یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

صداقت آمریکایی / خانه طراحان انقلاب اسلامی

پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲ ب.ظ

این‌روزها داغ‌ترین بحث بین مردم، بحث رابطه و مذاکره با امریکا و این رفتارهای سیاسی اخیر است که به عنوان سیاست خارجه دولت جدید و گامی دیگر از برنامه کلان سیاست خارجه ایران معرفی می‌شود! شما چه فکر می‌کنید؟ آیا ما در مذاکره با جهان غرب و به خصوص امریکا، در حال تجربه‌ی یک رخ‌داد تاریخی معمول خواهیم بود؟ آیا امریکایی‌ها با این سبقه تاریخی روشن اصلا امکان تغییر ماهیت دارند!؟ یا حتی آیا در میان منافع ما و منافع ضد ما مشترکی وجود دارد که اصلا امکان بازی برد-برد باشد؟

از منظر خودم بگویم. ماهیت نظام استکباری امریکا و -در معنای وسیع اندیشه‌ای آن- غرب در تعارض کامل با آرمان‌های مردم مسلمان ایران زمین است.... پس خوش‌خیال‌ند دولت‌مردانی که تصور مذاکره‌ای برد-برد و با اعتماد به صداقت طرفین داشته باشند. صداقت ایرانی و صداقت آمریکایی!

طراحان خانه طراحان انقلاب اسلامی، با ارائه مجموعه‌ای جالب این صداقت امریکایی و پنجه‌ی فولادین با روکش مخملی را تصویر کرده‌اند. تصویرپردازی چند قطعه‌ای که اگرچه در واقع یک طرح و عرضه‌ی آن در قالب چهار اتود به نظر هنوز نهایی نشده -با موفقیت‌های متفاوت در پیاده‌سازی ایده- هستند اما به خوبی به یادمان می‌آورند که آن‌چه در روی میزهای مذاکره هست حتما از پشت پرده پنهانی برخوردارست...

و تنها ساده‌انگاران ممکن است این پشت‌پرده‌ها را نادیده بگیرند....  

[منبع]

نظرات (۱۷)

  • حاج علیرضا محمودی میناب
  • بهترین آثاری که در رسانه ملی تا به حال مشاهده کردم متعلق به خانه طراحان انقلاب اسلامی بوده
    با این کارهاتون قلب امام زمان (عج ) را شاد می کنید
    خدا خیرتون بده
    جناب جهان بدون جنگ مگر جنگ را ما شروع کردیم؟ اگر حق دفاع رو هم به کشورتون نمیدید متاسفم...دوم اینکه مشکلات اقتصادی امروز احتمالا حافظه تاریخی شما تضعیف کرده
    جناب یانون نفرمودن چرا تو مطلبشون نوشتن اتود؟ آیا دلیل خاصی برای این حرفشون دارن یا خیر؟ بلکه نظرات اطرافیانشون رو ارائه دادن؟!
    یانون‌دیزاین:
    نه موضوع نظر اطرافیان نیست. چهار پرده ارائه شده یک حرف رو می زنن و این در پوسترهای سریالی مرسومه. اما چیزی که فصل ممیز یک سری پوستر سریالیه معمولا چیزیه که علاوه بر پیام کلی حرفی نو داره برای گفتن . در واقع برای مخاطب افزوده‌ای داره

    وقتی یک پوستر تنها یک حرف داره و در چهار پیام هم همون حرف خوب رو تکرار می کنه و افزوده ای نداره به زعم من می تونه چهار اتود از یک کار تلقی بشه...

    دوست عزیز ره‌گذر من که حتما اگر با نام اصلی کامنت می‌کردین به دلیل آشنایی نزدیک مون با هم ابراز ارادت من رو هم در جواب کامنت می دیدین. لازم نیست این طور بدون نام و با عباراتی کمی ناشی از سو ظن کامنت کنیم که این ها تنها دل‌ رو کدر می کنه.... راحت با هم حرف بزنیم و کمی هم خوش گمان باشیم.
    اجازه اختلاف نظر رو به دیگرون بدیم و باور داشته باشیم با شنیدن نظرات مخالف کارها و فعالیت‌ها رشد می کنه.
    من فکر می کنم همین نظر ساده من برای دوستان طراح این پوستر می تونه یک فکت باشه. یک نظر که بلاخره شاید در کارهای خوب آتی‌شون بهشون کمک کنه....

    حق نگه‌دارت. هرجا که هستی
    ناراحتی من از اینه که شما برخلاف حرفتون در عمل از یک موضع بالا نسبت به سایرین برخورد میکنین... خود این مطلب که نمی خوام اذیتتون کنم حرف منو ثابت میکنه و این بیان مناسب شما نیست.

    بحث بر سردوستی و ادامه اون نیست، مساله بر سر اینه که ریشه این دیالوگ مخالفت شما با خواست عمومی جامعه است در ایجاد ارتباط و تعامل سازنده با کشورهای دیگه بر مبنای احترام متقابل...

    هر چی که باشه من شما و دوستان شما رو میشناسم و همون دانشگاه بودم و سال بالایی شما و دوستانتون.
    به امید جامعه ای آزاد
    یانون‌دیزاین:
    انصافا سیاق دیالوگ هامون مثل همه و خوشحالم که در یانون‌دیزاین این فضای آزاد هست که هرکس بتونه راحت حرف بزنه و محکم حرف بزنه.
    . ... . خدا خیرتون بده. 
    امید که اون قدر منصف باشیم که یا خودمون رو جای جامعه قرار ندیم با حداقل به همه این فرصت رو بدیم و انحصارگرایی رو کنار بگذاریم.... 

    خدا رو شکر جامعه آزادی داریم... 
    فکر میکنم که سوء برداشت پیش اومده، منظور من سانسور نبود، منظورم نقدپذیری بود که در برخی موارد من پایبندی کورکورانه به عقاید رو قبول ندارم و این مورد هم از دیدگاه اعتقادی شما قابل قبوله.
    مضمون چاردیواری اختیاری رو شما به بیان دیگری عنوان کرده بودین و با این بیان هم تایید میکنید، مساله بر سر اینه که اگر میفرمایید خصوصی پس چه لزومی وجود داره که تعبیر رسانه ای از حرکت یانون دارین و اگر رسانه ای هست دیگه این شما نیستین که تعیین کنین که چه کسی مخاطب شما باشه...این یک تناقضه، و قبول یا رد شما تغییری در حرفای قبلی شما ایجاد نمی کنه.
    من از شما ریاکاری نمیخوام ولی حف من هم اینه که خیلی از اصولی که شما به عنوان اصول انقلاب به اونها پایبند هستین قابل نقد و چه بسا در بعی موراد اشتباهه و اینه که مشکل ایجاد میکنه. اگر موردی که دال بر ریـاخواهی از طرف من بوده رو لطفاً بفرمایید.
    من در مورد استقلال شما هم حرفی نزدم که منو بابت اون تخطئه میکنید و استقلال شما رو زیر سوال نبردم این شما هستین که هر حرفی رو به خودتون میگیرین و برداشت شخصی شما لزوماً منظور من نیست. 
    و در آخر بر میگردم به حرف اول شما که حرف من رو بی انصافی دونسته بودین و با آخرین جمله خودتون درستی حرف منو ثابت کردین...که ...به جز در مواردی!
    یانون‌دیزاین:
    :-)  خب شما خیلی ناراحت حرف می زنین و من هم نمی‌خوام شما رو اذیت کنم....  من مخاطبم رو تعیین نمی‌کنم ولی خب به احوالش آگاهم و میفهممش که ممکنه گاهی مثل من فکر نکنه و به‌ش احترام میگذارم از این بابت

    این که ممکنه عقاید من درست نباشه دقیق مشابه همینه که عقاید شما درست نباشه پس ما می‌تونیم از یک تراز با هم حرف بزنیم. و خب این حرف زدن در این جا آزاده. و البته امید که آزاد خواهد ماند 


    این که از استقلا ل یانون‌دیزاین میگم به معنای این نیست که چیزی به خودم گرفتم
    این رو می‌گم که از شما بخوام فراخور یک حرکت خصوصی به آنچه هستیم احترام بگذارید و دوست باشیم! 
    در جواب اون دوستی که نقل قولی از ستار خان آورده بودن باید بگم که اساس مقایسه شما اشتباهه و بالتبع نتیجه گیری درستی از یک کار اشتباه انتظار نمیره...مساله اینجاست که ستار خان کنار ردمش بود ولی آیا دولتمردان ما کنار مردمشون هستند؟! 
    من از همون نقل قول "خاک خوردن" و " خاک ندادن" استفاده میکنم، آیا الان افرادی دارای تخصص های ناب در این کشور نیستن که دارن خاک میخورن در حالی که میشد از اونها برای خاک ندادن استفاده کرد؟! 
    در ارتباط با مواضع سایت محترم یانون هم باید عرض کنم که اتفاقاً یکی از شرایط ایجاد دموکراسی، وجود فضای آزاد بحث و نقد هست که اینجا وجود داره(به جز در مواردی)، ولی نکته ای که هست اینه که اصولاً ما در مقابل نظر مخالف نمیتونیم بگیم چون اینجا یک سایت شخصیه که تبدیل به رسانه شده و شمایی که نظر ما رو قبول نداری میتونی این سایت رو مطالعه نکنی چون چاردیواری اختیاریه...این به دور از اصولیه که ذکر شد.
    در رابطه با این ادعا هم که جمعه خودشون رو متولی چیزی بدونن باید گفت که اگر قائل به جامعه ای دموکراتیک هستیم، تاکید میکنم اگر، هیچ نهادی نمیتونه خودشو بالاتر از دیگران ببینه و خودش رو در اون زمینه متولی بدونه، همون طور که در یکی از کانت ها گفته شده در عصر پست مدرن قضاوت رو به عهده مردم میذاریم و ما فقط باور و عقیده خودمون رو ارایه میکنیم. 
    یانون‌دیزاین:
    این که فرمودین « اتفاقاً یکی از شرایط ایجاد دموکراسی، وجود فضای آزاد بحث و نقد هست که اینجا وجود داره(به جز در مواردی)  » رو واقعا بی‌انصافی می‌دونم چون ما واقعا به غیر از توهین و فحش هیچ چیزی رو سانسور یا حذف نمی‌کنیم و مانع نشدیم و نمی‌شیم و همین نوشتن به جز مواردی رو از سر گارد بسته می دونم...
    اما
    در مورد رویه . ما نگفتیم و نخواهیم گفت چاردیواری اختیاری! موضوع اینه که حرکت یانون‌دیزاینی کاملا خصوصی و با اهداف روشن و با رویه روشنه. ما قائل به دروغ به مخاطب نیستیم. برای ما مهمه که مخاطب صادقانه بدونه ما چنین اعتقادی داریم.
    ما ریاکاری می‌دونیم که برای ذائقه مخاطب چیزی بگیم که نیستیم.....
    و 
    از اون‌جا که این حرکت کاملا خودجوش، بدون یک ریال کمک دولتی و تنها با کمک‌های مردمی ناشناس که به حساب Donate یانون‌دیزاین ریخته می‌شه اداره شده و می شه کاملا به اصول شخصی خودمون که باورهامونه پایبندیم.
    شما از ما ریاکاری نخواهید. حرف ما اینه.

    حتی از اسم و رسم‌ یانون‌دیزاین هم معلومه که نظرگاهی مستقل داره و دوست داره مخاطبین عزیزش هم از این جو فرهنگ سیستم‌زده خودشون رو نجات بدن و جنبه نظرگاهی شخصی رو داشته باشند.....
    چرا دوست دارید همه هم‌رنگ شما باشند؟
    این یک جزم‌گرایی افراطی نیست؟...
    اتفاقا من دیروز که داشتم رانندگی می کردم دیدم این بیلبرد ها برداشته شده و جاش یه شعاری نوشته شده که خیلی به کسی :
    در دنیای پر از ظلم نه ظلم میکنیم و نه ظلم میپذیریم
    بماند که همون روز اول چند تا از این بیلبردا پاره شد و برخی هم توسط یکی از ارگان ها پایین کشیده شد

    خیلی جالبه! با این حجم انتقادا از کیفیت و موضوع پوسترا و این که خودتون گفتید اتوده،جالبه که  هر سه تاشون الان تو سطح شهر خودنمایی میکنند! چه سمبه پرزوری دارین شما!
    یانون‌دیزاین:
    ما؟ :))
    فکر کنم حواس‌تون نیست که یانون‌دیزاین یک رسانه آزاد و خصوصیه و تنها به نمایه کارهای هنری می‌پردازه
    یک رویکرد یانون دیزاین که بسیار جای نقد جدی دارد (ما می گوییم نقد اما احتمالا اگر یانون دیزاین جای ما بود بلافاصیه تحریم می کرد)، این است که مخاطب را با محصول هنری جذب می کند اما در حیطه تالیف نوعی گفتمان سیاسی را ترویج می کند. این خودش صداقت را کمرنگ می کند. رویکردی که به شبکه manoto هم نسبت داده می شود چنین چیزیست. کیفیت نه چندان خوب کارهای ارائه شده در این پست ضمن واضح بودن مفهوم  ترویجی کویای این مطلب است . شما نمی توانید جایگاه نظر حود را با نظر مخاطب همردیف بدانید و انتظار بحث منطقی داشته باشید، این رویه در فرومی با عنوانی فاقد پیش داوری، میتواند تحقق پذیرد نه در تریبون پرمخاطب یانون دیزاین که نوعی رسانه است و مسلما حرف شما در مقابل کامنت های ارسال شده شانس بیشتری برای القا به سایرین دارد .............................  
    در پاسخ به یکی از کامنت ها و سکوت یانون دیزاین:
    حتما موضوع ترجمه غلط سخنان شرمن را جستجو کنید و در معنای فریب و شناخت فریبکار تجدید نظر کنید. (پس از مطالعه به این نکته توجه کنید که اگر تفسیر شما به قوت ودش باقی ماند این تفسیر شماست نه متن موجود. تفسیر را در دوران پسا مدرن به مخاطب واگذار کنید و به افکار جهت دهی نکنید). همچنین بهتر است قضاوت سیاسی را به عهده اساتید و دانشجویان علوم اجتماعی همین سرزمین بگذاریم یا دست کم به نظرشان گوش کنیم . خواهیم دید عمده تحلیل گران نمی گویند که رابطه با آمریکا قرار است همه مشکلات را حل کند هیچ کس طرف آمریکایی را رفیق فرض نکرده است .......
    پشت پرده؟ چرا با پیچیده کردن مسایل آشکار به افکار جهت دهی می کنید؟ وقتی آمریکا به صراحت حرف از روی میز بودن گزینه نظامی می زند این پشت پرده است؟ آیا تصور می کنید آمریکا قصد دارد خودش را دوست ما معرفی کند ؟ مایی که هر سال شعار مرگ نثارش می کنیم؟شعاری که نه به یک سیستم حکومتی بلکه بر ضد یک ملت است حتی اگر هدفش ین نباشد. آیا مذاکره را به معنی دست اعتماد تام و رفاقت می بینید؟ پس کدام پشت پرده را قصد دارید آشکار کنید؟.....محرمانه بودن جزئیات مذاکرات؟ آیا کتمان در برابر دروغ های علنی چندین سال گذشته قدمی رو به جلو نیست؟.................
    بنده مدافع رویکرد خاصی در سیاست نیستم و صلاحیت و تخصصش را هم ندارم و نقدم به یانون هم همین است. فراموش نکنید که آنچه امروز در حیطه دیزاین از فوتوریست های کشته شده در جنگ به جای مانده و ماندگار شده است افکار سیاسی شان نبوده است.
    یانون‌دیزاین:
    فرزان عزیز از به اشتراک‌گذاری نظر و نگاه شما در مورد مساله مذاکره با امریکا با ما ممنونم و اصلا هم از این که نگاهی به کل متفاوت از شما دارم شما را تخطئه نمی‌کنم.
    فقط یک حرف: این مجموعه که دیده شد پوستر بود و در زمینه کاری یانون‌دیزاین هم بود. چرا ما باید به خاطر اندیشه متفاوت مان دوست داشته باشیم که این‌ها را نبینیم. مگر ما در یانون‌دیزاین بسیار چیزها نبوده که بی‌شک در نگاه ما پسندیده نبوده (مثل شهرک‌سازی‌های رژیم اشغال‌گر فلسطین) اما از منظر دیزاین دیده‌ایم و اصلا هم از کارمان ناراحت نیستیم....

    اما در مورد نقدی که به یانون‌دیزاین داشتید.و البته پیش‌داوری ژورنالی که در ارائه آن دارید (ما می گوییم نقد اما احتمالا اگر یانون دیزاین جای ما بود بلافاصیه تحریم می کرد)
    فرزان عزیز
    یانون‌دیزاین از آغاز نسبت خود را با مخاطب‌ش همیشه و همیشه و همیشه مشخص کرده‌است. یانون‌دیزاین حرکتی فردی بود که به کمک علاقه‌مندان در طول این سه سال ابعاد آن توسعه پیدا کرد اما در همه حال، تاکید می‌کنم در همه حال برای مخاطبانش این مساله را حل کرد که آن‌ها در یانون‌دیزاین با نگاه و روی‌کردی خاص به آثار هنری روبه‌رو هستند.. روی‌کرد و نگاهی که بی‌شک متاثر از اندیشه‌هایی فردی ست و در جمیع موارد سیاست و فرهنگ و ... دارای نگاه و نظر است.
    خب در این میان برخی طبعا نمی‌پسندیدند و کماکان هم نمی‌پسندند این روی‌کرد شخصی یک بلاگ خصوصی را! (بلاگی که دقیقا در کنار اتخاذ همین روی‌کرد روشن و صریح در این سه سال به قول شما به رسانه‌ای پرمخاطب بدل شده است)
    پس مخاطبان ما شروع شدند به چند دسته شدن:
    - دسته‌ای علاقه‌مند به این روش در یانون‌دیزاین به دنبال همین نگاه‌ها هستند.
    - برخی به دلیل نپسندیدن رویه فکری ما تصمیم به ترک این پنجره گرفتند.
    - برخی با فهم این که نگاه مشترکی میان ما نیست اما امکان دیالوگ وجود دارد کماکان منتقد و پیگیر ما را همراهی می‌کنند.
    - برخی هم با تصور این که امکان دیالوگی با ما وجود ندارد اما عرضه پست‌های دیزاین ما را مناسب می‌دانستند بدون درگیر کردن خود با اندیشه‌های ما از انتخاب پست‌های دیزاین ما استفاده می‌کنند.
    همه این مخاطبین با همین روی‌کردهایی که اتخاذ کرده یا می‌کنند مورد احترام ما هستند و ما اصلا نیاز به این نمی‌بینیم که به نفع یکی از این چهار گروه تغییری در واقعیت خودمان بدهیم.... این را ریاکاری می‌دانیم. و عدم صداقت...

    خلاصه
    ما به روشنی و صداقت با مخاطب‌مان، نسبت خودمان را با اندیشه‌ها و جریانات و ... روشن می‌کنیم و در پی تهاجم فرهنگی به قشری خاص :) نیستیم. مخاطبی این پنجره کاملا انتخابی ست و یانون‌دیزاین اگرچه کماکان خوشحال خواهد شد که فرزان عزیز را مهمان خانه خود کند -که مهمان‌داری خوب است و مایه برکت- اما اگر مخاطب به هر دلیل به یکی از سه دسته دوم تا چهارم بپیوندد به او به شدت احترام می‌گذارد......

    خلاصه ما را با من و تو مقایسه نکنید.... بی‌انصافی خوبیت ندارد :)
    ((و ما امر فرعون برشید))
    ببخشید شما بخش « درباره ما » ندارید یا من پیدا نمی کنم؟

    لطفا کمی اطلاعات درباره خودتون ؟؟! شما بقیه رو بی اعتماد می دونید اما درباره خودتون چیزی نمی گید؟
    یانون‌دیزاین:
    ما در یانون‌دیزاین خیلی زیاد در مورد خودمون گفتیم  و پست‌های متعدد درباره ما نوشتیم. کافیه سرچ کنید و به نظرم اکثر خوانندگان ما از چیستی ما کمابیش مطلعند اما این اشکال به ما وارده که هنوز یک صفحه‌ی درباره ما نداریم که چشم! ایشالا تدوین خواهد شد..... 

    اما موضوع بی‌اعتمادی که البته هیچ ربطی به این پست نداره و موضوع این پست بود :
    http://yanondesign.com/1392/08/aseman-foundation-building-competition
    بحث بر سر حرکتی دولتی بود که به دلیل رفتار بد بی‌اعتمادی در مخاطب ایجاد کرده و به غایت مورد نظر دوستان دست‌اندرکار هم نخواهد رسید
    طبعا انتقاد بهش وارده 
    ما اصولا ابتدا به کسی بی‌اعتماد نیستیم اما حرکت‌ هایی که این گمان رو ایجاد می‌کنند طبعا باید خودشون رو از ظن بد پاک کنند....  با رفتاری درست. 

    خلاصه به منطق‌های دیگران گوش بدیم.... 
    سلام
    آخرین پوستر اصلا  خوب نبود.
    در رابطه با بحث هایی که دوستان مطرح کردن در باره لزوم رابطه با آمریکا سوالی دارم:
    الان کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند اسیر کلی مشکلات مختلف اقتصادی هستن. چه تضمینی هست که با بر قراری ارتباط با آمریکا همه مشکلات حل شود؟
    و اینکه متاسفم در دورانی زندگی میکنم که مستکبری علنا به مردم یک ملت توهین میکنه و ژن اون ها رو با فریبکاری و نیرنگ میبینه و باز عده ای هستن که هنوز به اون مستکبر دل بستن. شاید در دنیایی مغشوش امروز حرف از عزت زدن اصلا بی ربط باشه ولی بد نیست این خاطره رو بخونید

    ستارخان ، سردار مقاومت آذربایجان و جنبش مشروطیت در جایی نوشته است:

    من هیچ وقت گریه نمی کنم چون اگر اشک می ریختم آذربایجان شکست می خورد و اگر آذربایجان شکست می خورد ایران زمین می خورد...اما در جریان مشروطه دو بار آن هم در یک روزاشک ریختم.حدود 9 ماه بود تحت فشار بودیم ,بدون غذا.بدون لباس.از قرار گاه آمدم بیرون...چشمم به زنی افتاد با بچه ای در بغلش.. دیدم که بچه از بغل مادرش پایین آمد. چهار دست وپا رفت به طرف بوته علف.علف را از ریشه درآورد و از شدت گرسنگی شروع کرد خاک ریشه ها را خوردن... با خود گفتم الآن مادر آن بچه به من فحش می دهد و می گوید لعنت به ستارخان که مارا به این روز انداخته است.اما... مادر کودک آمد بچه اش را بغل کرد و گفت : عیبی ندارد فرزندم

    "خاک می خوریم اما خاک نمی دهیم"آنجا بود که اشکم در آمد.

    والسلام
    بد بودن لحن رو قبول دارم و عذر خواهی میکنم بذارید به حساب ناراحت بودن
    من آدم های خانه طراحان انقلاب اسلامی رو نمیشناسم
    ولی وقتی طرح رو نگاه می کنم و اسم پر طمطراق خانه طراحان انقلاب اسلامی رو پای کار میبینم این حس بهم دست میده که یه جای فرهنگی دیگه با بودجه بیت المال تشکیل شده که داره کار های ضعیف انجام میده
    مدعیان مدیریت فرهنگی در کشور کم نیستند که متاسفانه بسیاری از آنها به یه نقطه ختم میشوند
    من هم امیدوارم هرچه زودتر این لشگر را فرماندهی پیدا شود
    یانون‌دیزاین:
    ممنون
    با نظر حسین در مورد کیفیت کارها و این‌که اشکالاتی دارن موافقم اما با لحن کامنت نه.
    به نظرم این ها همه مشق‌هایی هستند که فرزندان نسل سومی انقلاب دارند انجام می‌دن و از این حیث باید در نقد و بررسی ش هم این هم‌دلی‌ها به چشم بیاد.....
    دوستان خانه طراحان در جایگاهی که هستند -یعنی یک مدیریت فرهنگی هنری میانی جمهوری اسلامی ایران- به حق دارند خدمات ارزش‌مندی انجام می دن
    در بخش طراحی هم چه در پروژه‌هایی که توسط طراحان هم‌کار در خود مجموعه‌شون و چه در پروژه‌هایی که طراحان مستقل رو به هم‌کاری طلبیدن باید گفت تراز طراحی‌ها و ایده‌پردازی‌ها الحمدلله در سطح مقبولیه....

    یک نکته هم بگم. خلا مدیریت فرهنگی هنری به مراتب جدی‌تر از خلا طراح خوبه. کاش خانه طراحان تمام توجه‌ش رو معطوف به این خلا مدیریتی جدی کنه و به صورت برون‌سپاری بتونه از ظرفیت خوب طراحان مستقل در قالب مدیریتی صحیح بهره عالی ببره.....

    از این که ایران با تنش با جامعه جهانی باشد ودر تحریم شما چه سودی میبریدبرای مردم ایران متاسفمکه چوب کارهای شما را میخورند حتما منافعی دارید که اینطور عمل میکنید .امام صادق فرمود پست ترین مردم کسی است که دیگرا ن رابه لقمه یا کمتر میفرو شد گفتند کمتر از لقمه چیست فرمود لقمه ای که به او نمیرسد.
    یانون‌دیزاین:
    فکر می‌کنم قضاوت‌ها و سرعت حکم دادن تون رو در تاریخ اسلام زیاد مطالعه کردم. به نظر می‌رسه کمی خارجی  عمل می‌کنین. کمی به اعصاب و احساسات تون مسلط باشین و در پی دیالوگ و شنیدن نظرات مخالفتون باشین

    کسانی که با رابطه با آمریکا مخالفت دارند صحبت از عدم امکان جمع دو نقیض می‌زنند و از تعارضات روش‌های دو تفکر.....  این جای فکر داره.  پس ذهن تون رو نبندین و تحت تاثیر جریان‌‌های رسانه‌ای سازشکار ساده‌انگار سریع با انگ زدن فرصت بیان نظر رو از مخالف‌تون نگیرین....  این به طریق صادقی و صالحان نزدیک تره.... 
    سلام
    به نظرم این مجموعه ایده خوبی بوده که با یه اجرای ضعیف خراب شده
    بیشتر شبیه کلاژ کاری های وبلاگی میمونه تا طراحی بیلبورد توسط یه مجموعه حرفه ای
    این همه سوتی تو نور پردازی و دوربر کردن عکس ها از خانه طراحان انقلاب اسلامی بعید بود

  • جهان بدون جنگ
  • همین شما هستید که مانع صلح در جهان و طرفدار این دعواها هستید.  متاسفم! 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی