یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Flight Assembled Architecture by Gramazio & Kohler and Raffaello d’Andrea

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۱، ۰۸:۳۵ ب.ظ

 دوستان احتمالا با پرینت سه بعدی (3D printing) آشنایی دارند. نوعی فرآیند ساخت صنعتی که در اون دستگاه های دقیق با کنترل کامپیوتر ماده ای خمیری رو به صورت لایه لایه (افزودنی) یا ماده ای صلب اما نرم رو با برش‌های متوالی (کاستنی) نوعی شکل می دن که محصول نهایی فرم پیچیده ای باشه که در فضای مجازی رایانه ای ساخته شده و به دستگاه فهمونده شده. نمونه هایی هم در این جا با هم دیدیم تا به حال. مثل این+ یا این+ یا حتی این+ که در مقیاس نانو بود!

 

پست حاضر یکی از شگفت‌آورترین و کاراترین پرینت های سه بعدیه که تا به حال دیدم.
در این فرآیند به جای ماده خمیری مدولارهای صنعتی و معمارانه تری نظیر‌ آجر در معماری سنتی خودمون استفاده شدند و ابعاد دستگاه پرینت سه بعدی و مقیاس کار اون از سطح یک میز ساده به پهنه‌ی بی نهایت بزرگی گسترش پیدا کرده. به جای اون که دسته ها و هدهایی برای کنترل ماده خمیری وجود داشته باشه روبات‌های پروازکننده ای جایگزین شدند که می تونن در هر پهنه ای حرکت کنند و عناصر مدولار رو هر جا که می خوان به هر شکلی که برنامه ریزی کرده باشیم نصب کنن.
یعنی کارگرهایی بدون خستگی با دقت نظر فوق‌العاده و وسعت عمل‌کرد باورنکردنی که امکان ساخت هرفرم پیچیده ای رو در هر مقیاس فراهم می کنن.....
Flight Assembled Architecture

Imagine if our cities were built by fleets of flying robots. A group of robot helicopters were programmed to lift and stack 1500 polystyrene bricks into a six metre-high tower at the FRAC Centre in Orléans, France. Watch the movie »

Flight Assembled Architecture

The experiment was conducted by Swiss architects Gramazio & Kohler and Raffaello D’Andrea.

Flight Assembled Architecture

Gramazio & Kohler have previously created a robot called ROB that builds undulating brick walls and were the team behind the award-winning Structural Oscillations installation at the 2008 architectural biennial in Venice.

Flight Assembled Architecture

The architects think the robots could be a model for future forms of building construction.

Flight Assembled Architecture

The assembled installation in on show until 19 February 2012.

Flight Assembled Architecture

Read more about this project in our earlier story.

Flight Assembled Architecture

Flight Assembled Architecture
Photography is by François Lauginie.
Flight Assembled Architecture

Gramazio & Kohler’s work is included in Dezeen Book of Ideas, which is on sale now for £12.

Flight Assembled Architecture

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی