یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

visiondivision: tower town

شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ق.ظ
یک کار مذخرف و احمقانه  دیگه از visiondivision که هر چند مثل باقی کارهای این گروه خالی از "ارزش" یا لااقل کم ارزشه اما دیدنش برامون لازم یا حداقل خوبه!
تجربه ی احمقانه‌ی شهر بی آسمان این بار به مراتب فجیع تر!
البته کاش می شد به دید یه کار انتقادی بهش نگاه کنیم شاید وضعیت قضاوتمون هم متفاوت بشه

ower town' by visiondivision, taichung city, taiwan
images courtesy of visiondivisionstockholm-based architecture practice visiondivision has submitted 'tower town' a proposal for the taiwan tower international competition for taichung city, taiwan. a cluster of over one hundred slender spires, this building is the antithesis of currently repeated singular tall structure of varied shapes and cladding. this design provides unique experiences for employees and visitors of the site, reinstating architecture as an opportunity for spatial exploration.

view from adjacent central park
the gesture of dividing the towers creates open air internal streets between the numerous towers generating a highly interactive interior. narrow passageways create an intimate city feel while encouraging upward views of the elevated catwalks systematically spanning gaps between peaks. the pedestrian bridges impart additional lateral support for the structure while simultaneously contributing a plethora of observation points to view the city and surrounding landscape from varied heights and perspectives.

entrance

open air internal streets

looking up

elevated catwalks connect the spires

aerial of spires

at sunset

view from taichung city

aerial view of roof

site plan

plans

elevations

section

conceptual diagram

conceptual diagram

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی