یه مقدار سرم خلوت بشه حتما دستی به سر و روی بخشهای یانوندیزاین می کشم. نقدا بخش نقاشی رو کم کم باید از گرافیک ها جدا کنم.
اما در مورد این پست :) نمی دونم روم می شه یا نه که این رو یک پست نقاشی نام بدم !؟ طبیعت بی جانه مثلا!
راستش برای بچه های هنری و مخصوصا رفقای نقاشی یکی از تمرینات ابتدایی و اولیه نقاشی های طبیعت بی جانه که ریشه در اوایل دوران رنسانس غربی و اواخر قرون وسطی داره به نوعی. از این حرف های تاریخی بگذریم. طبیعت بی جان تا همین امروز هم یکی از موضوعات معمول دوستان نقاشه.
دوستان نقاش در تمرین های ابتدایی، می گیرن و چیدمانی از عناصر بی جان رو در مقابل خودشون با ترکیب بندی های متفاوت می گذارند و از اون ها نقاشی می کنند.
در این اثر نقاشی اینتراکتیو، مجموعه چیدمانی از طبیعت بی جانه که به ظاهر در ترکیب بندی مشخصی چیده شده، اما این بار با تکون دادن و زاویه گرفتن بوم نقاشی، اون ها هم بی تفاوت نمی شینن ؛ اون ها هم می ریزن و تغییر جا می دن و خلاصه همین طوری نمی شینن جلوی جناب نقاش :)
set in a wooden frame, the fruits and vases of the seemingly ordinary still life painting begin to tumble when a user rotates the work. garner creates the world 'inside' the painting using the game developing program unity 3D, where he creates a scene that consists of a camera and all desired lights and objects. this is projected via a flat-screen television screen (the frame and 'canvas') fixed on a rotating mount. attached to its back is a spatial sensor to detect tilt. a driving program written in Communicates with the sensor and interacts with the unity 3D scene to respond to users' rotation of the frame.
the project was funded by US-based design agency süperfad.
view of the painting before tilting
view of the painting after interaction
video demo of the device