یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

revitalizer 2: regenerative wax lamp by merve kahraman

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۰۲:۳۸ ب.ظ

با روشن شدن این آپاژور در عین این که نور مطبوعی فضا رو روشن می کنه، آرام آرام امری هم در حال رخ‌داده. چیزی در حال خلق شدنه
درست مثل تجربه کودکی هامون که به شمع در حال آب شدن  خیره می شدیم و خلق آرام آرام ش رو نظاره می‌کردیم وگاهی هم انگولکش می کردیم :)

هنر اتفاق یکی از جدی ترین جریان‌های هنری عصر اخیره....


 'revitalizer 2' by merve kahraman
the 'revitalizer 2' by london-based designer merve kahraman is a regenerative wax lighting piece that recreates itself over time as part of her 'grow old series'. the design represents poetic transformation through metamorphosis: the wax embodying the cyclical death and rebirth of the object.
after the high voltage bulb inside the lamp melts, the material gradually collects into a retainer and the heat resistance inside the core allows the wax to create a new mold. once the wax cools down and takes its shape, one can take it out and replace it into the top compartment. the result is a soft glow created by the dripping substance, creating an ambience that is continually evolving.
kahmaran describes the philosophy behind the concept:'this project is motivated by a desire to create solutions to the negative effects of obsolescence, excessive consumerism, technology and lack of emotional attachment between users and their products. 'grow old series' consists of objects that have the ability to transform and recreate themselves, representing cycles.the ultimate purpose is to design products with a poetic quality and create an emotional attachment even before interaction, which surprise users and engage their imaginations and emotions.'

after the high voltage bulb inside the lamp melts, the material gradually collects into a retainer

the heat resistance inside the core allows the wax to create a new mold





a video demonstrating the wax lamp concept

نظرات (۳)

نمیشه گفت 100% اتفاقیه! چون هنرمند برای ایجاد این حجم کلی براش فکر کرده و طراحی کرده. پس ارزش داره. نمیشه گفت هنریه که اتفاقیه و ارزشی نداره! همون جکسون پولاک هم وقتی شروع می کرد به نقاشی این دست و اراده خودش بود که داشت رنگ می پاشید و انتخاب رنگ ها هم به عهده خودش بود، اما اینطور هنرها نتیجه اش 100%ای نیست! یعنی اتفاق توش تاثیر داره. خیلی از هنرها هم که اکسیدنتال نیستند اتفاق توشون تاثیر داره... حالا یه هنر کمتر، یکی بیشتر
کم‌ترین تردید رو ندارم که در این مفهوم با شما هم عقیده ام. اما به هر تقدیر نمی شه نادیده گرفت که در عصر اخیر این اتفاق ها شاید به خصوص از پولاک به بعد جزو آثار هنری محسوب می شن.
و روشن‌گری در مورد این که این ها هنر نیستند کار مقالات و یادداشت های اهل هنری مثل شماست..
این هنر گفتن من در این پست ناشی از همون مصطلح زبانیه که در جنبش های هنری عصر اخیر تثبیت شده
سلام،
به نظرم جالبه ولی هنر نیست
هیچ موضوع اتفاقی از جنس هنر نیست این با تعریف هنر در تناقضه که هر اتفاقی رو هنر بدونیم
و به نظرم این تصور از اندیشه های پست مدرنی و نگاه پسامدرن به هنر ایجاد شده و هیچ دستاوردی برای هنر نداشته بجز اینکه هنر رو پست و حقیر کنه.
والسلام.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی