یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

مسئولیت پلاستیکی / دعوت دوم

پنجشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰ ب.ظ
در کتاب‌های دبیرستانی می‌خواندیم که یک کیسه‌ فریزر پلاستیکی برای ۲۰۰ سال در طبیعت می‌ماند. در رسانه‌ها زیاد می‌شنویم که زباله‌های پلاستیکی نفتی خوراک حیوانات زبان بسته شده و جان آن ها را گرفته‌اند. حتی شکارچیان آب‌زی با دیدن یک کیسه‌ی پلاستیکی، به خیال این‌که عروس دریایی دیده‌اند به آن حمله‌ور شده و خود شکار زباله‌های ما شده‌اند!. دی‌روز روز جهانی زمین پاک بود. جهانی که اگرچه خود مصرف‌گرایی را در حد غیر قابل تصور برای کسب سود اقتصادی تبلیغ می‌کند و دولت‌هایی که خود از هیچ‌گونه تخریب و برداشت بی‌رویه از طبیعت ابایی ندارند، اما برای دل‌خوش‌کردن خود و عده‌ای دوست‌دار طبیعت ناچار به برگزاری تبلیغاتی به سود زمین هستند. سرزمین‌هایی که خود بیش‌ترین سهم از مصرف منابع طبیعی را دارند، با کمپین و فیلم و شعار سعی دارند تا ما را به آینده‌ی کره‌ی خاکی‌مان امیدوار نگاه دارند.
دغدغه‌های این‌چنینی موجب شده تا موسسه‌ی دعوت دوم مسابقاتی را در عرصه‌ی گرافیک و با محوریت مصرف‌گرایی برگزار کند. پوسترهای زیر گزیده‌ای است از آثار هنرمندان کشورهای مختلف برای مسابقه‌ی سال ۲۰۱۳ این موسسه با موضوع  مسئولیت در برابر زباله‌های پلاستیکی. پوسترها دارای ایده‌های متنوع و اجراهای مناسب هستند و به صورت سیاه و سفید طرحی شده‌اند. در اغلب موارد مواد پلاستکی و ظروف یک بار مصرفی که به صوزت روزانه و خیلی عادی استفاده می‌کنیم، به عنوان موجوداتی خطرناک تصویر شده‌اند که پس از مصرف شدن،  به عنوان عضوی ناچسب به طبیعت ملحق شده و زنده‌گی جان‌داران را به خطر خواهند انداخت.

promo_0441

 ganadores2013_alta_025

 ganadores2013_alta_024

 ganadores2013_alta_023

 ganadores2013_alta_022

 ganadores2013_alta_021

 ganadores2013_alta_020

 ganadores2013_alta_018

 ganadores2013_alta_017

ganadores2013_alta_014

 ganadores2013_alta_011

 ganadores2013_alta_010

 ganadores2013_alta_009

 ganadores2013_alta_007

 ganadores2013_alta_006

 ganadores2013_alta_004

 ganadores2013_alta_005

[+]

نظرات (۱)

بسم الله الرحمن الرحیم

کاروان برگزار می کند...

 


 

مسابقه کوشش

شما می توانید با شرکت در این مسابقه ...فقط با یک کلمه چندین بار جایزه ببرید...

برای  دستیابی به اطلاعات بیشتر به  وبلاگ  کاروان  مراجعه شود..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی