یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

The 45-Degree Neck

چهارشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۰، ۰۴:۲۲ ب.ظ

درست تصوری ندارم ولی همه‌چیز منطقی به نظر میاد!
این طرح می تونه بهتر از این باشه که بطری از بالا و دقیقا بدون زاویه پر بشه. هم انرژی آدم در موقع استفاده کم‌تر مصرف می شه و هم در موقع پر کردن بطری نیاز به کج کردن و جور دیگر گرفتن اون نیست

به نظر میاد پاسخ‌های درست  همواره پیچیده نیستند....


What will happen if we shift the mouth of the bottle from the top to a 45-degree angle? You may not be able to fill it to the brim, and drinking from it may be a bit weird, but filling the bottle from a water cooler or fountain will surely become easy. This simple placement difference can do a heck lot for the packaging design and I think it's radical and awesome.
Designers: Hsu Hsiang-Min, Liu Nai-Wen & Chen Yu-Hsin

نظرات (۵)

بنده جسارتا به عنوان کسی که تو رشته طراحی صنعتی یه مدت بودم اینطور بنظرم میرسه که شما وقتی آب می خورید برای اینکه آب به دهن تون برسه نیست که سرتون رو کج می کنید بلکه برای باز شدن مجاری دهان هست و این تقریبا یک رفتار غریزیه در ما که برای آب خوردن سرمون رو بالا می بریم شاید مثل خیلی از پرنده ها هرچند می تونیم بدون سربالا کردن هم آب بخوریم و واقعا هم هیچ نیازی به این کار برای ورود آب به دهان نیست
می گید نه برید رفتار آب خوردن دیگران رو وقتی که دارن از لیوان استفاده می کنند بررسی کنید اونجایی که دیگه مطلقا مشکل این بطری های پت معمولی وجود نداره
اما خب این ایدش تو همون کاربرد پر کردن آب از جاهایی مثل آب سرد کن جوابگو هست که از بارزترین نمونه های کت دوختن برای دکمه در دیزاین به حساب میاد
تازه کج فهمی هم هست و توجیه غلط چون اون آبخوری ها اصولا طراحی شدن برای اینکه تو لیوان یه نفره آب بریزن نه یه بطری گنده !!
از اون گذشته در این عصر مصرف زدگی پیدا کنید شیر پاک خورده ای را که بعد از تمام شدن محتوی ظرف پت اش آن را دور نیندازد و بخواهد دوباره پرش کند آن هم نه در خانه بلکه در یک محیط عمومی که از این آبخوری های عمومی دارد !!!
اما به نظر من این کار به علت تازگی در فرم فرمی که به خوبی فریب کاری می کند طرح هوشمندانه ای است
به شرطی که خود طراح حواسش بوده باشد که ظرفش واقعا کمک خاصی به آسان شدن آب خوردن نکرده (عجب چیزی گفتما !! قبلا مثال بود آسونی آب خوردن ببینید بشر معاصر را که آب خوردن هم برایش کار سختی شده ونیازمند تسهیل اش می بیند)
و اگه اینطور باشه واقعا خیلی باهوش بوده لا مصب خیلی !!!
و البته این بطری به لحاظ ساخت هم مشکل دارد حداقل با این دستگاهای بلو ملدینگی که ما تا به حال دیده ایم
با این اوصاف نظر شما راجع به این طرح چیست ؟
منظور ایشون حرفهایی که در کامنت های ذیل این پست در صفحه‌ی یانون دیزاین پلاس ردوبدل شده
-------------
اون جا هم نوشتم:
اتفاقا خانم رسول زاده گرچه نمی خوام دقت های خانم مارپلی شما رو زیر سوال ببرم اما باید بگم حتی از منظر چند طراحی صنعتی هم همین امروز در این که این اصلاح درجه در مورد شیشه های آب خوردن خوبه یا نه شک و تردید و بحث بود.
همه می دونیم بطری های محصولاتی که گفتین به دلیل کاربردشون که مثلا تخلیه مواد روی سطوح یا در جایی خاص باشه گاهی این طور طراحی می شه امادر مورد بطری آب و ادعای طراح برای زاویه‌ی کمتر استفاده و انرژی کم‌تر در مقابل مسائلی نظیر ارگونومی و فن ساخت واقعا قابل بحثه!
سلام
اینجا الان چند نفر دارن این پست رو میبینن
از طرف همشون میگم:خیلی عالی بود
  • رسول زاده
  • خوشم میاد که این پست، مشت تمام کسانی که تو خونه کار نمی کنن رو باز کرده! م
    وای عجب ایده ای!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی