یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

culdesac: the paint evolution for valentine

چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۵۹ ق.ظ

در حرکتی آرتیستیک، هنرمند گرفته با طراحی مجموعه قلم‌موهای متفاوت درک معمول ما رو از قلم‌مو و اثر اون بر کاغذ به چالش کشیده. یه چیزی تو مایه‌های بخش تنظیم brush فوتوشاپ! :) در جهان واقع.

از این حرکت‌های آرتیستیک که بگذریم در عالم حرفه ای نقاشی، ابداع و نوآوری در شکل و نو و اثر قلم همواره وجود داشته و اصلا خیلی از انقلاب‌ها یا لااقل نقاط عطف در سیر نقاشی، ناشی از همین ابداعات در ابزار بوده. و حتی اصالت (originality) برخی نقاشان شهیر تاریخ به همین ابزارهای دست ساز نوآورانه‌شون بوده .


'the paint evolution' by culdesac for valentine
valencia-based designers culdesac have created 'the paint evolution' for the paint company valentine. their collaborative project celebrates the ever changing nature of artistic tools and implements within the valentine brand.
brushes and rollers in this creative collection feature an interactive, form-as-function approach to the construction of each piece. one may anticipate the mark and movement of the implement in an artist's hand simply by examining the form of each object. 'genetic mutations give birth to imaginative instruments: the brush compass, pendulum or whip give us a clue to the behavior of paint through sketches and through history' -culdesac
the 'whip cephalus' is an essential species in the 'action painting' technique

a brush which allows for painting by hand

a brush in which the painter moves the brush with a clenched fist

a passive painterly approach may be reached by applying color to the top of this paintbrush balloon and allowing the piece to float

'formacterus' was developed due to several geometric mutations, today evolved to photoshop

the 'circle dipus' brush is the parent of the perfect circle

the base to this brush allows for careful contemplation between each stroke

with the rolling, angled sponge brush, the painter is able to seemlessly paint corners

culdesac installation for valentine for casadecour barcelona 2011

collection view

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی