یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

نماها / زکریا گادریلوت روی

سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۱۴ ق.ظ
در شهرسازی معاصر نماهای ساختمانی خیلی مهم هستند. اما آیا آن‌قدر که می‌شود حتی به صورت مستقل به عنوان پدیده‌های منفرد از معماری به آن‌ها نگاه کرد؟ در دروس مقدماتی آموزش معماری در سبک آموزش فعلی گاهی چنین کاری می‌کنند. یعنی از دانش‌جو می‌خواهند که تنها یک نما طراحی کند! در بازار بسازوبفروشی معماری نیز یکی از سفارشات جدی کاری، طراحی نماست. کم‌تر کسی داخل یک ساختمان را می‌بیند که نیاز به طراحی نقشه ساختمان برای بسازبفروش‌ها جدی شود. اما نمای ساختمان در هر گذار سواره و یا پیاده توی چشم مخاطب‌هاست.... خلاصه نماهای ساختمانی در شهرسازی معاصر اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند.
زکریا گادریلوت روی عکاس فرانسوی در مجموعه «نماها»ی خود با جدا کردن نماهای منفرد هر ساختمان در بافت‌های شهری تاثیرات بصری این عناصر و پهنه‌ی زیادی که از یک شات تصویری اشغال می‌کنند را به نمایش گذاشته است.

[+]

نظرات (۲)

  • مصطفی امیدوار
  • سلام خسته نباشید
    نمیدونم مشکل کجاست اما همین الان ساعت دهه و نرسیده روز های دیگه هم همینطوره حتی دیرتر
    اما در مورد سوالتون خوب هر چی زودتر بهتر
    یه پیشنهادیم دارم
    اگر روزنامه فقط مطالب هرروز یانون نبود، بلکه یک مجموعه‌ای از ساینهای هنری هم‌فکر و نواندیش که یا هم ارتباط دارند مطالب جدیدشون هروز برام میرسید خیلی کمک کننده بود
    چون مخاطب باید مجموعه‌ای از سایت ها رو بگرده تا ببینه مطلب جدید اومده یا نه اینطوری هر اتفاق جدیدی توی این مجموعه‌ی به هم پیوسته بیفته یکجا متوجه میشه.
    یانون‌دیزاین:
    در مورد دیگر سایت ها کاری نمی‌تونم بکنم. برخی از سایت های دیگه هم روزنامه ایمیلی دارند. 
    در مورد مشکل ساعت که فرمودین پیگیری می‌کنم ببینم مشکل کجاست؟ 
  • مصطفی امیدوار
  • آقا من اشتراک روزنامه یانون را دارم دوست دارم اول صبح که کامپیوترمو روشن میکنم پست های جدید تو میلم باشه، اگه قرار باشه اینقدر دیر بیاد که خودم با یه کلیک میامو سایتو میبینم، یعنی صبح با دیدنه میلم بفهمم یانون پست جدید گذاشته یا نه؟ که بیخودی نیام سایتو بچرخم.                            ممنون میشم
    یانون‌دیزاین:
    ممنون از دقت نظر شما. 
    مشکل در تعیین زمان همین اول صبحه. ما الان سامانه رو برای ساعت ۹ صبح تنظیم کردیم که هر صبح ساعت ۹ اقدام به ارسال ایمیل ها می کنه. 
    به نظر شما این ساعت خوبه چند باشه؟ 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی