یانون دیزاین ... yanondesign

نگاهی روزانه به طراحی و هنر
نشریه‌ی ‌الکترونیکی روزانه؛ جسـتاری در هـنر و طـراحی
مشترک روزنامه یانون‌دیزاین شوید
پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، ایمیل دریافتی را تایید نمایید.
تبلیغات

دوباره یانون‌دیزاین

قریب به نه ماه از آخرین پست انتشاری یانون‌دیزاین می‌گذرد! و دقیق‌تر قریب به یک سال از کم فعالیت‌ شدن و خسته‌ شدن یانون‌دیزاین!

یانون‌دیزاین تا پیش از این یک سال، با جامعه بزرگ و علاقه‌مندی از حوزه طراحی ، معماری و هنر آمیخته شده بود. خیلی‌ها در سال‌های ۸۶ که فقط به فرستادن ایمیل‌های گاه‌به‌گاه دیزاین به صندوق ایمیلی معدودی از دوستان ورودی ۸۵ دانش‌گاه هنرم مشغول بودم تا همین آغاز سال ۹۶ ، کم کم روزانه با ایمیل روزنامه یانون‌دیزاین، سیر اینترنتی خودشان در جهان هنر و طراحی را شروع می‌کردند. خیلی‌ها ابراز لطف فراوانی را در این سال‌ها به تیم فعال یانون‌دیزاین ابراز کرده‌اند و همین خیلی‌ها و بسیاری که منتقدانه و تیزبین همیشه ما را مدنظر داشتند، عمده انرژی و انگیزه پیش‌برد حرکت یانون‌دیزاین بودند. 

واقعیت آن است که مسائلی شخصی برای یک‌سالی این حرکت را متوقف کرد... اما عمده انگیزه‌ای که این سال‌ها پشت یانون‌دیزاین بود و اتفاقات خوبی که پیرامون آن در سال‌های گذشته افتاده بود مانع آن می‌شد که به کل یانون‌دیزاین را فراموش کنیم....

ما به امید خدا از امروز یعنی ابتدای اردی‌بهشت ۹۷ دوباره با انگیزه شروع خواهیم کرد. با هم از جهان هنر و طراحی خواهیم دید.... روزانه و پابه‌پای تحولاتی که در پیرامون‌ ماست.

Rolex Learning Center / SANAA by Iwan Baan

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۰۰ ب.ظ
با تغییر نگرش‌هایی که به موضوع فضا در معماری در عصر مدرن رخ داد، و هم‌تراز اون رشد و پیشرفت های مهندسی عصر مدرن، می شه گفت انقلابی در تلقی‌ ما از کالبد معماری به وجود آمد. انقلابی که همین تلقی امروز من و شما هم از فضای معماری، کماکان ثمره اون به حساب میاد.
در سال های اخیر معماری های نامتعارف زیاد ساخته می شه که اگرچه ظاهر نامعمولی دارند اما به لحاظ تلقی فضای معمارانه عموما حرفی جدید و متفاوت ندارند و پیرو نگاه عصر مدرن در معماری هستند.
اما استثنائا مرکز آموزشی رولکس که در همین یکی دو سال اخیر افتتاح شد، حرفی متفاوت داشت.
طراحان رولکس برای اول بار تصمیم گرفتند حرفی نو بزنند و بگن لازم نیست فضای داخلی فضایی هندسه و مسطح باشه و اجازه دادند فرم منحنی بنا در رفتارهای داخلی اون هم تاثیرات جدی بگذاره . از این حیث بنای مرکز آموزشی رولکس بنایی مزورانه (مثل خیلی از بناهای نامتعارف عصر حاضر) نیست و به واقع همون طور که بیان می کنه بنایی نامعمول با تجربه ی معمارانه متفاوته.
© Iwan Baan
About a month ago the Rolex Learning Center designed by SANAA opened its doors and we feature it with a great video and some images they shared with us.
Now, Iwan Baan shows on his website this great photoset he made for March's issue of Domus magazine, where we can see much more of the sloped interiors and some amazing images of the perforated curved concrete+glass volume that gives form to the building.

© Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan © Iwan Baan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی