه چندان شورانگیز خواننده اصلی و صدالبته جلوه‌های بصری سطح بالا، فدا شده است. در کلیپ دوم اگرچه تصویر نشان از یک حرکت اجتماعی حماسی وسیع دارد و از حیث نمادپردازی نیز به حق چیزی کم ندارد، اما در سرود و صدا نوعی تک‌خوانی نه چندان وجدآور ابعاد اجتماعی اثر را تحت شعاع قرار می‌دهد. دست آخر با تمام این ها و حتی نقایص فنی رنگ و تصویر، کلیپ ایستاده‌ایم ۲ ظرفیت جریان‌سازی وسیعی در وضعیت فعلی جهان دارد. کلیپ را ببینید و منتظر تبعات رسانه‌ای آن باشید!

 

نظرات (۴)

بعنوان یک عضو کوچک از جامعه سی جی آرتیست ها ازین که کاری در این سطح از VFX انجام شده بسیار خوشحالم.کیفیت کار سی جی در این کلیپ بسیار بالاست و خوشحالم که همچین گام هایی در حیطه انیمیشن و VFX اجرا شده و مشکل بودجه مانع نشده.
اما ایکاش انجام و اجرای این پروژه های سی جی انحصاری و در دست یک گروه نبود و سوره و حوزه هنری کمی به سایرین هم مجال حضور می داد.

آقای مفیدی کیا دست مریزاد. کار بزرگی کردید!
شما رو به  قرآن خواهش میکنم مثل ایستاده ایم 1   کیفیت عالی عالی عالی بگذارید. ینی خیلی خوب. چون ایستاده ایم 1  5 دقیقه = 350 مگ بود. یعنی کیفیت باور نکردنی. خواهشا این هم همین جوری باشه لطفا پلیز.
یانون‌دیزاین:
نسخه‌ی باکیفیت قرار گرفت
فیلم هندی بود رسما!
حیف پول ..
جای نقد داره، زیاد که باشه جای خودش. ولی دمشون گرم، کار قابل قبول و قابل تحمله.
دو نکته فقط:
1- ظاهرا قرار نیست از طریق نشرش تو اینترنت انتفاع مادی ببرن، خوب یه نسخه فول اچ دی اش رو بذارین ملت حظ ببرن!؟ یادمه سر ایستاده ایم یک یه نسخه ی به نسبت با کیفیتش رو شما گذاشته بودید. خوب زحمت این یکی رو هم بکشید!
2- جلسات حلقه هنر ادامه پیدا نمی کنه؟ جلسه ای با موضوع این کلیپ نخواهد بود؟
یانون‌دیزاین:
در حال هم‌آهنگی هستیم. اگر ممکن بشه ان‌شالله میذاریم به زودی
حلقه‌ی هنر ظاهرا متوقف هست فعلا. اگر اعلام کنن که جلسه‌ای برگزار میشه ما هم اطلاع میدیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی