یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

رستوران پادشاه شادی / آتلیه FCJZ

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۱۷ ق.ظ

این رستوران سنتی در چین یک تفاوت مهم با رستوران‌های سنتی ای داره که عموما تجربه می کنیم. رستوران در یک بنای به واقع سنتی و قدیمی ساخته شده و در واقع معماری داخلی شده اما به جای اون که به ساده ترین کار فکر کنه و سعی کنه بازنمودی واقع‌گرایانه از عناصر سنتی داشته باشه تا حال و هوای سنت رو حفظ کنه، برعکس سعی کرده با استفاده حساب شده از متریال‌های امروزی به حال و هوایی متناسب با فضا (نمی نویسم حال و هوایی سنتی) دست پیدا کنه

با طراحی الگوهای تکرارشونده حساب شده از متریال‌های طبیعی، با پرهیز از بیهوده کاری و افزون کاری های بی مورد، با رعایت رنگ‌بندی متریال‌ها و تاثیراتی که در محیط خواهند گذاشت.... به نظرم نتیجه سنتی تر از خیلی بناهایی شده که سعی دارن به زور خودشون رو سنتی نشون بدن.

البته طبعا طراح برای حفظ روح فضا، حرکت‌های جنگولک و آوانگارد در طرح ش نداره. بیشتر می خواستم با شبه سنتی سازی‌های مزورانه مقایسه ش کنین. 

 

'king's joy' by atelier FCJZ, beijing, china
all images courtesy of atelier FCJZ + king's joy

chinese firm atelier FCJZ has recently completed 'king's joy', a vegetarian restaurant within a courtyard building in beijing, china. emphasizing a pleasant environment, architect yung ho chang continues his explorations with the defining element of courtyard houses. each of the two courtyards become focal areas, one remaining outdoors and the other becoming an indoor dining area with a roof.a transparent overheard enclosure minimizes the presence of the structure, creating a well-illuminated and ventilated space. an octahedral screen is suspended to produce strategic atmospheres of intimacy and airiness.


aerial view of courtyard



path to bamboo landscape



dining in bamboo landscape



octahedral screens are used to add intimate or open atmospheres



dining



private dining room



dining



graphic detail



dining



stacked wooden blocks are offset to create dividing walls which offer privacy while at the same time views into neighbouring spaces



openings created from the staggered wall components allow light to filter through from other spaces



partitions made from repeated building elements offer visual interest and geometric patterning



architectural elements are repeated to form textured partitions



dining within a courtyard covered by a roof at dusk



bar



courtyard entry



floor plan / level 0



floor plan / level 1



detail drawing

project info:

project name: interior design of king’s joy vegetarian restaurant
location: yonghe lama temple street, beijing
client: beijing king’s joy food culture co., ltd.
designer: atelier feichang jianzhu 
principal architect: yung ho chang
project architect: wang yue  
project team: guo zhaowei, xing dawei, chen cheng ta, wu xia
building area: 1298.5 sq. meters
design scope: 1st floor dinning area
design period: 2011-2012
construction period: 2012

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی