یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

ناوشکن جماران / ایران هلی‌شات

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۵۲ ب.ظ

امروز روز جمهوری اسلامی ایران است؛ روزی که ملت به «ما می‌توانیم» رایی تاریخی و ابدی داد ، رایی که با فراز و نشیب‌های دولت‌های گوناگون اجرایی تغییری نمی‌کند و حتی معیاری‌ست برای رد کوتاه همتی‌های رجال و خستگی‌های برخی از مردم.... این سال‌های اسلامی، ایران خیلی پیش‌ رفته است. مشکلات کماکان هست اما خیلی هم پیش رفته‌ایم و خیلی موانع را پشت سر گذاشته‌ایم، حتی همین امروز اگر مشکلاتی داریم گاهی از بی‌همتی‌ها و خستگی‌های ماست....

دست‌آوردهای متعددی این سال‌ها داشته‌ایم. دست‌آوردهایی که تنها و تنها به بیان و زبان هنر می‌توان به خوبی بیان‌شان کرد و خبرهای گاه و بی‌گاه رسانه‌ها از ابعاد و عظمت آن‌ها اطلاع دقیقی به دست نمی‌دهند. مثلا چندی پیش دلاور مردان دریایی ما، ناوشکنی عظیم را که به دست طراحان و صنعت‌گران داخلی ساخته شده بود، به آب‌های آزاد انداختند و ایران اسلامی را به جمع کشورهای معدود دارای این فن‌آوری‌ها وارد کردند. یقینا کار هنری خوبی لازم است تا این دست‌آوردها درست برای مخاطب جا بیافتد.

شرکت دانش بنیان فاتح آسمان شریف که متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف است و دست‌اندرکار ساخت پهپادها و هلی‌کوپترهای بدون سرنشین است، اخیرا با ورود به عرصه تصویربرداری هوایی تحت نام تجاری ایران هلی‌شات راه را برای ارائه‌ی هنری این گونه دست‌آوردهای فن‌آورانه باز کرده است. ایران هلی‌شات در روزهای پایانی سال ۹۲ با حضور در خلیج همیشه فارس، ناوشکن معظم جماران را از دریچه‌ی دوربین هوایی خود به چشم ما آورده‌اند. دریچه‌ی دوربینی که خیلی زیاد به درد صاحبان هنر و ارباب رسانه خواهد خورد و ایران هلی‌شات وظیفه فنی این کار را بر عهده گرفته است.

شما را به دیدن این ویدیو و سایر کارهای ایران هلی‌شات در وب‌سایت رسمی‌شان دعوت می‌کنم. 

[+]

نظرات (۲۴)

تمام گروه‌هایی که تو ایران تصویربرداری هوایی را خودشون اجرا می کنن آقای جعفری و نقش ایشون رو می شناسن.
آقای یانون توجه داشته باشین که سنگ بزرگ علامت نزدنه!
امیدوارم ایشون روز به روز در کارشون تا جایی پیشرفت کنن که بتونن با پرندشون بیشتر از 10 دقیقه پرواز کنن.
یانون‌دیزاین:
به نظر می‌رسه با توجه به این که خیلی وقته از این موضوع گذشته و تقریبا تمام شده، 
این نظر بی‌نام و نشون می تونه تنها از سوی کس یا کسانی صادر بشه که نفعی برای خودشون در این بازی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها می‌بینند....
بهتره برای این که حداقل در ذهن مخاطب تصویرهای بدی از دوستان ایران هلی شات نگذارید از این گونه بی‌اخلاقی ها دست بردارید یا لااقل با نام و نشون درست و درمون از این کارها بکنید.
یقین که هر جریان سالم خصوصی آرامش و کار و تلاش برای رسیدن به اعتماد کاری مورد نظر خودش رو به هوچی گری ترجیح می ده و از این حیث مطمئن هستیم که این نظرات توسط افرادی خارج از این رقابت‌ها و ناشی از جهالت گذاشته می شه
با سلام 
آقای جعفری یک دلال تصوصیبرداری هستند که با نمونه تصاویر و توانمندیهای سایر گروه های هنری و تصویربرداری اقدام به عقد قرار داد با پیمانکارانی میکنند که از عدم توانمندی ایشان در انجام پروژه آگاه نیستند و با واسطه گری و فریبکاری کارو به گروه های اصلی میدهند و این وسط حق دلالی خود را برداشت میکنند این مورد در باب اشون بسیار شایع و بارز است . چی شدددددددددد شکایت و حفاظت نیرو دریایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام مشخصات ریز و دقیق فنی و عملیاتی ناو جماران در گوگل موجود و قابل دسترسی است. 

شما مگه نگفتی تماس میگیرید با هاشون

بگید  اگه راست میگن شماره تهیه کننده  رو بگیرید و  شما با ایشون  صحبت کنید که چه کسی قرارداد بسته و کار رو کی انجام داده و برگه قرارداد رو بفرستند

تا ببینید کی راست میگه

من با تمام  ادعا  از این  حرفم  دفاع میکنم


یانون‌دیزاین:
دوست خوبم چرا متوجه جایگاه یانون‌دیزاین در دعوای مورد نظرتان نیستید!؟
ما محتوایی را بازنشر کرده‌ایم که پیش از این در دو درگاه رسمی یکی در آپارات و دیگری در وب‌سایت رسمی شرکت ایران‌هلی‌شات منتشر شده است.
قبلا هم به شما گفتم و همیشه هم این چنین است که یانون‌دیزاین به عنوان یک نشریه هنر و طراحی رفتاری حرفه‌ای دارد. بنابراین تا حذف محتوا از درگاه‌های رسمی موجود کاری از دست ما برنمی‌آید. ما تنها بازنشر می‌کنیم...

در جواب قسمت اول مگه شما طرفدار یا وکیل اینا هستید یا پول گرفتید که هرجور فیلم و عکسی که پخش میشه رو تو سایت خودتون اپلود میکنید/

مگه اجازه گرفتید که طرفداری اینا رو میکنید

در ضمن مگه امروز ظهر در سایت اپارات کانال اینها حذف نشد/

دوباره تماس گرفتیم در یه بخش دیگه لود شده بود که فردا جلوشو میگیریم در دادگاه و از شما هم حتما" به خاطر پخش فیلمو عکس ها شکایت خواهد شد.

در ضمن عین بعضی ها عقده ای نیستم /شماره گذاشتم که اثبات و سوال هر شخصی رو  مثل شما بدم/فهمیدین


یانون‌دیزاین:
ممنون از پاسخ شما

یانون‌دیزاین محتواهای هنر و طراحی خود را از جای جای وب استخراج می‌کند و با شخص یا گروهی خاص رابطه خاصی ندارد. اما از روش ناپسند شما در تکرار ادعایی بدون اثبات اصلا خوشنود نیستیم. 
ویجت آپارات پست ما همان ویجت قدیم است و آپارات نیز همان پست قبل خود را بازنشر کرده است. 

از این صفحه مطالب و عنوان سایت شما عکس و فیلمبرداری شد جهت مدرک به دادگاه

09196028059  جعفری

مدیریت سایت  شما  دوباره مطالب رو آپلود کردین-هرگونه عواقب- به عهده شما خواهد بود.

وکیل بنده و تهیه کننده فردا طرح شکایت از گروه ایران هلیشات بدلیل پخش غیر مجاز فیلم و عکس  و سایت شما را بدلیل پخش عکسها  به همراه حفاظت اطلاعات نیرو دریایی اقدام قانونی خواهند نمود.از سایت اپارات هم شکایت رسمی خواهد شد. تا امشب مهلت دارید این مطالب مسخره رو جمع کنید/موضوع بسیار جدی هست-حالا خود دانید

یانون‌دیزاین:
دوست خوبم. به شما چه به صورت ایمیلی چه در جواب کامنت گفته شد که نشریه یانون‌دیزاین نمی‌تواند صرف ادعای شما،  کاری کند. به شما گفته شد که در صورت حذف پست از آپارات ما هم به احترام تلاش قانونی شما پست را حذف می‌کنیم اما حالا که آپارات هم به نتیجه رسیده است که ادعای شما صرفا ادعاست و حق با ایران‌هلی‌شات است بهتر است این گونه تهدید ها را خاتمه دهید و گرنه با شما یک عمل بسیار قانونی و دوست نداشتنی می‌شود! 
و این عمل حذف کامنت های بی دلیل شماست. 
مجددا خدمت تان و خدمت بینندگان این پنجره عرض می‌کنم که :

یانون‌دیزاین محتوای مورد نظر را از وب‌سایت ایران‌هلی‌شات صاحب امتیاز و دارنده فیلم ها بازنشر کرده است و ویدیوی مورد نظر نیز از ویجت آپارات استفاده شده است پس هر گونه دعوا یا خصومت شخصی را می‌توانید با دارندگان اثر درمیان بگذارید. 
نکته جالبی که در تصویر برداری با این هلی شات دیده میشه، عدم لرزش دوربینه که در کارهای قبلی سینمای ایران خیلی به چشم میومد و آزار دهنده بود.
نمونه اش تصویرهای هوایی فیلم آواز گنجشک های مجید مجیدی.
احسنت
مزیداطلاع خوانندگان عزیز، فیلم با کیفیت HD بر وبگاه ایران هلی شات قرار گرفت.
  • صادق لطفی زاده
  • سلام 
    فکر کنم یه کم دیر دارم جواب میدم ببخشید از این بابت
    اول اینکه علی آقا، به نظر می رسه حرف جفتمون یکی هست. من هم ویژگی فنی دوستان رو تنها نکته مثبت کار می دونم.
    و اما آقا مصطفی قبل از انتخاب و یا پیشنهاد دادن آهنگ من می خوام یه چیز دیگه رو مطرح کنم و اون این هست که به نظر وقتی  یه موجود رو با جهت گیری مشخص انتخاب می کنیم برای تبلیغ (مثل ناو که به لحاظ فرمی وجه جنگی و رزمیش در اولویته نه شناور بودنش روی سطح آب!) باید تمام توانایی فنی و هنریمون رو برای پر رنگ کردن اون ویژگی اون موجود بکار ببریم. در این کار خاص ویژگی فنی کمی به کمک اومده اما چون به نظر بنده در قسمت هنری کار، تکلیف دقیقا مشخص نبوده کار بیشتری هم از دست بچه های ایران هلی شات بر نمی اومده (تا اونجا که اطلاع دارم این دوستان عزیز و زحمتکش خیلی داعیه کار هنری ندارن)
    گمانم این هست ما وقتی قراره یه کلیپ فرمی تبلیغاتی برای یه چیز رزمی بسازیم باید در چارچوب  آیه "و اعدو لهم مستطعتم من قوه" کار رو ببندیم.به این معنا که خروجی این کار تبلیغاتی قراره عظمت و رعب رو به رخ بکشه.این حتی به مخاطب داخلی هم حسی حماسی رو منتقل میکنه(همون حس خفانت!)
    در این باب شما میتونید تبلیغات نظامی جبهه خسم رو ببنید.هر چند که ابزار مداری تو اون کارها بیش از حد موج می زنه و این مطلوب نظر ما نیست به لحاظ دینی.
    به نظرم حس و حالی که این کلیپ منتقل می کنه بیشتر شبیه حال و هوای سرود های بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال تو مرحله پلی آفه..تقریبا فقط شعف هست و غرور ملیو این خوبه و لازم اما کافی نیست
    و البته با سیستم فرتوت نظامی و اداری ما شاید بهتر از این هم چیزی در نیاد. سیستمی که هنوز متوجه نشده نیمی ازجنگ بدون تیر اندازی اتفاق می افته.
     و در آخر این که بنده یانون دیزاین رو محفلی برای گعده هایی می بینم که میتونیم با نقد و نظر به کارهای هم،هم افزایی ایجاد کنیم و اگر نه باید دلمون رو به به" به چه چه" های الکی و زود گذر خوش کنیم.

    به امید موفقیت های بیشتر برای بچه های ایران هلی شات


    این جمله که میگه:
    "مدیر یت سایت لطفا" قبل از هرگونه پخش و تبلیغ برای این افراد سودجو کمی جستجو در گوگل بد نیست که اینها پررو نشن  تصاویر مارو پخش کنند"
    خیلی باحاله!!!
    یعنی این بنده خدا(یانون دیزاین) هر کی کار میده باید بره کلی اینترنت رو سرچ کنه؟ فرض بر صداقت افراده و شما که ادعا کردی که این کار دزدی هست باید مدرکت رو حداقل بصورت "غیر قابل کپی کردن" بره مدیر سایت بفرستی. فکر کنم اینجوری زودتر جواب بده
    یعنی بچه های شریف اینقدر زرنگ شدن؟ عمرا :)
    به نظرم آقای  لطفی زاده یه کم بی انصافی کردن، این کار رو احتمالا صرفا برای تبلیغ خودشون و نشون دادن توانایی هاشون ساختن، که به نظرم برای این هدف خیلی هم خوبه، و واقعا توانایی عالی داشتن که هلی کوپترشون از ناو در حال حرکت بلند شده و  این نماها رو گرفته.
    آقای جعفری که میگه کار ماله ایشونه پس چطوری ایران هلی شات راش ها رو داشته و برا خودش تدوین کرده؟ تازه با کیفیت HD رو هم گفتن تو سایتشون میذارن برا دانلود!!
    بعد خود آقای جعفری چرا تصویری که از کار منتشر کردن تصویر ضبط شده از کانال 2 است؟ http://www.aparat.com/v/KbzM8

    لطفا تبلیغات  هوایی از ناو جماران  رو که  اسم  این افراد نوشته شده پاک شود .ممنون

    جعفری

    قابل توجه مدیر سایت

    مگه کسی که کار خلافی یا عمل بدی انجام داده

    میاد انکار کنه -lمیزنه زیر حرفش یا هی میپیچونه

    چون من مدیر تصویربرداری هوایی هستم با تمام قدرت از حقم دفاع خواهم کرد.

    هدف زرنگ بازی یک سری افراد تازه به دوران رسیده هستش

    با کمال پررویی به من میگن برو شکایت کن ما تصاویر رو پاک نمیکنیم

    جعفری مدیر سایت  helikopter.ir

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام اینو بخونید:
    البته من ننوشتما یکی برام فرستاده
    ممکنه مسخره به نظر بیاد ولی واقعا اتفاق میافته!می خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس
    ******************************/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید..
    یانون‌دیزاین:
    دوست من. لطفا لطفا لطفا کامنت تبلیغاتی ننویسین! 
    آدرس سایت تبلیغی تون رو حذف کردم محض تنبه! 

    مدیر یت سایت لطفا" قبل از هرگونه پخش

    و تبلیغ برای این افراد سودجو

    کمی جستجو در گوگل بد نیست که اینها پررو نشن  تصاویر مارو پخش کنند

    خواهشا" این تصاویر و فیلم سریعتر حذف شود

    با تشکر جعفری مدیر سایت  helikopter.ir

    قابل توجه کسانی که مطالب رو میبینند

    این تصاویر و فیلمها بدون اجازه اینجانب جعفری مدیر سایت  helikopter.ir  پخش شده  و کار این گروه غیر قانونی  میباشد.علیه این اشخاص حتما" شکایت خواهد شد

    قرارداد این کار با بنده بوده

    جعفری

    مدارک و تصاویر ما موجود میباشد ولی بدلایل امنیتی از نزدیک نمیتوانیم عکس و فیلم رو پخش کنیم

    یانون‌دیزاین:
    این تصاویر از ایران هلی‌شات منتشر شده است نه سایت شما دوست عزیز. ایران هلی‌شات خدمات تصویربرداری هوایی ارایه می‌دهد و به طور رسمی این ویدیو را منتشر کرده است.
    قبل از هر عملی در تایید یا رد حرف شما با شرکت ایران‌هلی‌شات تماس خواهیم گرفت و بررسی خواهیم کرد. 
    در صورت مشخص شدن واقعیت برای یانون‌دیزاین همین جا گزارش خواهیم داد. 
    آقای لطفی زاده، مثلاً چه آهنگی باید گذاشته می شد؟ شما بگویید
  • روح الله خسروی نژاد
  • صادق به نکته جالبی اشاره کردی اصلا بهش فکر نکرده بودم
    صادق دوست داریم
  • صادق لطفی زاده
  • سلام
    بنظرم اصلا کار خوبی نبود. تنها ویزگی این کار استفاده از همون نماهای هلی شات هست. وگرنه اگر بخواد تبلیغی برای ناو جماران باشه که خیلی بده(البته اگر برای خلیج فارسه که کمی قابل تامله)
    فرم کار با محتوای کار که یه ناو رزمی هست نمیخوره. مخصوصا اون آهنگ لایت و گوگولی که اگر روی دریای خالی و چند تا نمای اینسرتی الکی از ساخل هم پخش میشد فرقی نمیکرد.
    الان کار یه طوریه که اگر جای جماران یه قایق تفریحی میبود تقریبا فرقی نمیکرد
    خلاصه حماسه و خفانت نداشت...

    درست فهمیدم؟
    یعنی ما در داخل کشور تولید کننده هلی شات داریم؟ هلی کوپتر ساخته خود این شرکت است یا تنها پرواز می‌کنند و تصویر می‌گیرند؟ 

    ممنون از  پست های خوب شما
    یانون‌دیزاین:
    با توجه به اطلاعات سایت این شرکت بله. می‌تونین با رفتن به سایت ایران هلی‌شات و تماس با دست‌اندرکاران از چندوچون موضوع بیش‌تر با خبر بشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی