یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

BIG + AUDI: urban future at design miami 2011

چهارشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۹:۰۳ ب.ظ

 دیری نمی گذره که کاربردهای این لامپ‌های LED روزبه‌روز بیشتر می شه در فضاسازی ها و طراحی های داخلی. همین امروز هم کم نیست این کاربرد اما کم کم اتودهای متهورانه و رو‌به‌جلویی نظیر این اینستالیشن اینتراکتیو راه رو برای کارهای فوق‌العاده و متفاوت باز می کنن.


'urban future' by BIG architects for AUDI at design miami 2011
all images courtesy of BIG architects
denmark-based BIG architects and kollision + schmidhuber & partner teamed up to showcase the possibilities of future urban mobility for AUDI at design miami 2011. the pavillion introduced a city paved with a digital interactive surface, liberating the streets from existing pedestrian and vehicular boundaries and allowing for flexibility in public spaces. the entire area was infused with a continuous flow of information, allowing for real-time interaction between the cars and the people on foot.  the 185 square meter (1991 square feet) LED installation had 3D cameras which tracked the movement of passers-by. this data was processed and generated into artwork which was fed back to the panels, following the moving visitors with colorful pockets. the AUDI A2 driverless concept car was featured as the centrepiece of urban surface prototype, continuously emitting arrows to indicate its future path as it navigated between the visitors.
motion sensors allow LEDs to change color and respond to movement

the exhibition car emits arrows showing its driving path which navigates between visitors

diagonally folded corner

detail of pixel colors changing

concept rendering

process diagram

BIG + AUDI realize 'urban future' at design miami 2011
music by mikkel metal

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی