یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Brooks Avenue House in California

شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ق.ظ
یک خانه‌ی سبز با انبوهی از ایده‌های خوب.
معماری  در پس مشکلاتی که بشر در سال‌های متمادی به طبیعت وارد کرده این روزها مانند خیلی از امور دیگه در خودش جریانی رو با عنوان "سبز" یا "پایدار" به وجود آورده . هر چند از هرکدوم از این اسامی برداشت‌های گوناگونی می‌شه اما ماهیت تمام اسم‌هایی نظیر پایدار و سبز و اکوتک و حتی های‌تک بر مفاهیمی مشابه پایه‌گذاری شده.
این جریان‌ها همگی در نظر دارن تا به کمک راه‌کارهایی چرخه آسیب‌رسان به طبیعت رو ترمیم کنن و حتی سویه اون رو به سمت نفع‌رسانی به طبیعت بچرخونن و در این راه مایه‌ی کار تکنولوژیه البته!
عموما کاربرد تکنولوژی و توجه جدی به اموری نظیر باد و نور و .... از بناهای سبز، بناهای بی‌روح و غیرملیح می‌سازه هرچند اون‌ها در مسائل اقلیمی خوب کار می‌کنن.
در طراحی این خونه تا حد زیادی سعی شده فقدان ملاحت و زیبایی به کمک راه‌بردهایی تکمیلی از بین ببره و بنای سبزی زیبا و باروح داشته باشیم.
 


Brooks Avenue House was designed by Canada-based company Bricault and is located in Venice, a neighborhood in California According to the architects, "the clients for this project needed more space to accommodate the needs of a growing family, but they were reluctant to leave their location in Venice – one of the few walkable neighborhoods in Los Angeles. The solution was to maintain and remodel their existing 2000 square foot home, while creating a 1700 square foot addition and courtyard on the rear lane side.On the main floor, a sequence of pivoting doors opens the house to the courtyard, while on the second floor, windows fold back and full-height exterior panels slide into walls. A system of cedar battens serve as a shading device along much of the addition. The house features a high-efficiency combination boiler, which supplies both radiant in-floor heating and domestic hot water. A hot water recirculation loop makes hot water available "on demand," while reducing consumption. Other features include low-flush toilets and non-toxic, low-VOC finishes, which are used throughout the house". The result is a sustainable, modern home which meets the inhabitants' need for an outdoor relaxing space.























نظرات (۲)

با شما موافقم.

معرفی یک کتاب مرتبط: ماهیت تکنولوﮊی و هنر تکنولوﮊیک اثر محمد مددپور.

  • علی حاجی اکبری
  • چرا در انتهای جملهﻯ ((اما راﮦمایهﻯ این کار تکنولوﮊیه!)) علامت تعجب گذاشتید؟

    راه حل بهتری هست؟

    یانون‌دیزاین:
    خب شاید برخی مثل من معتقد باشن چالش‌های زیستی و اقلیمی رو می شد با راه‌کارهای سنتی هم حل کرد؛ اگر نمی گذاشتیم بار خود تکنولوژی هم وارد زندگی هامون بشه و نیازهای اقلیمی رو از خود اقلیم جواب می‌گرفتیم
    چیزی که شاید در گذشته بوده.... .ترکیبی از راه‌کارهای خود اقلیم و قناعت آدمی در طلب سطح آسایش.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی