یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall

سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۱:۴۹ ق.ظ

گلدون‌های دیواری؛ چنین اتود و طرحی خیلی خیلی به کار این خونه های آپارتمانی امروزی بی روح میاد. اون قدر مساحت خونه ها کم شده گاهی که آدم رو از صرافت گلدون گذاشتن تو خونه هم می ندازه؛ در حالی که وقتی مثل یک قاب عکس، باغ چه ای زنده روی دیوار اتاق داشته باشین دیگه دغدغه جا و مساحت و اینا نخواهین داشت .
یه توصیه هم به معمارها و طراح‌ها:
از همون ابتدا تو معماری تون این جور چیزها رو ببینین و قبل از تحویل کار به صاحب خونه ها و کارفرماها، این طور نمک‌ها رو به کار اضافه کنین. یه اینرسی جدی در کارفرماها وجود داره که اگه از ابتدا براشون این جورچیزها رو تعریف نکنین ، سخت می شه بعدها بهشون قبولوند!

Gerbera Wall1 How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
We received an inspiring project from Northern Innovators Inc., who recently created a new concept in interior landscaping. Here is some information from the press release we were sent: “Smartwall is an art piece that can be customized into various textures and colors. Whether this artwork is green or has seasonal colors Smartwall gives you choice and flexibility for a look that will comfort and impress. Imagine a living wall where you create whatever you please by mixing and matching plants into one of a kind murals. Smartwall is self watering and plant material can be easily replaced. It is a smart solution for bringing low maintenance natural beauty into almost any location”. What an original method of keeping your your home healthy and green. And for those always looking to change things in their crib, this is a great color-shuffle idea. Prices for Smartwall begin at $300 and you can check out the company’s online shop here.
smartwall green1 How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
smartwall purple1 How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
Gerbera1 How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
Kalanchoe and Rosemary1 How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
Kalanchoe and Rosemary21 How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
Kalanchoes How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
Monthly May Were All Happy1 How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
Monthly November Crysti How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
Poinssettia and Cyclamen How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall
Quarterly April Folden One How to Adapt Indoor Plants to Your Decor: Smartwall

نظرات (۳)

من توو نمایشگاه گل و گیاه اینارو دیدم که آبیاریشون چه جوریه! بینشون یه لوله هایی هست... مث آبیاری قطره ای
اما کلاً نگهداریش یه کمی سخته! مسئولش می گفت واسه هر کاریش ما باید باغبونای خودمون رو بفرستیم خونتون! مثلاً واسه عوض کردن خاک و یا گیاهش.
ساختارش زیاد پیچیده نیس... یه سری گلدون مستطیلی باریکه که با فاصله زیر هم هستند و یکی از اضلاعشون به دیواره پشت سریش متصل شده
تصور آبیاری اون چنانی نداشته باشین. معمولا  گیاهای کم آب  با ریشه های کم عمق برای این طور کارها استفاده می شن که با پاشش آب روزانه زنده می مونن و رشد می کنن.
اما برای همین اتفاقا به معمارها و طراحا توصیه کردم در مرحله طراحی ببینن این طور کارها رو و پیاده کنن. چون اون موقع زیرسازی های مورد نیاز رو هم می شه اعمال کرد و حتی به فکر کاشت گیاهای جدی تر افتاد
  • فاطمه سلمی
  • چطوری آبشون می دن خب؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی