یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

bike wheel animation by katy beveridge

يكشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۰، ۰۹:۳۵ ق.ظ

 می گن اولین انیمیشن جهان مال ایرانی هاست که روی فلان کوزه گرفتن فریم فریم یه حرکت رو درآوردن.
بی خود می گن! :) اون انیمیشن نیست گرچه نگاهی نزدیک داره اما یادگرفتیم فکر کردیم مصادره کردن برخی اسم ها مثلا فخری داره برای ما. در حالی که اصلا معلوم نیست انیمیشن مگه فخره که می گیرین اسم اون اثر هنری چندهزاره رو می ذارین انیمیشن ؟ :)

بگذریم. این بنده خدا گرفته با درست کردن یک دیسک و نصب او روی چرخ دوچرخه، ایده ی تولید انیمیشنی کوتاه رو با چرخش مدام چرخ دوچرخه داده. کار کار جالبیه و می تونه برای برخی مفاهیم خوب اجتماعی و مردمی هم مورد استفاده قرار بگیره


katy beveridge creates animations by the spinning of paper cutouts fixed inside the wheels of a bicycle
by assembling paper cutouts into the wheels of bicycles, london-based graphic designer katy beveridge  creates a zoetrope-- the spinning devices that typically produce the illusion of a moving animation from a series of static ctures.
interestingly, this zoetrope effect can only captured on film; to the naked eye, the movement of the wheels occurs too quickly and is perceived as a blur. captured frame by frame, however, beveridge's snowflake-like designs produce captivating animated visual effects that mimic bobbling gears, growing plumes, and other abstract forms.

view of the bicycles with designs

full view of bike wheel

نظرات (۸)

پس شما هم دوچرخه سواری!!!؟ :)
درود خدا بر دوچرخه سوارها :) چه تبریز؛ چه تهران.
سلام
دستتون درد نکنه
سعی می کنم این ایده رو برای دوچرخه خودم پیاده کنم
منتظر طرح ها و پیشنهادات شما نیز می باشیم
یا علی
خب این یه طرز بیانه.
چون در جایی بیان می شه که چندان نمی شه حرف های بزرگ رو توش زد برخی مفاهیم و مسائل و توصیه های اجتماعی ساده می تونن بیان بشن به این نحو.
مثلا تو اتوبان دارین با سرعت می رین. از پنجره نگاه می کنین به بغل و می بینین تایر یه اتومبیل حرفی برای گفتن براتون داره. :) من فکر می کنم این جا اگه حرف خیلی بزرگ و مثلا جزو حرف های دینی و ... باشه یه جورایی بهش توهین شده
اما مثلا اگه از کشیدن سیگار منع کنه. اگه توجه بده به قوانین مثلا کمربند بستن. یا مثلا در آستانه بهار، تذکر بده اومدن بهار رو . 
اگه هر چیزی در دایره هنجارهای ساده اجتماعی رو بتونه به بیانی چند فریمی مطرح کنه
خب این خوبه.
قالب خوبیه برای بیان.
مثلا بگیم روایت گری انسان نخستین!!!
-------------
البته این طرح کاغذی که من می بینم با یکی دو چرخش بر فناست و به قوانین گشتالت نمی رسه!اما منظورتون رو متوجه شدم حالا اینکه چطوری می شه مسائل اجتماعی و مردمی رو گفت خودش بحث جدا و جالبی می تونه باشه.چطوری؟!
لینک بفرست
اون که گذشتم ازش دعوایی بود که هست و حیفه آدم وقتش رو مشغول کنه.
دعوایی که دارم و داریم با این ها که در این ملک هر چیز خوبی رو به جای این که با اصالت های خودش بپذیرین با توجیه اون چیز با اصطلاحات غربی و در مقایسه با نمونه خارجی می پذیرن. نوعی خودباختگی هست انگار در این نگاه.
در این جا هم نوشتم که اون درک کهن آدمی که روی فلان کوزه نقش بسته نیاز نیست بی دلیل به اسم انیمیشن توصیف بشه تا ارزش پیدا کنه .
-----------------------
در مورد کار این قالپاق به قول شما :) دیدین تو سرعت های بالا پنکه یا قالپاق ماشین شروع می کنن به تصویری ذهنی در نزد انسان ساختن؟ یعنی اول باسرعت زیاد محو می شن و بعد آروم آروم تصویر شکل می گیره که به نوعی از قوانین گشتالت تبعیت می کنه/
فکر می کنم در مورد این دوچرخه هم همین رخ می ده.
بگذریم؟ خب کامل بگین مطلع شیم!!
 فکر نکنم انیمیشن قابل درکی رو تو سرعت حرکتی دوچرخه نشون بده "صرفا یه صفحه سفید".می تونه یه قالپاق جالب موقع پارکش باشه. فلان کوزه سیر داستانی بهتری نداره؟(یا من اشتباه فهمیدم طرح رو؟!)
آقا حالا که گفتین انیمیشن
پیشنهاد میکنم فیلم هیوگو رو ببینید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی