یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

the fantasies of charles by charles kaisin

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۰۴:۳۴ ب.ظ

 اگر قراره درخت ها بریده بشن و به عنوان چوب برای ساخت مبلمان مورد استفاده قرار بگیرن، و اگر خود یک درخت اون چنان خلق شده که ستون محکم واقع بر زمین باشه، و اگر درخت زیباست؛ حتی در دل پاییز برگ‌ریزش و زمستان لختش، و اگر دوست دار طبیعت هستیم و از زندگی های ماشینی بی روح خسته شدیم:
چرا که نه؟

به کار بردن عناصر طبیعت  به صورت خام و پرداخت نشده ؛ البته اون چنان که به استفاده مورد نظرمون خدشه ای وارد نکنه، بهترین راه برای اونه که رابطه مون با طبیعت قطع نشه؛ در پس این "صنعت" سرد و بی روح...


'the fantasies of charles' by charles kaisin
belgian designer charles kaisin hosted a dinner during the art brussels fair entitled 'the fantasies of charles' which included a 10 foot (3 meter) solid oak and beach table. the horizontal surface is supported by several trees down the center of the piece which continue past the top of the work, the branches reaching the ceiling of the space. the trunks take the place of instead of evenly positioned legs in a seemingly random order. while some trees continued upwards, others grow through the surface into candle holders just past the surface of the work, giving the impression that the table top is floating between the foliage.
the 36 seater table was completed by gold flooring and white draping. the guests, including elio di ruppo, jean-paul gaultier, xavier and hurbert guerrand-hermès enjoyed 36 birds flying above their heads as they feasted on a seven course meal.

the wooden surface is suspended by unprocessed birch trees as the setting for the event

36 birds were flying around the branches

view from outside of the room

the stage is set including the candles and reflective gold ground

stephen salters singing 'let it shine'

(top left) kaisin's index finger was moulded and gold-leafed by chocolatier pierre marcolini and presented on a plate of chocolate and fruits for the seventh and final course (top right) each guest received a chic sitting on three eggs before they were returned to the countryside the next day (bottom left) a book was handed to each person containing a ginseng pill (bottom right) when all the folded books are assembled, they spell out a quote by andré gide: 'toute chose appartient a qui sait en jouir' or 'everything belongs to those who know how to enjoy it'

sketch

نظرات (۷)

از این میزان دقت تون به وجد اومدم! :)
eee...
یاد درخت گوشه اتاقم افتادم! 
به نظرم پشت این کار یه مفهومی هست! روی تنه های بریده شده ی نصفه شمع های مشکی گذاشتن! مث اینکه سرش رو زده باشن و مرده والآنم رووش یه شمع مشکی گذاشتن به این نشانه.
و یه میز طولی بلندی که یه عالمه آدم می تونن دورش بشینن.
و تعداد کم و معدود درختی که کامل و با شاخه هاشون هستن. آدم احساس می کنه به زودی اونا هم شبیه بقیه درختای نصفه میشن و رووشون شمع گذاشته میشه.
و این اذیت بودن درختا به خاطر وجود سقف!
و 36 تا صندلی برای نشستن 36 انسان و 36 پرنده که رها شدن بین این درختا...
و 2تا از صندلی ها که هنوز شاخه درخت بهشون متصله
این کار قطعاً حرفی داره
فکر میکنم درختا دو قسمت شدن و میزو سوراخ نکردن
در ضمن این درختا ریشه ندارن و خوشکن و احتیاجی هم به آبیاری ندارن.رشدم نمیکنن
درختها بریده شدن و باهاشون میز درست شده، درواقع الان زنده نیستنو فقط از لهاظ فرمی پرداخت نشدن و فرم طبیعی خودشون رو دارنایده استفاده از دخت زنده هم ممکنه بتونه وجود داشته باشهاما مستلزم حضور در طبیعت و تدابیری برای پیش بینی رشد درخت و حل مسائل بهداشتی هستشاینجا از همه اینها صرفنظر شده و فقط فرم طبیعیه
راستی برادرم الان یه سوال دیگه پرسید :)))ا
ریشه های درخت کجاست و چطوری به درخت ها آب میدن؟
یه ذره بوی درخت های مصنوعی میاد
کسی درباره ی نحوه ی اجراش چیزی میدونه؟
سوالم اینه که چطوری ورق های چوبی رو که سوار درخت کردن؟
مطمئنا که سوراخ نکردن و درخت رو مثل سوزن از توش رد کنن :))ا
و دیگر اینکه اگه این درخت ها در طی گذر سال رشد کنه چه باید کرد؟
ما چند وقت پیش درخت تو حیاتو که بریدیم تو خونه به عنوان جالباسی استفاده میکردیم!! ولی الان دیدم کاربردهای بهتری هم داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی