یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Cold Igloo Tutorial

يكشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۵۱ ب.ظ

تجربه‌ای دوست‌داشتنی و الهام بخش برای دوستان علاقه مند به روندهای طراحی تجربی: ساخت یک خانه‌ی برفی اسکیمویی
خوب می دونین که خانه های اسکیموها یا همون ایگلوها یکی از سکونت‌گاه های ابتدایی مردمان بخش‌هایی از کره‌ی زمین هستند که تا همین چندی قبل هم سنت ساخت‌شون حفظ شده بود. امروزه به یمن(شاید هم بشه خوند "به نحس")  جاده‌کشی ها و رسیدن ابزار و مصالح و تکنولوژی‌های ساخت، حتی در دل قطبی ترین نواحی قطب شمال هم خونه‌ها خیلی مدرن و امروزی ساخته می شن، اما هنوز روش جالب ساخت این سکونت‌گاه ها و تجربیات ارزش‌مندشون در اختیار ما هست.
استقرار و جایابی، مراحل ساخت، عایق بندی، امکان دسترسی ایجاد کردن و گرم کردن این خانه ها  همه بخش‌هایی از این میراث ارزش‌منده.

------------------

اگه اینترنت‌هاتون اجازه می ده، فیلم کوتاه مربوط به ساخت ش رو هم ببینین؛ خالی از لطف نیست
به شخصه اگه کسی سراغ داره جایی از ایران رو که بشه یه کارگاه برف و یخ درست و حسابی در اون برگزار کرد و تجربه کرد چند روزی رو، پایه ام!



Une excellente vidéo présentant l’équipe de Transa Backpackers AG dans leur construction d’un igloo. Un véritable tutoriel pour réaliser son propre abri construit en blocs de neige et en forme d’un dôme. Le tout sur la musique d’Al-Berto & the Fried Bikinis - Above the Fog.
iglu1
iglu3

نظرات (۱)

سرزمین آذربایجان برف خیزه ولی کوهستانی بودنش کمی کار رو مشکل میکنه. توصیه من زنجانه. چون هم خیلی برف میشینه و هم زمین مسطح هم زیاد داره. مردمان خون گرمی هم داره. اگه محرم اونجا اردو بذارید کلی هم بهتون خوش میگذره! هم فاله هم تماشا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی