یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Recoloured Photos from the Past

جمعه, ۳۰ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۳۳ ق.ظ

 عکس های زیادی هستند از گذشته نه چندان دور که امروزه میراث بشر معاصر حساب می شن؛ عکس های سیاست مدارها و دانش‌مندان و هنرپیشه ها، عکس های وقایع وحوادث جریان ساز، عکس هایی که گاهی تنها اسناد تاریخی از برخی وقایع و رخ‌دادهای قرن گذشته هستند.
طبعا این عکس ها متناسب با صنعت عکاسی نوپای زمان خودشون سیاه و سفید هستند و اصلا همون طور هم در ذهن بشر معاصر حک شدند. با دیدن این پست حسی مثل سال‌ها گذشته به من دست داد. زمانی که هاج زنبور عسل و حنا دختری در مزرعه رو سیاه و سفید می دیدیم و اولین باری که خیلی سال‌ بعد اون ها رو رنگی دیدم جا خوردم که آیا این همون خاطرات عمیق کودکی ماست!!!؟

برخی عکس‌های مهم قرن اخیر رو این بار رنگی ببینید:
انصافا هم خوب کار کرده.

 recoloured-photos-from-the-past16
En utilisant les nouveaux services de retouches photographiques de Photoshop CS5, l’artiste suédoise Sanna Dullaway a choisi des clichés mondialement connus et a décidé de les coloriser. Un rendu intéressant, qui permet de redécouvrir des images qui ont fait le 20ème siècle.
recoloured-photos-from-the-past15
recoloured-photos-from-the-past14
recoloured-photos-from-the-past13
recoloured-photos-from-the-past12
recoloured-photos-from-the-past11
recoloured-photos-from-the-past10
recoloured-photos-from-the-past9
recoloured-photos-from-the-past8
recoloured-photos-from-the-past7
recoloured-photos-from-the-past6
recoloured-photos-from-the-past5
recoloured-photos-from-the-past3
recoloured-photos-from-the-past2
recoloured-photos-from-the-past1
              

نظرات (۱)

خوبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی