یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components

يكشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۴۶ ق.ظ

 جهان هر روز بیشتر توسط فناوری‌های الکترونیکی تسخیر می شه و به تبع همون هم، هر روز زباله‌های الکترونیکی بیشتری در جهان تولید می شه.
لاجرم هنرمند متعهد نسبت به طبیعت و منتقد نسبت به این روند ناصحیح تمدنی نمی تونه ساکت بشینه.
این مجسمه‌ی برجسته‌ی دیواری نقش قاره‌های جهان ساخته شده با همین زباله‌های الکترونیکیه که توامان به این واقعیت در حال رخ‌داد و خطرهای پیرامونش اشاره می کنه.

جالب این جاست که نقشه های ماهواره‌ای هم در برخی از زوم‌هاشون ، کم شباهت به این نقشه نیستند. داریم به کجا می ریم!؟ چه می دونم! :)

SusanStockwell1 Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components
Can you think of a more creative way of emphasizing on the idea of a future digitalized world? We ran across this impressive installation belonging to Susan Stockwell, an artist usually taking on projects consisting in large scale installations, sculptures, drawings and collages. Her art emphasizes on issues of ecology, geo-politics, mapping, trade and global commerce. In this post, we would like to present Susan’s recent work, entitled “World” and consisting of a world map made of recycled computer components supplied by an IT recycling company. The project was commissioned by Bedfordshire University, UK, and was installed in the atrium of the new student building on their Central Luton site. Whether the computer pieces employed for a certain word region have a hidden meaning or not is probably something that only the artist can tell. What is your stand on this modern art installation and what do you believe it is trying to communicate?
SusanStockwell4 Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components
SusanStockwell5 Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components
SusanStockwell6 Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components
SusanStockwell3 Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components
SusanStockwell7 Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components
SusanStockwell8 Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components
SusanStockwell9 Depicting the Future: World Map Made of Recycled Computer Components

نظرات (۳)

اون سرزمین های بیابانیه که زرد نشون داده شده نه بلاد اسلامی به نظرم
ایده قشنگیه ولی
چرا سرزمین های اسلامی رو زرد کرده؟
این یه مرضی داشته
  • فاطمه نیکــنام
  • ایده فوق العاده ای بود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی