یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

satyendra pakhalé: add-on infinite radiator for tubes

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۱، ۰۹:۵۲ ب.ظ

مشربیه ها و شباک‌های عربی شبکه‌هایی چوبی بودند که در مقابل آفتاب تیز مناطق عرب نشین مقاومت می‌کردند و اصطلاحا آفتاب رو می شکستن. در عین حال در مناطق چگال شهری این شباک‌ها دید مستقیم و اشراف رو در بین پنجره های خانه ها از بین می‌بردند و به نوعی با فرهنگ مسلمانان هماهنگ بودند و حتی در ایران خودمون هم کاربرد پیدا کرده بودند.

این شباک‌ها الان به دلایل مختلفی که به نظرم عمده‌ش ضعف شناخت و خودباخته‌گی فرهنگی هنری ماست از معماری ما حذف شدن ، اما به تازگی اتودهایی خوب از طرف چند طراح اروپایی و خاورمیانه ای دیدم که کاربردهای جدیدی از این شبکه ها رو ارائه می دادن.

اتودی که پیش رو داریم یک کاربرد نو و البته قرین با نمونه های قدیمه. اتود یک رادیاتوره یعنی مشابه شباک های قدیمی به کار تنظیم حرارت میاد اما خب بیانی نو و متناسب با صنعت زمان ما.... می تونین در فضاهای خیسی نظیر آشپزخانه یا در میان فضاهای بزرگ مانند سالن ها هم در نقش یک جداکننده فضایی و هم در نقش عنصری زیبا و هم در نقش یک رادیاتور به کارش ببرین


'add-on infinite radiator' by satyendra pakhalé for tubes
indian-born amsterdam-based industrial designer satyendra pakhalé's modular radiator 'add-on' has been developed
for italian radiator manufacturer tubes. although the work has a utilitarian aspect in the function of a house, this heating unit is also a modular sculpture. the adaptable element has a 12 x 24 cm (4.5 x 9 inches) base system to which smaller components may be added. with the four-armed parts, the surface area is maximized in order to better distribute high temperatures while the aluminum material from which the piece takes its formallows for rapid heat exchange.
the lightweight structure boasts an in-wall support system which makes possible the radiator to function as a partition element as well. in order to maintain control over the layout of rooms in both residential and commercial spaces, the manual and balancing valves are separate from the heating element, enclosed in an inbuilt group which can be placed up to six meters (twenty feet) from the unit.
'add-ons' is on show at designer's days in paris from the 31st of may until the 4th of june.

the module can be attached as a wall fixture of a floating divider

the design doubles as a towel heater

the heater is suitable for many environments

available in many shades

view of design embedded into the partition

sketch

نظرات (۵)

سلام چند تا از عکساتونو دیدم ممنون از زحمات شما .
dar daraje aval ink man unche ro ke shoma kamelan viran shode mibinid ;man intor nmibinam
b nazar man moshkel asli ma daghighan hamin hast k faghat midunim che chizi bade albate agar vaghean dorost tashkhis bdim.
ma niyaz darim ta bdunim che chizi khub hast; in un chizi hast k baes pishraft ma mishe yani shenakht khubiha va hamintor sakht unha va hamintor pishraft dadan unha.
ma gharar nist khodemun ro gul bzanim balke gharare khodemun ro masul unche bdunim k dar hal rokh dadan hast va in mozu tanha ba enteghad kardan pish nmire.
man bavar daram k in khod ma hastim k tasmim migirim che chizi monaseb mast va motenaseb ba mast.
سلام و ممنون از حسن توجه تون
موضوع اینه 
نقد بر آدم های امروز نیست بلکه نقد بر تمدن اخیر بشریه. قرار بر اشکال گیری به آدم های دیگه نیست. بر شاکله تمدنی امروز بشر انتقاد هست.
من هم یکی از همین آدم ها هستم و متناسب با کوتاهی قامت تمدن اخیر دچار هزار و یک ناکامی و بی لیاقتی هستم.
وقتی خانه ای از پای بست ویران باشه در فکر طرح ایوان بودن راه به جایی نمی بره و باید از نو ساخت
تمدن اخیر بشری چنین چیزیه. خانه ای از پای بست ویران و اصلاح کار در اینه که ما این معنا رو متوجه بشیم و برای اصلاحش دست به رد کردن مظاهر و اشتباهات اون بزنیم
اصلاح این مسیر نه با طراحی های جدید، نه با آرایش که با پیراستن این تمدن از مظاهر خطاش، با پیرایش میسره.
من نمی تونم صرف این که یکی از آدم ها هستم خودم رو گول بزنم و بگم حالم خوبه! در حالی که می بینم بدی ها رو و کوتاهی ها رو
salam va mamnun az sayt kheli khubtun
rastesh man y soali baram pish umade
chera shoma to aksar nazaratettun fk mikonim adamaye emruzi kolan hame khubiha ro az das dadan??
magar gheyr az in nis k khod shoma ham yeki az hamin adamayid??
pas chera hich tadbiri nmikonid k un khuba dobare tarahi bshan va dobare azashun estefade bshe??
نکته مثبت این کار قابل رشد بودنش هستش که این قطعات میتونن کنارهم قرار بگیرن و به اندازه ای که سطح حرارتی برای رادیاتور محاسبه شده سطحی رو تشکیل بدن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی