یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

ایران جوان / پوستر انقلابی

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸ ق.ظ

بچه‌ها امانت‌های خداوندی در نزد خانواده‌ها هستند. امانت‌هایی که حضرت خالق خود تمام هزینه‌های آن‌ها را برعهده گرفته است؛ همان حضرت خالقی که هزینه‌های من و تو و خانواده‌های ما را نیز برعهده گرفته است.... معرفت به این حقیقت وقتی در کنار واقعیت امروز ایران زمین و آینده‌ی نه چندان جوان و شاداب احتمالی آن قرار می‌گیرد، شاید هر عاقل باورمندی را کمی به فکر وادارد.
جریان خودجوش نهصت مردمی پوستر انقلاب، که از سال ۱۳۸۸ به راه افتاده است و با همت جوانانی خوش ذوق و سلیقه پروبال گرفته است در اقدامی ارزش‌مند با برگزاری کارگاه و دوره‌ای کوتاه و دعوت از طراحان جوان گرافیست، و استفاده از اساتید و هم‌فکری جمعی توانستند در فرصت زمانی کوتاه مجموعه‌ی پوسترهای خوبی در موضوع افزایش جمعیت با نام ایران جوان عرضه کنند که امروز نیز با برگزاری نمایش‌گاه و آیین رونمایی از کتاب این پوسترها، به نوعی این مجموعه را تقدیم به مردم خوب ایران زمین کردند. در خیلی از پوسترهای ایران جوان با تمرکز بر رفع دغدغه‌ی روزی و تامین هزینه‌های بچه‌دار شدن با توجه به وعده‌های خداوندی روبه‌رو هستیم؛ نگاهی که به زعم من با فهمی دقیق از یکی از علل مهم ممانعت خانواده‌ها از بچه‌دار شدن و جوابی مناسب و تذکری مومنانه همراه است. در این پست چند نمونه از این مجموعه را می‌بینیم.

[+]

نظرات (۱۰)

احسنت...
خدا خیرتون بده
ان شاء الله این فرهنگ صحیح جای خودشو بین مردم ما باز کنه.
واقعا عالی
با این پوسترهای شاهکار یه گالری راه بندازین
اسمشم بذارین گالری جاهلیت و عوام فریبی...با مدیریت جهادی!
یانون‌دیزاین:
باور کنید توهین نشانه تمدن نیست. 
درسته چون حرف رکیک ننوشتید کامنت‌ شما رو سانسور نمی‌کنم اما واقعا می‌شه بهتر و خوب‌تر هم حرف زد
  • سید محمد حسینی
  • سلام
    ممنون میشم ایمیل تلفن وب سایت یا وبلاگی از طراح قالب سایت رو بهم بدید؟
    برای سفارش طراحی میخواستم مزاحمشون بشم
    قالب حلقه هنر هم فکر کنم ایشون طراحی کرده باشند

    توی بحث های حلقه ی هنر فقط بحث نقد و بررسی و تحلیل و نمایشگاه است یا بحث اموزش هم مطرح هست؟
    من مکانیک خوندم ولی به هنر هم علاقه اارم دوست دارم تو این ضمینه اموزش ببینم

    یانون‌دیزاین:
    طراحی گرافیک عمومی و نیز کدنویسی این دو سایت که فرمودین توسط دو چهارنفر متفاوت طراحی شده است. 
    اجازه در اختیار گذاشتن اطلاعات ایشان را ندارم
    سلام، وبلاگ خوبی دارید.واقعا وبلاگ تکی داری! دوست دارم به عنوان یه کارشناس نظرتو در مورد وبلاگم بدونم.رتبه الکسامونم بد نیست یه نگاه بنداز اگر خواستی تبادل لینک کنیم خبر بده(کسب راحت درآمد اینترنتی)

    سلام
    فوق العاده است. براساس فلسفه و باورهامون طراحی شده. چندتا اشکال خیلی کوچولو داره که قابل اغماض هست
    کلوپ رو هم به سایت های اشتراک گذاریتون اضافه کنید.
    یاعلی
     واقعیت امروز ایران زمین و آینده‌ی نه چندان جوان و شاداب احتمالی آن!!!!!!!!
    جوانی و شادابی یک جامعه، می تونه خیلی به هم ربط نداشته باشه. یک جامعه می تونه جامعه مسنی باشه اما شادابی و سرزندگی در اون رواج داشته باشه... آیا بهتر نیست به جای این که به کمیت جوان های سال های آینده ایران فکر کنیم، یک کم سرمایه گذاری مون رو، روی بحث کیفیت بالاتر ببریم؟؟ این تفکر، همون نحوه تفکریه که در سالهای دهه 60 به جامعه تزریق شد و نتیجه اش یک جامعه کاملا جوان ولی با کیفیت نسبتا پایین در حال حاضر شد! 
    ضمن این که نسل جوان حال حاضر ما، در طی 20-30 سال آینده قراره که پیر بشن... آیا کسی فکری واسه پیری ماها کرده؟؟ 
    اکثر پوسترها خام و ابتدایی طراحی شدند.
    هم از نظر محتوا و هم اجرا
  • صادق لطفی زاده
  • آقا راست میگه چرا از وبلاگت کسب در آمد نمی کنی؟
    و اینکه چرا برخی از پوسترهای جالب نمایشگاه رو سانسور کردین آخه؟
    :)

    سلام  چرا از وبلاگت کسب درامد نمی کنی فقط کافیه یه کد تو وبلاگت بذاری بعد هر کسی که بیاد تو وبلاگت 200 ریال به حساب تو میاد. اول باید تو سایت این ↓↓↓↓↓↓↓↓ ثبت نام کنی.

     

     

    http://tagged.blogsky.com

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی